
reklama
E-biznes sięga po coraz to nowsze sposoby na dotarcie do użytkowników. Jednak nie zawsze trzeba korzystać z innowacyjnych rozwiązań. Tym bardziej, że sprawdzone metody, w tym e-mail marketing, wciąż są jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji w świecie online. Jednak oczekiwane efekty otrzymamy tylko wtedy, gdy przygotujemy naprawdę skuteczne treści.
Skup się na przyciągającym uwagę temacie
Możesz wiele wysiłku włożyć w przygotowanie treści maila, lecz cała praca pójdzie na marne, jeśli wiadomość otworzą nieliczni. Dlatego podstawowym zadaniem podczas tworzenia newslettera jest stworzenie tematu, który zachęci odbiorców do zapoznania się z treścią wiadomości. To ważne, bo w skrzynkach użytkowników poczty elektronicznej codziennie ląduje co najmniej kilka e-maili. Dobry temat pozwoli wyróżnić wiadomość wśród innych i przebić się przez szum informacyjny. Jak go stworzyć?
Przede wszystkim warto personalizować wiadomości. Choć dodanie do tematu imienia odbiorcy lub miejscowości, w której mieszka nie jest już szczególnie zaskakującym zabiegiem, to okazuje się, że taki prosty sposób wciąż działa i korzystnie wpływa na współczynnik otwierania wiadomości. Niezmiennie skuteczne są też typowe call to action, które nawołują do zapoznania się z treścią maila. Uwagę przyciągają też te tematy wykorzystujące zasadę ograniczenia dostępności oferty.
Tworząc temat do newslettera można też postawić na kreatywność i wyobraźnię, korzystając na przykład z zabawnych gier słownych. To dobry sposób, o ile temat będzie zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy i nie będzie powodował konsternacji. Warto przy tym nie ulec pokusie korzystania z clickbaitów. Nauczeni doświadczeniem użytkownicy zbytnio ich nie lubią, bo przekłamane tytuły marnują ich czas i energię. Co więcej, badania marketingowe udowodniły, że najskuteczniejsze są te tytuły, które wprost informują, co odbiorca znajdzie w środku.
Starannie skonstruuj treść newslettera
Po tym jak skusisz odbiorcę do otworzenia wiadomości, nie możesz go rozczarować zawartą w niej treścią. Tytuł i nagłówki, przejrzysty układ, a także atrakcyjna szata graficzna powinna zachęcać do przeczytania całej wiadomości. Przy tym trzeba pamiętać, że formatowanie treści musi umożliwiać szybkie przeskanowanie maila wzrokiem.
- źródło: newsletter DESENIO
- źródło: newsletter PAKAMERA
- źródło: newsletter MANGO
Nie można też zapomnieć, że odbiorcy mailingu cenią sobie konkretne i praktyczne informacje, które odpowiadają na ich potrzeby. Zatem niezmiennie „content is king”. Warto kierować się zasadą, że mniej znaczy więcej. Jednocześnie dobrą praktyką jest powtarzanie i akcentowanie kluczowych informacji, ale tak, by odbiorca nie miał wrażenia, że czyta ciągle to samo.

źródło: newsletter ANIA KRUK
Konstruując tekst newslettera warto stawiać na prosty przekaz, krótkie zdania i sposób wypowiedzi precyzyjnie dopasowany zarówno do docelowej grupy odbiorców, jak i do stylu komunikacji marki. Niewybaczalne są błędy językowe i ogólne niedbalstwo.
Z racji tego, że newsletter jest z założenia wiadomością wysyłaną cyklicznie, to należy zadbać, by kolorystyka, font czy też elementy identyfikacji marki w kolejnych wiadomościach, były ze sobą spójne. Zawartość maila powinna być też powiązana z treścią, jaką odbiorca znajdzie na stronie, do której będziemy go odsyłać.
Podsumowując – przepis na skuteczny newsletter nie opiera się na magicznych sztuczkach, lecz na sprawdzonych i wciąż efektywnych metodach działania. Przyciągający uwagę tytuł, personalizacja, ciekawa narracja, atrakcyjny wygląd wiadomości i wyraziste CTA to sposób na wysoki współczynnik otwieralności i konwersji. Tylko to pozwoli newsletterowi zrealizować cel, jaki wcześniej założyliśmy.
Reklama