X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Luty na Facebooku: farmy fanów biją rekordy zaangażowania

Luty na Facebooku: farmy fanów biją rekordy zaangażowania

Sotrender opublikował najnowszy raport Fanpage Trends, podsumowujący wszystko to, co działo się w lutym na Facebooku.

Nagroda…

Z pewnością cały zespół Facebooka ucieszyła wiadomość, że Mark Zuckerberg został przez branżowy serwis TechCrunch ogłoszony CEO roku. Zostawił w pokonanym polu szefów takich gigantów jak Google czy Twitter. Nagrodę przyznano 1 lutego, tuż przed 9. urodzinami Facebooka.

…i pozew

Kilka dni później przyszły znacznie gorsze wieści. Holenderska firma Rembrandt Social Media złożyła pozew przeciwko Facebookowi, zarzucając spółce, że ta naruszyła prawa do patentu wykorzystując w serwisie funkcję przycisku „lubię to”, który to patent miałby przysługiwać właśnie Holendrom.

Nowe funkcje Facebooka wzbudzają kontrowersje

Luty przyniósł również zapowiedzi kilku nowości na Facebooku. Jedną z nich ma być mobilna aplikacja geolokalizacyjna, dzięki której użytkownicy będą mogli dowiedzieć się gdzie przebywają ich znajomi i to nawet wówczas, gdy ci nie będą akurat korzystali z Facebooka. Pomysł wzbudził zaniepokojenie obrońców prywatności w Internecie.

Jeszcze większe zaniepokojenie wzbudziła wiadomość o nowym sposobie pozyskiwania informacji o facebookowiczach. Dzięki współpracy z takimi firmami jak Datalogix czy Epsilon, Facebook będzie dysponował wiedzą na temat preferencji zakupowych swoich użytkowników, nawet gdy będą robili zakupy poza Siecią, np. w supermarketach. W ten sposób zwiększy zasób danych dotyczących użytkowników i będzie mógł jeszcze dokładniej targetować reklamy.

Sotrender przypomina również o możliwości wykorzystania przez marketerów aplikacji Stipple. Dzięki niej mogą oni ukrywać na fotografiach aktywne linki. Aplikacja zawiera funkcję integracji z Facebookiem, co z pewnością zostanie skrzętnie wykorzystane przez marketerów. Umieszczenie na fotografii linku do sklepu, w którym można kupić towar widoczny na zdjęciu – czemu nie?

Syn marnotrawny?

Jeśli chodzi o wydarzenia na polskim Facebooku, na pierwszy plan wysuwa się powrót Kuby Wojewódzkiego. Jeszcze niedawno głośnym echem odbiło się wykasowanie przez celebrytę fanpejdża, który liczył sobie ponad milion fanów. Okazuje się, że Kuba nie wytrzymał długo bez komunikacji ze swoimi fanami na Facebooku i założył nową stronę. Jak długo się utrzyma? Zdaniem Wojewódzkiego wszystko zależy od poziomu dyskusji. Póki co fan page zgromadził 40 tysięcy fanów.

Chcesz angażować? Załóż… farmę fanów

W rankingu najpopularniejszych fanpejdży nie odnotowano żadnych większych zmian, z wyjątkiem jednej – Tymbark awansował o dwie pozycje (91 tys. nowych fanów) i obecnie okupuje 12. miejsce. Lider, Serce i Rozum, jeszcze bardziej odskoczył reszcie stawki, bowiem pozyskał w lutym najwięcej nowych fanów spośród czołowej „15” (ponad 100 tys.). Jeszcze więcej przybyło ich na fan page McDonald’s Polska (119 tys.), a swój stan posiadania znacznie powiększyły również fan page Tic Tac (105 tys.) i Samsung Polska (96 tys.).

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Najbardziej angażujące wśród największych fanpejdży wciąż pozostają wszakże strony rozrywkowe – Demotywatory i Kwejk. Pod tym względem rekordy popularności biją jednak farmy fanów. Najlepszym tego przykładem strona o bardzo wymyślnym tytule „Japierdole, Idz PAN W CHUJ” – liczba zaangażowanych użytkowników była 5-krotnie wyższa od liczby „fanów”!

Wyborcza i KIA odzyskują tron

W dwóch kategoriach nastąpiła zmiana lidera w rankingu najpopularniejszych fanpejdży. Pierwszą z nich jest „Prasa”, gdzie „Gazeta Wyborcza” nieznacznie wyprzedziła „Fakt”. Na koniec lutego różnica między obydwoma fan page’ami wynosiła zaledwie 54 fanów! Z kolei w branży samochodowej fan page KIA Motors Polska „zluzował” na szczycie stronę BMW Polska. Co ciekawe, w obydwu przypadkach mamy do czynienia ze zmianami powrotnymi – zarówno „Fakt”, jak i BMW Polska cieszyły się ze swojego prowadzenia zaledwie miesiąc.

Światełko w tunelu?

Najpopularniejszymi treściami na polskim Facebooku w minionym miesiącu nie były na szczęście wyłącznie „żebrolajki”. Największe zaangażowanie wygenerował post opublikowany na fan page Fundacji DKMS, informujący o poszukiwaniu dawcy szpiku dla chorej na białaczkę dziewczynki.

Pełny raport dostępny tutaj, a wpis z małym podsumowaniem można przeczytać na blogu Sotrendera.

  • Inna sprawa, że coraz częściej widząc reklamowane, czy też publikowane przez znajomych treści, włacza się czerwone światełko, czy to istotnie treść ciekawa, warta zainteresowania, czy tylko naiwność owego znajomego lajkujacego farmę… To lekko – chore.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail