X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Rynek online i mobile marketingu w rękach Google

Rynek online i mobile marketingu w rękach Google

reklama


Najnowsze dane opublikowane przez eMarketera wskazują, że w 2013 r. całkowita wartość rynku reklamy internetowej wyniesie 117 mld dolarów. Zdecydowanie najwięcej na online marketing wydadzą firmy z Ameryki Północnej (45 mld), z regionu Azji i Pacyfiku (33 mld) oraz z Europy Zachodniej (28 mld). Trójka najbardziej dochodowych rynków regionalnych w kolejnych latach będzie wyraźnie powiększała przewagę nad resztą stawki, utrzymując udział w rynku światowym na poziomie 90%.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Google i Facebook zwyżkują, Yahoo! wciąż dołuje

Oczywiście najwięcej pieniędzy z reklamy w internecie trafia na konta Google. Gigant z Mountain View zarobi w tym roku ponad 38 miliardów dolarów, zagarniając dla siebie blisko 33% całego rynku. Na kolejnych miejscach plasują się Facebook (6 mld, 5,4%) i Yahoo! (3,5 mld, 3%). W przypadku drugiego z wymienionych, zauważalna jest tendencja spadkowa. Rośnie natomiast, wyłączając największych graczy, udział w rynku takich firm, jak Amazon, Twitter, Pandora czy LinkedIn.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Mobile podbija serca reklamodawców

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Dane eMarketera potwierdzają ponadto, że w ciągu najbliższych kilku lat to mobile marketing będzie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem reklamy online. Obecnie wydatki na reklamę mobilną stanowią 14,2% wszystkich nakładów na online marketing, ale już w 2016 r. ten odetek przekroczy 30%, osiągając w 2017 r. poziom 36%.

Najbardziej „mobilnym” rynkiem reklamowym jest Ameryka Północna, gdzie już blisko 20% wydatków na reklamę w sieci przeznacza się na mobile marketing. Co więcej, za 4 lata ma to być już prawie 50%. Reklamę mobilną coraz bardziej lubią również marketerzy w Europie Zachodniej, gdzie za kilka lat pochłonie ona już niemal 40% budżetów reklamowych.

Mobilny News Feed coraz efektywniejszy

fot. eMarketer

fot. eMarketer


Którzy gracze są najsilniejsi na rynku reklamy mobilnej? Bezapelacyjnym liderem pozostaje oczywiście Google, z udziałem w rynku przekraczającym 50%. W ostatnim czasie jednym z motorów napędowych mobilnego biznesu firmy z Mountain View stał się YouTube. Bardzo dynamicznie rozwija się także Facebook, który najwidoczniej coraz lepiej potrafi monetyzować mobilnego News Feeda. W 2013 r. udział przychodów spółki z reklamy mobilnej w całym rynku sięgnie poziomu blisko 16%, a jeszcze rok temu było to zaledwie nieco ponad 5%.

Eksperci eMarketera prognozują, że całkowite wydatki na reklamę mobilną wyniosą w tym roku ponad 16,5 mld dolarów, będąc tym samym aż o 89% większe niż w ubiegłym roku.

Reklama

[FM_form id="1"]