X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marzec na Facebooku: marki alkoholowe wśród najbardziej angażujących

Marzec na Facebooku: marki alkoholowe wśród najbardziej angażujących

reklama


Serwis Socialbakers, jak co miesiąc, opublikował raport dotyczący polskiego Facebooka. Najnowsze zestawienie obejmuje dane za marzec.

Marki okopane na swoich pozycjach

W rankingu najpopularniejszych markowych fanpejdży zaszła tylko jedna zmiana – McDonald’s Polska wyprzedził Reserved. Co prawda druga z tych marek ma większą liczbę fanów, ale Socialbakers w swoich raportach zaczął od jakiegoś czasu szeregować strony pod względem liczby lokalnych fanów, a tych więcej ma fast-foodowy gigant.

Na szczycie listy w dalszym ciągu fan page Serce i Rozum, który powiększył przewagę nad Play i Orange.

Żadnych zmian nie odnotowano w kategorii najpopularniejszych markowych fanpejdży w branży medialnej. Wyraźnym liderem jest Radio ESKA, wyprzedzając MTV Polska i VIVA Polska.

Jack Daniel’s najbardziej angażującym fan page

Tradycyjnie już najciekawsze jest zestawienie najbardziej angażujących marek. Tym razem wygranym w tej kategorii jest Jack Daniel’s Polska, mimo że, jak wskazuje raport, marka zanotowała spadek współczynnika zaangażowania w stosunku do poprzedniego miesiąca. Najwyższy wzrost odnotowała natomiast strona Friskies Polska. Swoją pozycję w Top5 utrzymały jednocześnie Nissan i Kot Simona, co dotychczas udawało się niewielu fan page’om.

Marki telekomunikacyjne odpowiadają na niemal wszystkie pytania facebookowiczów

Kategoria najbardziej responsywnych marek od samego początku jest zdominowana przez te z branży telekomunikacyjnej i nie inaczej jest tym razem. Pod względem ilościowym cały czas zdecydowanie najlepiej radzi sobie Orange Polska. Z kolei biorąc pod uwagę ilość czasu potrzebnego do udzielenia odpowiedzi na zadane przez facebookowicza pytanie niezmiennie prowadzi Plus, który ponadto notuje coraz lepsze wyniki. W marcu administratorzy fan page marki potrzebowali średnio zaledwie niespełna 40 minut, by odpowiedzieć użytkownikowi. Dotychczasowy najlepszy wynik Plusa wynosił 43 minuty, natomiast w lutym było to 67 minut.

Każda z marek uwzględnionych w Top5 najbardziej responsywnych może się pochwalić bardzo wysokim response rate, oscylującym wokół 95%. Dodajmy jeszcze, że po miesięcznej absencji do rankingu wrócił fan page Cyfrowego Polsatu.

Żubr nie zawiódł

Tradycyjnie na końcu raportu Socialbakers zaserwował trzy najbardziej angażujące posty minionego miesiąca. Obecność w tym zestawieniu wpisów opublikowanych na fanpejdżach marek telekomunikacyjnych z pewnością nikogo nie zadziwi. Małą niespodzianką może być jednak to, że podium najpopularniejszych postów uzupełnia wpis udostępniony na profilu marki z branży piwowarskiej. Parafrazując hasło umieszczone na zdjęciu – facebookowicze potwierdzili, że Żubr „nigdy nie zawodzi”. Złośliwi mogą wszakże przyczepić się do zwycięskiego posta opublikowanego przez Heyah. Zdjęcie z całą pewnością ma niewiele wspólnego z marką jako taką.

Poniżej raport Socialbakers w formie infografiki.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail