X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Google promuje Plusa również na… Orkucie. Co dalej ze starszym bratem G+?

Google promuje Plusa również na… Orkucie. Co dalej ze starszym bratem G+?

Natrafiając w mediach na nazwę „Orkut” bardzo możliwe, że znajdziemy obok również wzmiankę o Brazylii i Indiach. To w tych państwach serwis społecznościowy Google uruchomiony w 2004 roku zdobył niemałą popularność. W Brazylii do niedawna wyprzedzał nawet Facebooka w liczbie zarejestrowanych użytkowników. Jednak poza tymi rynkami Orkut znaczy w zasadzie tyle, co nic – serwis „The Next Web” swego czasu zaliczył go do największych wpadek biznesowych giganta z Krzemowej Doliny. Liczba 66 milionów zarejestrowanych użytkowników nie robi na nikim wrażenia. Jaka więc przyszłość czeka Orkuta?

Jak donosi „TechCrunch”, Google postanowił wykorzystać serwis do promowania… innego serwisu społecznościowego firmy z Mountain View, czyli rzecz jasna Plusa. Użytkownicy Orkuta posiadający jednocześnie konto na G+ mogą otrzymać taką odznakę:

fot.: Pluggd.in

Google utrzymuje, że to element strategii mającej na celu większą integrację obydwu serwisów, bowiem zamierza nadal inwestować w Orkuta. O tym, że nie są to słowa rzucane na wiatr może świadczyć wprowadzenie na rynek w styczniu mobilnej aplikacji na iPhone’a. Ciężko jednak wyobrazić sobie, by podobną odznakę informującą o posiadaniu konta na Orkucie mieli otrzymać użytkownicy Plusa.

Z drugiej strony można zapytać, czy dalsze inwestowanie w Orkuta ma sens, skoro Larry Page i spółka jasno pokazali na przestrzeni ostatnich miesięcy, że wszystkie wysiłki kierują w stronę G+ . Wprawdzie baza użytkowników serwisu cały czas rośnie (choć nieznacznie), ale przykład wspomnianych Indii i Brazylii pokazuje, że tempo wzrostu jest, w porównaniu do Facebooka, zbyt wolne. Może więc dobrym pomysłem będzie zaoferowanie użytkownikom szybkiej „przesiadki” na Google+?

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail