X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Zapraszanie znajomych na imprezę za pośrednictwem Facebooka może się źle skończyć

Zapraszanie znajomych na imprezę za pośrednictwem Facebooka może się źle skończyć

Jedna z takich imprez miała miejsce 4 czerwca tego roku w Hamburgu. Pewna roztargniona jubilatka zaprosiła znajomych na urodziny za pośrednictwem Facebooka. W zamierzeniu miało to być wydarzenie prywatne, jednak dziewczyna o tym zapomniała – w efekcie na zaproszenie odpowiedziało ponad 15 tysięcy użytkowników portalu. Imprezy niestety nie udało się odwołać. W domu nastolatki w dzień urodzin pojawiły się tłumy. Goście okazali się dobrze przygotowani – wielu z nich miało na sobie koszulki ze zdjęciem jubilatki. Policjantom udało się zaprowadzić porządek – jeden funkcjonariusz odniósł niegroźne obrażenia, kilka osób zostało aresztowanych. Nieco później, w tym samym miesiącu, w mieście Wuppertal, policja rozpędziła Facebook-Party. Aresztowano 41 imprezowiczów, 16 osób zostało rannych.

Facebook jest jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych w Niemczech – z ponad 19 milionami użytkowników. Podobnie jak w innych krajach, do najbardziej aktywnych należą: młodzież, studenci oraz młodzi dorośli.

– Jeśli porządek publiczny i bezpieczeństwo są zagrożone, to imprezy aranżowane na Facebooku muszą być zakazane w przyszłości – mówi gazecie Welt am Sonntag Uwe Schunemann, minister Dolnej Saksonii.

Ralf Jager, minister spraw wewnętrznych w Nadrenii Północnej Westfalii, również twierdzi, że skoro imprezy organizowane za pośrednictwem Facebooka okazały się niebezpieczne dla uczestników oraz osób trzecich, to policja powinna ich zakazać. Krytycy tej propozycji pytają natomiast, w jaki sposób policja miałaby monitorować Facebooka i wprowadzać zakazy. Przeciwnicy takiego rozwiązania uważają również, że mogłoby ono doprowadzić do oskarżeń ludzi, którzy nie mieli zamiaru naruszać porządku.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail