X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram ułatwi komunikację z profilami biznesowymi i rezerwowanie terminów

Instagram wprowadza aktualizacje, które ułatwią nam komunikowanie się i interakcję z firmami. W ramach ogłoszonych nowości zarządzanie skrzynką odbiorczą profili biznesowych i rezerwowanie terminów będzie jeszcze prostsze.

Instagram ułatwi komunikację z profilami biznesowymi i rezerwowanie terminówfot. bank zdjęć shutterstock.com

Instagram ma już ponad 200 milionów aktywnych użytkowników odwiedzających profile biznesowe każdego dnia, a ponad 150 milionów osób prowadzi rozmowy z firmami za pomocą Instagram Direct każdego miesiąca. Nic więc dziwnego, że marki chętnie zakładają profile i decydują się na taką formę komunikacji. Z tego też powodu twórcy aplikacji wprowadzają do niej aktualizację, która pomoże firmom jeszcze lepiej wykorzystywać ją do komunikacji.

Wiadomości

Dotychczas wiadomości prywatne wymieniane pomiędzy kontami marek a potencjalnymi klientami były traktowane tak samo jak konwersacje pomiędzy indywidualnymi użytkownikami. Gdy wysyłaliśmy wiadomość do firmy, która nie obserwuje nas na Instagramie trafiała ona do folderu „oczekujące” i była widoczna dopiero po zaakceptowaniu. Rozwiązanie to nie jest jednak zbyt sprzyjające dla porozumiewanie się na poziomie firma-odbiorca, dlatego też niespełna dobę temu poinformowano o aktualizacji dla skrzynki odbiorczej.

Wszystkie wiadomości są widoczne w głównej skrzynce odbiorczej. Ponadto jest ich oznaczanie gwiazdką i filtrowanie na przeczytanie oraz nieprzeczytane, abyśmy mogli wrócić do konwersacji, które chcemy śledzić. W najbliższych tygodniach testowane będą również szybkie odpowiedzi, które umożliwiłyby ekspresowe reagowanie na często zadawane pytania.

fot. business.instagram.com

fot. business.instagram.com

Przyciski CTA

Obserwacja, że coraz więcej osób kontaktuje się z firmami za pomocą Instagrama skłoniła jego twórców również do tego, by ułatwić im podejmowanie działań dla profili biznesowych. Przyciski CTA umożliwiające rezerwację, zakup biletów, umówienie spotkania czy rozpoczęcie zamówienia pozwolą na realizowanie potrzeb i podjęcie działania bez wychodzenia z aplikacji.

Wspomniane CTA są teraz dostępne dla działań za pośrednictwem takich aplikacji partnerkich jak Acuity, Atom Tickets, Booksy, ChowNow, Eatstreet, Eventbrite, Fandango, GrubHub, MyTime, OpenTable, Reserve, Restorando, Resy, SevenRooms, StyleSeat, Tock i Yelp Reservations, a już wkrótce pojawiają się także dla Appointy, Genbook, LaFourchette, MINDBODY, Schedulicity, SetMore, Shedul i Vagaro.

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Ich funkcjonowanie jest zbliżone do tejże opcji na Facebooku i są jednym z większych kroków, jakie w ostatnim czasie zrobił dla marek Instagram. Niektóre z funkcji są jednak dostępne obecnie jedynie na określonych rynkach.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail