X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jakie będą social media w 2016 roku? Poznajcie 9 najgorętszych trendów

Jakie będą social media w 2016 roku? Poznajcie 9 najgorętszych trendówfot. bank zdjęć shutterstock.com

Jak często korzystacie z mediów społecznościowych? To pytanie już chyba nie ma sensu, bo tak naprawdę my nie korzystamy z social mediów, a nimi żyjemy. Są z nami zawsze i wszędzie. Z coraz większym rozmachem wkraczają w co rusz to nowsze aspekty naszego życia. Każdej minuty, na Tumblr publikuje się prawie 5 milionów postów. Prawie 2 miliardy ludzi na całym świecie co chwilę coś udostępniają, przypinają i tweetują. Niemal każdy biznes jest już na Facebooku, w myśl „nie ma Cię na fejsie, to nie ma Cię w ogóle”.

Nic dziwnego więc, że ciągły rozwój social mediów i ich ewolucja jest niezwykle interesująca zarówno dla tworzących na nich treści, jak i dla ich odbiorców. Właśnie dlatego przeanalizowaliśmy 9 największych trendów w social media, które będą się liczyły w 2016 roku. O czym będziemy mówić przez kolejne kilkanaście miesięcy? Zobaczcie sami.

Livestreaming

Ta od niedawna istniejąca niemalże obsesja na punkcie livestreamingu, będzie miała swoją kontynuację  również w przyszłym roku. Zwłaszcza w przypadku takich aplikacji jak Periscope czy Meerkat, nie wspominając o Snapchacie, która zdobywa coraz więcej serc użytkowników na całym świecie. Choć pojawiają się również opinie, że rok 2016 może być również tym, w którym aplikacje livestreamingowe odejdą w cień takich gigantów jak Facebook, Snapchat czy Google, chcący kontynuować rozwój Hangouts.

fot. Pixabay/ CC0

fot. Pixabay/ CC0


Nowe formaty publikowania

Zdążyliśmy już przywyknąć do tego, ze co jakiś czas pojawiają się nowości związane z mediami społecznościowymi. Nie inaczej będzie w przyszłym roku, gdyż najprawdopodobniej pojawią się nowe formaty publikowania na tych właśnie kanałach. Do tej pory poznaliśmy m.in. Instant Articles na Facebooku, Moments na Twitterze i Discover na Snapchacie, a to tylko początek działalności platform, mającej na celu zachowanie nas przy niej jak najdłużej. Co będzie następne? Pewnie nie będziemy musieli zbyt długo czekać…

http://media.fb.com/

http://media.fb.com/

Wzrost afiliacji opartej na social marketingu

Ten trend spowoduje uściślenie współpracy z liderami mediów społecznościowych w kampaniach reklamowych i relacjach opartych na wynikach. Co ciekawe, taka przestrzeń i rzeczywistość, pozwoli marketerom na naprawdę szerokie pole do popisu, bo afiliacja oparta na social marketingu, to skrzyżowanie PR-u, reklamy, SEO i partnerstwa. Oj, będzie się działo na arenie agencji – będzie krwawo, walecznie i niezwykle ciężko. Ale o to przecież chodzi, prawda?

Innowacyjne wideo

Wraz z uruchomieniem funkcji 360 stopniowego wideo na Facebooku, nie ma innej możliwości – rok 2016 bez wątpienia upłynie pod znakiem nie tylko treści wideo, ale również innowacji związanych ze sposobem ich przekazywania, udostępniania i interakcji. Największe marki, takie jak Coca Cola, Mountain Dew, Nestle czy Samsung już otrzymały dostęp do wirtualnej rzeczywistości, co pozwala im na wykorzystanie ogromnych pokładów kreatywności. Nie zmienia to jednak faktu, że tak naprawdę mnóstwo rynków może rozwinąć swoje skrzydła z innowacyjnymi filmami wideo.

fot. Public Domain/ CC0

fot. Public Domain/ CC0

Retargetingowe reakcje

Co ciekawe, rok 2016 przyniesie wyjątkowo silne reakcje przeciwne retargetowaniu w social mediach. Dlaczego? Konsumenci stają się coraz bardziej znudzeni retargetowaniem w mediach społecznościowych. Umówmy się, użytkownicy nie są już naiwni i tylko mądre rozwiązania targetowania mogą zdać swój egzamin. Przygotujmy się więc na sporą dawkę kreatywnego myślenia.

fot. Public Domain/ CC0

fot. Public Domain/ CC0

Button „Kup teraz” z jeszcze większą siłą

To fakt, że rok 2016 upłynie pod znakiem ewolucji platform społecznościowych w platformy społecznościowo – zakupowe. Preludium do tego było pojawienie się buttonów „Kup teraz” zarówno na Instagramie jak i na Pintereście. Właśnie dlatego, tym tropem pójdą kolejne platformy, a kampanie będą nastawione coraz bardziej właśnie na nakłonienie konsumenta do zakupu danego produktu lub usługi z poziomu platformy. Zakupy podczas codziennego przeglądania Instagrama mają stać się taką samą rutyną i czymś normalnym, jak szczotkowanie zębów. Albo przeglądanie fejsa tuż po przebudzeniu.

http://likeandbuy.it/pl

http://likeandbuy.it/pl

Wydatki na reklamę

Sposób wydatków na reklamy wśród firm ulegnie znacznej zmianie i stanie się bardziej… społecznościowy. Oczywiście, Facebook wciąż będzie dopasowywał swoje algorytmy news feedowe tak, aby firmom nie było zbyt łatwo w organicznym docieraniu do swoich fanów. Zwiększone wydatki na reklamę są również jasne ze względu na coraz popularniejsze ad-blocki. Okazuje się bowiem, że w samej Wielkiej Brytanii w ciągu ostatniego roku, korzystanie z ad-blocków wzrosło aż o 82%! A to dopiero początek. W rezultacie, wielu reklamodawców zwróci się do mediów społecznościowych i postawi na reklamy natywne, jako główny sposób na dotarcie do konsumentów drogą online.

fot. © ArtemSam - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © ArtemSam – bank zdjęć Fotolia.com

Prywatność priorytetem

Wydarzenia z tego roku i zwiększona liczba cyberprzestępstw, sprawiły, że jest to jedno z głównych wyzwań stojących przed przedstawicielami platform społecznościowych. Ochrona bezpieczeństwa użytkowników, staje się więc priorytetem, którego nie można odpuścić.

fot. Flickr

fot. Flickr

Obsługa klienta i czaty na żywo

Umówmy się, marki, które nie decydują się na obsługę klienta na mediach społecznościowych, wypadają dość słabo na tle innych, a ponadto uchodzą za niekompetentne. Na szczęście jest ich coraz mniej, a kolejny rok sprawi, że będzie ich jeszcze mniej. To właśnie obsługa klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także udostępnienie możliwości czatu na żywo, poprawi tak ważne CX – wskaźnik odpowiadający za zadowolenie konsumenta i jego odczucia względem firmy. Rok 2016 jest też nadzieją wszystkich tych, którzy do tej pory spotkali się z brakiem zaufania, przejrzystości i podstawowymi wartościami.

fot. Public Domain/ CC0

fot. Public Domain/ CC0

 

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail