Facebook odkłada IPO na koniec 2012 roku
Końca spekulacji dotyczących upublicznienia Facebooka nie widać. Najnowsze wieści mówią o tym, że tak oczekiwana oferta publiczna będzie miała miejsce pod koniec przyszłego roku.
Końca spekulacji dotyczących upublicznienia Facebooka nie widać. Najnowsze wieści mówią o tym, że tak oczekiwana oferta publiczna będzie miała miejsce pod koniec przyszłego roku.
Firma InSites Consulting opublikowała raport dotyczący aktualnej sytuacji na światowym rynku mediów społecznościowych. Autorzy dużo miejsca poświęcili temu, jak korzystają z social mediów mieszkańcy Europy i jak wypadają pod tym względem w porównaniu z innymi społeczeństwami. Okazuje się, że wśród Europejczyków występuje duża świadomość istnienia portali społecznościowych, która jednak nie przekłada się na korzystanie z dużej liczby serwisów.
Google+ zyskał mocno na funkcjonalności – firma z Mountain View uruchomiła na platformie pierwsze API. Póki co działać będzie w wersji beta, więc i funkcje jakie oferuje będą ograniczone. Niemniej jednak, czekamy z niecierpliwością na pierwsze aplikacje.
W ramach cyklu “Wybory 2011 w Internecie” przyszedł czas na przyjrzenie się działaniom socialmediowym Polskiego Stronnictwa Ludowego. Partia w trakcie kilku poprzednich kampanii zawsze balansowała na granicy progu wyborczego, choć ostatecznie uzyskiwała mandaty. W społecznościach internetowych również balansuje na progu wyrazistości.
Facebook zapowiedział dwie znaczące zmiany w funkcjonowaniu serwisu. Pierwsza z nich to ulepszony system “List Znajomych”, a druga – wprowadzenie przycisku Subskrypcji. O co konkretnie chodzi? Już wyjaśniamy…
Bardzo wątpliwym poczuciem humoru wykazał się pewien 25-latek w Wielkiej Brytanii. Zamieszczenie na YouTube filmiku, w którym zadrwił z samobójczej śmierci nastolatki, będzie kosztowało go 4 miesiące więzienia.
Trzech na czterech facebookowiczów, którzy “lubią” markowe profile, ogranicza się do najwyżej 10, nie chcąc angażować się w zbyt wielu tematach. Głównym powodem, dla którego użytkownicy Facebooka stają się fanami fan page należącego do danej marki jest to, że są jej klientem.
IAB Polska przygotowało zbiór najciekawszych, zdaniem twórców, kampanii w social mediach przeprowadzonych na przestrzeni 2010 i 2011 roku. Raport obejmuje zarówno te, które znamy doskonale, jak M&Ms czy Serce i Rozum, jak również takie, o których zapewne część z Was dotychczas nie słyszała.
Przygotowaliśmy kolejny raport dotyczący obecności w social mediach partii politycznych startujących w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Tym razem przyjrzeliśmy się poczynaniom Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Okazuje się, że politycy tej partii doskonale czują się na Twitterze.
Wraz ze wzrostem liczby zarejestrowanych użytkowników Facebooka rosną też oczywiście przychody generowane przez firmę. W tym przypadku tempo jest jeszcze zawrotniejsze niż w przypadku napływu nowych facebookowiczów. Przychody za pierwszą połowę 2011 roku są dwukrotnie wyższe niż w analogicznym okresie w zeszłym roku.
Prezentujemy kolejny odcinek naszego cyklu mini-raportów na temat obecności w mediach społecznościowych partii politycznych startujących w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Dzisiaj przyglądamy się społecznościowym działaniom największej partii opozycyjnej – Prawa i Sprawiedliwości.
Wszystko wskazuje na to, że Groupon wyhamował. Planowane spotkanie przedstawicieli serwisu z inwestorami celem omówienia kwestii związanych z ofertą publiczną zostało przełożone. Data wejścia firmy na giełdę zostanie prawdopodobnie odłożona. Czyżby zakupy grupowe powoli wyczerpywały formułę?
Do nadchodzących wyborów parlamentarnych został już tylko miesiąc. Postanowiliśmy przyjrzeć się, jakim socialmediowym arsenałem dysponują partie walczące o władzę. Pierwsza pod naszą lupą znalazła się Platforma Obywatelska.
Po raz kolejny okazuje się, że lepiej uważać na to, co się publikuje na portalach społecznościowych. Tym razem z tą prawdą musi zmierzyć się dwójka obywateli Meksyku, którym grozi kara 30 lat pozbawienia wolności. Podejrzanym zarzucono terroryzm i sabotaż, którego dopuścić się mieli za pośrednictwem Twittera.
Innowacji na Facebooku najprawdopodobniej ciąg dalszy. Tym razem serwis testuje system, który umożliwi użytkownikom rekomendowanie fan page, które polubili.