X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Zdjęcie ofiary ZOMO w kampanii Żytniej. 15 tysięcy złotych zadośćuczynienia

W sierpniu na fanpage'u Żytniej pojawił się post, którego celem było rozbawić fanów. Natychmiast okazało się, że zdjęcie przedstawia martwego demonstranta z Lubina, z 1982 roku. Dzisiaj zapadła decyzja: 28 letnia pracownica agencji ma zapłacić 15 tysięcy zadośćuczynienia.

Zdjęcie ofiary ZOMO w kampanii Żytniej. 15 tysięcy złotych zadośćuczynieniafot. bank zdjęć shutterstock.com

W sierpniu ubiegłego roku, toruńska agencja reklamowa, rozpoczęła kampanię marketingową na rzecz producenta wódki Żytnia. Na fanpage’u marki ukazało się czarno – białe zdjęcie przedstawiającego młodego mężczyznę niesionego przez kolegów. Podpis „KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią” sugeruje wieczór kawalerski, który wymknął się spod kontroli. Natychmiast okazało się, że zdjęcie, które zostało użyte w kampanii to fotografia śmiertelnie postrzelonego demonstranta z Lubina, z 1982 roku.

Czytaj więcej: Prokuratura stawia zarzuty twórcom kampanii Żytniej 

W listopadzie Prokuratura w Legnicy postawiła 28 letniej pracownicy agencji odpowiedzialnej za kampanie marketingową, zarzut pomówienia jednej z osób widniejących na zdjęciu o zachowania mogące poniżyć ją w opinii publicznej. Dzisiaj, jak podał portal wirtualnemedia.pl, Sąd w Lubinie nałożył karę grzywny dla 28 letniej pracowniczki agencji, w wysokości 15 tysięcy złotych.

Czytaj więcej: Największe wpadki social media w 2015 roku 

Post stał się sztandarowym przykładem działania nieopatrzonego wcześniejszym, dokładnym researchem oraz brakiem poszanowania praw autorskich bowiem 28 letnia pracownica agencji, jak sama przyznała, nie sprawdziła praw autorskich do zdjęcia.

  • zfieszak

    Koszmar. Agencja w całości umyła od tego ręce…. Kolejny przykład tego, że równie dobrze można pracować na własny rachunek i ponosić w całości tego konsekwencje – wstyd dla toruńskich marketingowców. Dziewczyna wykazała się niewiedzą, ale na Boga, piraci drogowi nie płacą takich pieniędzy!

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail