
reklama
W sierpniu ubiegłego roku, toruńska agencja reklamowa, rozpoczęła kampanię marketingową na rzecz producenta wódki Żytnia. Na fanpage’u marki ukazało się czarno – białe zdjęcie przedstawiającego młodego mężczyznę niesionego przez kolegów. Podpis „KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią” sugeruje wieczór kawalerski, który wymknął się spod kontroli. Natychmiast okazało się, że zdjęcie, które zostało użyte w kampanii to fotografia śmiertelnie postrzelonego demonstranta z Lubina, z 1982 roku.
Czytaj więcej: Prokuratura stawia zarzuty twórcom kampanii Żytniej
W listopadzie Prokuratura w Legnicy postawiła 28 letniej pracownicy agencji odpowiedzialnej za kampanie marketingową, zarzut pomówienia jednej z osób widniejących na zdjęciu o zachowania mogące poniżyć ją w opinii publicznej. Dzisiaj, jak podał portal wirtualnemedia.pl, Sąd w Lubinie nałożył karę grzywny dla 28 letniej pracowniczki agencji, w wysokości 15 tysięcy złotych.