X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Banki korzystają głównie z Facebooka i YouTube

Banki korzystają głównie z Facebooka i YouTubeWydatki na internet ciągle rosną / fot. kipcurry/sxc.hu

Badanie przeprowadzone wspólnie przez Interactive Research Center i SoInteractive podejmuje temat funkcjonowania banków i instytucji finansowych w sferze internetowej. Autorzy przyjrzeli się kanałom, na których dyskutuje się o bankach, analizując jednocześnie charakter tychże dyskusji. Szczególną uwagę poświęcono platformom, na których obecne są przedsiębiorstwa z sektora bankowego i metodom komunikacji jakich używają.

Dyskusje o bankach prowadzi się na forach

O ofercie banków rozmawiamy przede wszystkim na forach internetowych (46%), a w dalszej kolejności w blogosferze (21%) i serwisach społecznościowych (15%). Różna jest charakterystyka dyskusji w poszczególnych sferach. Autorzy wskazują, że blogosfera i fora sprofilowane to najczęściej swego rodzaju panel ekspercki, fora i innej niż finansowa tematyce to miejsce dyskusji konsumentów, z kolei w serwisach społecznościowych uwidacznia się większa aktywność banków, bowiem same stają się uczestnikami dyskusji, wykorzystując w ten sposób Facebooka czy Twittera do marketingu.

fot.: IRCenter/SoInteractive

Mikroblogi na marginesie internetowych działań banków

Zaciekawiły nas dane dotyczące mikroblogów, z których wynika, że udział Twittera w dyskusji o bankach i usługach finansowych jest bardzo niski (12%), w porównaniu do Blipa (66%) i Flakera (19%). Jak jednak zaznaczają autorzy, wszystkie mikroblogi służą bankom głównie jako platformy informacyjne, nie generujące zbyt wielkiego zaangażowania. Co nie znaczy, że należy je pomijać przy komunikacji z internautami, chociażby dlatego, że zaniedbywanie tej działalności może niekorzystnie odbić się na obecności banków w blogosferze, jako że blogerzy często posiadają również konta na Twitterze.

Facebook to dobre miejsce na konkursy

Przyjrzyjmy się teraz aktywności na Facebooku. Okazuje się, że banki nie angażują się do dyskusji z fanami, bowiem skupiają się na komunikacji korporacyjnej i marketingowej. W okresie badania (lipiec-wrzesień 2011) podstawowymi formami aktywności banków były konkursy oraz przekazywanie informacji o nowych usługach i produktach (aplikacje mobilne, karty PayPass). Idea Bank pokusił się z kolei o promocję idei, publikując „Manifest przedsiębiorczości”.

Które banki najbardziej angażowały swoich fanów? Najlepiej pod tym względem wypadły Multibank i Kredyt Bank (współczynnik zaangażowania 10%). Ten pierwszy organizował konkurs, w którym do wygrania były iPady, drugi – wrześniową kampanię Wirtualnego Konta.

fot.: IRCenter/SoInteractive

UdostępnijTwitter+1Linkedin

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail