Autor: Redakcja, 15/06/2011 Account Groups, agencje reklamowe, Facebook, Facebook Ads, konto, marketing, reklama Marketing
Z nowego narzędzia najbardziej zadowolone są agencje reklamowe, bo to z myślą o nich zaprojektowano Account Groups. Dotychczas prowadzenie dużych kampanii Facebook Ads wymagało udostępniania współpracownikom haseł do różnych kont reklamowych i dzielenia się pojedynczymi kontami. Teraz wystarczy je pogrupować i nadać uprawnienia wytypowanym użytkownikom.
Autor: Redakcja, 14/06/2011 Chiny, Facebook, Inside Facebook, Kanada, spadek, USA, użytkownicy, wzrost Ludzie
Facebook wciąż rośnie. Na początku czerwca do 700 milionów użytkowników brakowało mu zaledwie 13 milionów, ale w Ameryce i Kanadzie zaczęto masowo likwidować konta. W tej sytuacji są coraz mniejsze szanse na planowany miliard użytkowników miesięcznie – zwłaszcza bez wejścia portalu do Chin.
Autor: Artur Kawik, 14/06/2011 Facebook, Japonia, komunikacja, liczba użytkowników, otwartość, rozwój, telekomunikacja, trzęsienie ziemi, Twitter, uniwersalność, wzrost Ludzie
Do niedawna popularność Facebooka wśród Japończyków była stosunkowo niewielka, ustępując takim serwisom jak Twitter czy lokalnemu Mixi. Paradoksalnie, zaczęła masowo rosnąć w obliczu wielkiej tragedii.
Autor: Artur Kawik, 13/06/2011 CityVille, Electronic Arts, Facebook, fan page, FarmVille, gry komputerowe, gry na Facebooka, premiera, The Sims, użytkownicy, Zynga Mobile
Firma Electronic Arts ogłosiła, że wkrótce jeden z ich sztandarowych produktów, “The Sims”, będzie dostępny również na Facebooka. Póki co nie podano jednak żadnych konkretnych dat.
Autor: Redakcja, 13/06/2011 Gadgetology Report, Jennifer L. Jacobson, młodzież, nastolatki, odpowiedzialność, post, Retrevo.com, smartfony Ludzie,Raporty
W ostatnim badaniu Retrevo Gadgetology ponad połowa respondentów poniżej 25 roku życia przyznała, że żałuje czegoś, co wstawiła do sieci. W porównaniu z podobnym badaniem sprzed roku poziom wyrzutów sumienia autorów postów wzrósł tylko nieznacznie.
Autor: Redakcja, 13/06/2011 filmy, HD, logo, wideo, YouTube Mobile
YouTube wprowadza możliwość usunięcia swojego logo z osadzanego wideo i poprawia jakość obrazów podglądowych filmów. Zmian oczekiwano od dawna, bo wszechobecne logo i fatalnej jakości podglądy zniechęcały zarówno widzów, jak i nadawców treści. Zmiany to prawdopodobnie ukłon w stronę tych, którzy do tej pory woleli DailyMotion lub Vimeo.
Autor: Redakcja, 10/06/2011 filmy, marka w social mediach, Ogilvy, Perrier, reklama, YouTube Marketing
Są już grupowe zakupy, przyszedł czas na grupowe oglądanie reklam. Marka Perrier udostępniła interaktywny kanał na YouTube, na którym kolejne filmy są odblokowywane wraz ze wzrostem liczby odwiedzin.
Autor: Artur Kawik, 10/06/2011 Afganistan, armia, Facebook, Flickr, propaganda, social media, Stany Zjednoczone, Twitter, wojna, YouTube Ludzie
Amerykańska armia chce zatrudnić specjalistów od social mediów. Jej celem jest wygranie wojny ideologicznej z Talibami w Afganistanie i poprawa własnego wizerunku wśród internautów.
Autor: Artur Kawik, 10/06/2011 Facebook, kontrola, przekleństwa, Reppler, Socioclean, status, tablica, wulgarność, zdjęcia, znajomi Ludzie
Najnowsze badania przeprowadzone przez Socioclean pokazują, że na facebookowych profilach zamieszczane jest mnóstwo nieodpowiednich treści. Okazuje się, że głównymi odpowiedzialnymi za to są… znajomi.
Autor: Artur Kawik, 09/06/2011 Apple, Facebook, Google, kontrowersje, legalność, ochrona danych, oznaczanie, prawo, prywatność, rozpoznawanie twarzy, tagowanie, Unia Europejska, zdjęcia Ludzie,Prawo
Automatyczne rozpoznawanie twarzy na zdjęciach zamieszczanych na Facebooku jak dotąd dostępne było jedynie dla użytkowników serwisu w Ameryce Północnej. Teraz portal udostępnia usługę w innych krajach. Zbadanie legalności tego rozwiązania zapowiedziała już Unia Europejska.
Autor: Redakcja, 09/06/2011 Ad-Vice, badanie, blogi, Digital Young, Facebook, fora, młodzież, Polacy, serwisy społecznościowe Ludzie,Raporty
Prawie połowa młodych Polaków zmieniła opinię o marce lub firmie pod wpływem swoich sieciowych doświadczeń. Natomiast ponad 40% dzięki internetowi kupiło pierwszy raz jakiś produkt. Młodzi chętnie rozmawiają o markach, a ich ulubionym miejscem dyskusji są fora.
Autor: Redakcja, 09/06/2011 e-mail, Facebook, ShareThis, Twitter, udostępnianie Raporty
Dzielenie się linkami wytwarza około 10% całego ruchu w sieci, a prawie 40% ruchu z udostępniania odnośników jest generowane przez Facebooka. Na drugim miejscu są maile, a podium zamyka Twitter.
Autor: Artur Kawik, 08/06/2011 Amsterdam Worldwide, Ask, BFG Communications, Century Council, Edelman Digital, Ford, Intel, Learn, like it, Listen, Mashable, Mello Yello, Reveal It, Samsung, Sartorialist, Scott Schumann, Stone Management, They Call Me Mello Yello, Visual Life, Win It, Wpromote Marketing
Mashable przygotowało zestawienie sześciu najciekawszych zdaniem redaktorów serwisu kampanii socialmediowych ostatnich miesięcy. Nie jest zaskoczeniem, że głównymi kanałami promocji okazują się być Facebook i YouTube.
Autor: Redakcja, 07/06/2011 badania, blog, bloger, blogosfera, eredaktor.pl, Marek Jeleśniański, Polska, statystyki Raporty
Ponad połowa polskich blogerów to kobiety, zaś statystyczny autor bloga ma 27 lat i najchętniej pisze o kulturze i religiach. Przeciętny czytelnik bloga ma o rok mniej i najbardziej ceni treści dotyczące polityki i spraw społecznych. Obie grupy rzadko uznają blogowanie za formę dziennikarstwa.
Autor: Artur Kawik, 07/06/2011 akcje, Facebook, giełda, NASDAQ, obrót, papiery wartościowe Biznes
Facebook platformą dzięki której można nabyć akcje? Aplikacja firmy Loyal3 udostępni użytkownikom taką możliwość.