
reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Według badania przeprowadzonego przez platformę Gigya, w pierwszym kwartale 2015 roku Facebook zdobył niekwestionowane pierwsze miejsce w rankingu liczby logowań do różnych mediów społecznościowych. Facebook zdobył 64%, co stawia go daleko z przodu względem drugiego w zestawieniu Google+ i Twittera, który po raz pierwszy wyprzedził Yahoo. Ostatnim z wyróżnionych portali jest LinkedIn, z minimalną popularnością. Podobnie wyniki wyglądają w poszczególnych kategoriach: sprzedaży, podróży, edukacji czy mediów. Także na wszystkich badanych kontynentach proporcje są bardzo zbliżone. Szczegóły można zobaczyć na poniższej infografice:
Z powyżej infografiki i z własnych obserwacji możemy wnioskować, że pozycja Facebooka jest niezagrożona i taka jeszcze przez długi czas pozostanie. Możemy się jednak spodziewać kolejnych wzrostów Twittera czy innych niszowych portali społecznościowych. Mają one oczywiście mniejsze możliwości i węższe grono użytkowników, lecz wraz z nowymi, dodatkowymi aplikacjami np. Periscope w przypadku Twittera, czy upowszechniającego się w działaniach marketingowych Pinteresta, mogą uszczknąć kilka procent z wielkiego facebookowego kawałka społecznościowego tortu.
Reklama