X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook odkłada IPO na koniec 2012 roku

Facebook odkłada IPO na koniec 2012 rokuJak zapowiadał Facebook, „Timeline” miał składać się z 3-ech działów: Zdjęcia w tle, Zdarzeń oraz Aplikacji. Do tej pory działały jednakże tylko dwa pierwsze, więc użytkownicy serwisu nie mogli dowiadywać się jakiej muzyki słuchają aktualnie ich znajomi czy też jakie oglądają filmy. Facebook zasygnalizował, że wkrótce ma się to zmienić i w ten sposób „Oś czasu” stanie się kompletna.

Do nieoficjalnych informacji o przełożeniu oferty publicznej Facebooka dotarł Financial Times. Ostatnio informowaliśmy o podobnym kroku Groupona, jednak z całą pewnością inaczej przedstawiają się powody stojące za tego typu decyzjami. W czasie gdy Groupon regularnie notuje straty, Facebook bije kolejne rekordy, tak więc przyszli inwestorzy raczej nie muszą się martwić o to, czy kapitał ulokowany w akcjach firmy będącej właścicielem najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie to dobry interes.

Plotki o IPO Facebooka od dawna podają różne terminy – mówiło się o kwietniu 2012 roku, ale kilka razy pojawiały się również prognozy mówiące nawet o 2011 roku. Najnowsze doniesienie mówią jednak, że Mark Zuckerberg planuje odłożyć upublicznienie spółki co najmniej do września przyszłego roku, chcąc by jej pracownicy skupili się na rozwijaniu kolejnych produktów, aniżeli liczeniu potencjalnych zysków, które może przynieść kupno akcji.

Nie ma powodu do pośpiechu – mówi Lise Buyer, konsultantka doradzająca m.in. Google przy IPO tej firmy – Firma nie potrzebuje gotówki na gwałt. Prywatnym przedsiębiorstwom jest nieco łatwiej, mają więcej czasu na przemyślenie planów. Facebook wejdzie na giełde kiedy będzie gotowy, nie wcześniej.

Facebook idzie za przykładem Google?

Jeden z inwestorów Facebooka, Peter Thiel, dodaje, że opóźnianie oferty publicznej leży nawet w interesie firm z branży IT, czego najlepszym przykładem jest właśnie Google, który zdecydował się na ten krok dopiero po 6-ciu latach od założenia firmy, osiągając przez ten czas pozycję lidera na rynku wyszukiwarek. Dzięki temu inwestorzy mieli pewność, że firma celuje w długofalowy rozwój. Przypomnijmy, że Google wszedł na giełdę w sierpniu 2004 roku, emitując do sprzedaży ponad 19 mln akcji za cenę wyjściową 85 dolarów za akcję, co przyniosło firmie ponad 1,6 mld dolarów. Wówczas wartość spółki szacowani na ok. 23 mln dol. Od tego czasu żadna firma IT nie przebiła tego wyniku. Jeśli jakaś firma ma to jednak osiągnąć, to właśnie Facebook. Obecnie analitycy szacują, że wartość firmy to ok. 60-70 mld dolarów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail