X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Czy 2016 rok będzie należał do Snapchata?

Czy 2016 rok będzie należał do Snapchata?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Mimo że niektórym trudno to sobie wyobrazić, to są takie miejsca i tacy użytkownicy sieci, wśród których lajki i tweety przestają być „trendy”, a popularność zdobywają 10-sekundowe filmy wideo lub automatycznie kasujące się zdjęcia i grafiki. Snapchat ma specyficzny klimat i jest medium społecznościowym zupełnie innym od Facebooka czy Twittera, ale już teraz widać, że wiele polskich gwiazd internetu odnalazło się doskonale w nowej roli. W Polsce na Snapchacie świetnie radzą sobie blogerki – Maffashion, LittleMooonster96 czy DEYNN, których wiadomości według danych Hash.fm docierają nawet do ponad 80 tysięcy odbiorców. Panowie blogerzy radzą sobie też całkiem nieźle.

Snapchat liczy obecnie ponad 200 milionów użytkowników, z czego ponad 100 milionów jest aktywnych. W Polsce liczba użytkowników Snapchata przekroczyła milion. Z komunikatora korzystają w przeważającej większości osoby młode i to oni są uprzywilejowaną grupą na Snapchacie, do których warto adresować kampanie marketingowe. Tym bardziej, że właśnie młoda grupa odbiorców jest najbardziej oporna na wszelkiego typu klasyczne formaty reklamowe.

Marki na Snapchacie

Najlepiej na Snapchacie z polskich marek radzą sobie m.in. Coca-Cola oraz Orange, chociaż trzeba przyznać, że daleko im do popularności blogerek. Przede wszystkim dlatego, że Snapchat funkcjonuje odmiennie od znanych nam mediów społecznościowych, w których mamy do czynienia z interaktywną stroną/tablicą, którą możemy przeglądać i edytować w dowolnym czasie. Snapchat to komunikator oferujący formę promocji zbliżoną do e-mailowej. Pozwala nam wysłać do odbiorców zdjęcia lub 10-sekundowe wideo. Sęk w tym, że w Polsce wielu reklamodawców nie dostrzega potencjału tego medium.

Zniechęcać może przede wszystkim brak narzędzi do tworzenia formatów reklamowych na Snapchacie. Podczas gdy Facebook oferuje targetowanie i cały szereg formatów reklamowych, to na Snapchacie mamy ich tylko kilka i właściwie jedną wiodącą grupę odbiorców – młodych. Ponadto firm i marek, które swobodnie odnajdą się na Snapchacie jest znacznie mniej niż w przypadku Facebooka, a przecież i tam nie każda marka tworzy swój profil. Na Zachodzie jednak przygotowano już wiele świetnych kampanii reklamowych za pośrednictwem Snapchata m.in. dla McDonald, General Electric, Audi, a także dla marek celujących w nieco starszych odbiorców jak Calvin Klein czy dom mody Burberry. Dla wielu raczkujących na Snapchacie specjalistów od reklamy mogą one stanowić źródło inspiracji.

Chociaż nic nie wskazuje na to, aby w Polsce Snapchat stał się topowym narzędziem marketingowym, to być może warto rozważyć jego wykorzystanie zwłaszcza w przypadku młodych, opornych na reklamy klientów lub jako element uzupełniający kampanię. Trzeba też pamiętać, że w dalszej perspektywie znacząco wzrośnie przewaga mediów audiowizualnych nad tekstowymi, o czym również piszemy w artykule „Jakie będą social media w 2016 roku? Poznajcie 9 najgorętszych trendów”.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail