X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

1,7 mln użytkowników LinkedIn w Polsce. Nowy kierunek rozwoju to Chiny

1,7 mln użytkowników LinkedIn w Polsce. Nowy kierunek rozwoju to Chiny

Kontrolowanie szumu reklamowego to jeden z czynników, które spowodowały prawie 3-krotny wzrost liczby użytkowników LinkedIn w Polsce. Co więcej, według raportu Megapanel PBI/Gemius, serwis odwiedza już niemal 831 tysięcy użytkowników miesięcznie. Zmniejszenie liczby reklam oraz lepsze dopasowanie ich do preferencji użytkowników to element nowej strategii serwisu. Przyczyniło się to do znacznego wzrostu skuteczności reklam prezentowanych. To natomiast spowodowało zwiększenie zainteresowania wśród reklamodawców, dla których ważna jest możliwość dotarcia do osób o wysokim potencjałem nabywczym.

Sprawdzone i potwierdzone

Skuteczność precyzyjnego targetowania oraz ograniczenia szumu marketingowego potwierdzają dane prezentowane przez serwis. W przypadku branży marketingowej, aż 60 procent użytkowników otwiera wiadomości reklamowe, a 56 procent klika w linki kierujące do landing page’y. Reklamy motoryzacyjne czyta natomiast średnio 28 procent odbiorców z grupy celu, a co piąty klika w link kierujący do strony reklamodawcy.

LinkedIn zwiększył skuteczność komunikatów reklamowych właśnie dzięki zastosowaniu działań content marketingowych. Serwis kładzie obecnie nacisk na lepsze dopasowanie przekazów do potrzeb odbiorców. W przypadku wiadomości wysyłanych do użytkowników, zdecydował się natomiast na znaczne zmniejszenie ich liczby.

– Z punktu widzenia wielu marketerów, LinkedIn stosuje przewrotną strategię polegającą na ograniczeniu liczby wiadomości reklamowych, które trafiają do skrzynki odbiorczej użytkownika w serwisie. Wprowadzono zasadę, według której do każdego użytkownika serwisu wysyłana raz na dwa miesiące tylko jedna wiadomość reklamowa typu InMail. Takie działania powodują, że średnia otwieralność i klikalność reklam w LinkedIn wielokrotnie przewyższa standardy rynkowe – mówi Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.pl.

LinkedIn testuje chińską wersję swojego serwisu

Poza zmianą strategii reklamowej LinkedIn zdecydował się na otwarcie chińskiej wersji swojego serwisu w Chinach, gdzie inne duże portale społecznościowe, takie jak Facebook lub Twitter są obecnie blokowane. Jak poinformował TVN24 Biznes i Świat LinkedIn testuje obecnie wersję chińską strony, gdyż wersja angielska jest już dostępna 10 lat, jednak nie zgromadziła do tej pory tak dużej bazy użytkowników, jak oczekiwano. Zmiana języka może okazać się kluczem do sukcesu tego portalu, bo rynek chiński to około 500 milionów internautów, którzy chętnie będą dzielić się prywatnymi informacjami. Na razie jednak firma spotkała się z problemem cenzury, którą narzucają chińskie władze treściom internetowym. Rządowa cenzura jest z kolei niezgodna z polityką firmy, dlatego w tym aspekcie LinkedIn próbuje dopiero wypracować nowe rozwiązania.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail