X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook: stacje radiowe i prasa angażują najbardziej

Facebook: stacje radiowe i prasa angażują najbardziej

Serwis Mediarun i firma CheeseCat przygotowały kolejny już raport dotyczący aktywności jaką wśród użytkowników Facebooka generują markowe fan page. Zestawienie za lipiec obejmuje 13 branż: bankowość, alkohole, piwa, motoryzacja, żywność, moda, kosmetyki, telekomunikacja, elektronika, prasa, radio, TV oraz zdrowie.

W każdej branży wyodrębniono najlepszą „dziesiątkę”. Marki badano pod kątem liczby fanów na facebookowym profilu, procentowej ilości angażujących się fanów oraz współczynnika zaangażowania fanów (SII – Social Interaction Index). To ostatnie kryterium, na pozór podobne do drugiego, to pogłębiona analiza zaangażowania jakie generuje dany fan page, zestawiająca ilość postów, komentarzy oraz „like’ów” w relacji do liczby sympatyków danego fan page, przy czym każdy z typów aktywności ma różną wagę.

Żywność przyciąga najwięcej fanów

Biorąc pod uwagę ilość fanów, zdecydowanie dystansują konkurencję profile związane z producentami żywności. Branżowy lider, Mały Głód związany z marką Danone, zgromadził na Facebooku już ponad 350 000 fanów. Na 2. i 3. miejscu uplasowały się, odpowiednio, M&Ms Polska (ok. 290 tys.) oraz Wedel (211 tys.). Co prawda pośród innych branż znaleźć bardziej popularne pojedyncze profile, ale pod względem średniej liczby fanów dla czołowej „dziesiątki” (ok. 166 tysięcy fanów) profile producentów żywności nie mają sobie równych. Można jednak powiedzieć, że w parze z ilością nie idzie jakość, gdyż pod względem zaangażowania branża żywnościowa pozostaje w tyle.

fot. Mediarun.pl

Spadek zainteresowania telekomunikacją

Popularne są również profile marek branży telekomunikacyjnej. Hitem okazuje się być fan page Serce i Rozum (TP S.A.), odnoszący się do kolejnej już popularnej serii reklam telewizyjnych. Zgromadził dotychczas ponad 415 tys. fanów. Za nim uplasowały się Play i Orange.

Łatwo da się zauważyć spadek zaangażowania na profilach zaliczanych do tej branży (z tego trendu „wyłamują się” Muzodajnia i Plus), chociaż i tak wciąż jest on wyższy niż w przypadku branży żywnościowej. Średnia ilość fanów jaką wygenerowało 10 najpopularniejszych „telekomunikacyjnych” fan page to 156 tys.

fot. Mediarun.pl

LPP okupuje podium w branży odzieżowej

Dosyć podobną średnią (152 tys.) mogą pochwalić się profile marek z branży odzieżowej. Tutaj liderem jest Reserved (414 tys.), wyprzedzając House’a (387 tys.) oraz Croppa (381 tys.).

Co ciekawe, właścicielem wszystkich tych marek jest LPP S.A., do tego w pierwszej dziesiątce znajduje się jeszcze jedna marka należąca do spółki – Mohito (5. miejsce, prawie 54 tys. fanów). Zaangażowanie fanów jest jednak stosunkowo niewielkie, choć jest tutaj jeden wyjątek – fan page Deezee, na którym codziennie publikowanych jest kilka postów i zdjęć dotyczących poszczególnych produktów i spotyka się to z żywym odzewem ze strony fanów.

Dodajmy, że najpopularniejszym profilem biorąc pod uwagę wszystkie branże może pochwalić się Radio ESKA – ponad 444 tys. fanów.

Polacy dyskutują na Facebooku o muzyce, polityce i samochodach

Inaczej przedstawia się czołówka rankingu kont branżowych generujących największe zaangażowanie fanów. Biorąc pod uwagę zarówno procentowy współczynnik aktywnych fanów, jak i współczynnik SII najlepiej wypada branża radiowa. Większość spośród 10 najpopularniejszych radiowych fan page aktywizuje co najmniej 6% swoich fanów. Liderem pod tym względem jest profil Programu 4 Polskiego Radia (14% aktywnych fanów i 102,11 SII). Nie da się ukryć, że wpływ na to musi mieć możliwość oglądania tego, co aktualnie dzieje się w radiowym studio, o czym informuje na „dzień dobry” tablica facebookowego profilu stacji. Wzrost w stosunku do poprzedniego zestawienia zanotowały Radio ZET, RMF FM i właśnie „czwórka”. Reszta stawki zaliczyła wyraźny spadek zaangażowania.

fot. Mediarun.pl

Gazety i motoryzacja również angażują

Sporą aktywność wykazywali również fani profili gazet. Większość z nich posiada ponad 4% aktywnych fanów. Najlepszy wynik zanotowały Krytyka Polityczna (9,7% aktywnych fanów) oraz Fakt (10,71 SII). Pod względem współczynnika aktywności bardzo dobrze wypadają również wspomniana już Krytyka Polityczna (10,55) oraz Gazeta Wyborcza (8,92).

Warto jeszcze odnotować branżę motoryzacyjną, w której lipiec przyniósł spory wzrost zaangażowania na fan page’ach Kelban, Volvo Auto Polska oraz Honda Dream Zone.

Zestawienie wskazuje również na najlepiej funkcjonujące w lipcu fan page. Można wymienić co najmniej kilkunastu „rekinów Facebooka” omawianego okresu. Należą do nich takie profile jak:

Wyborowa – liczba aktywnych fanów wzrosła o 178% a współczynnik SII o 140%
Redd’s – 91% wzrost liczby fanów, liczby aktywnych fanów o 214% a SII o … 5 234%!
L’Oreal Paris Polska – wzrost SII o 444%
Toshiba Polska – 152% wzrost liczby aktywnych fanów, SII – 931%

Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją raportu, który dostępny jest na Mediarun.pl.

  • Geotom

    dobre !! :d

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail