X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak minął lipiec na polskim Facebooku? Urlopowo

Jak minął lipiec na polskim Facebooku? Urlopowo

Lipcowe Fanpage Trends to jak zwykle niezwykle obszerna dawka najświeższych statystyk z polskiego Facebooka oraz omówienie najważniejszych wydarzeń poprzedniego miesiąca. Do tego autorzy postanowili dodać do raportu kilka nowych kategorii.

Wakacje!

Bez wątpienia większości z nas lipiec kojarzy się z wakacjami, nie inaczej było na polskim Facebooku. Jak pokazują dane Sotrender, wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w minionym miesiącu aż 27,5 tys. razy. Sporą popularnością cieszyło się również zapraszanie użytkowników przez administratorów fanpejdży do różnej maści aktywności (19,5 tys. razy w postach pojawiło się słowo „zapraszamy”) oraz tradycyjnie uczestnictwo w konkursach (10,7 tys.).

Fala zdjęć i obrazków

Nie od dziś wiadomo, że Facebook komunikacją obrazkową stoi, wszak to poniekąd dzięki temu serwisowi rozwinął się ów trend. Co więcej, w serwisie pojawia się coraz więcej zdjęć i różnej maści obrazków. Jeszcze w czerwcu odsetek postów ze zdjęciami w ogólnej liczbie wpisów oscylował wokół 50%, a w minionym miesiącu było to już 65%! Spadł za to odsetek wpisów zawierających linki – z 34% w czerwcu do 19% w lipcu. Popularność statusów tekstowych i postów wideo wśród prowadzących facebookowe profile utrzymała się na podobnym poziomie (po 7-8%).

”Nowe” kategorie

Jak już wspomnieliśmy, w Fanpage Trends pojawiło się kilka nowych kategorii. Tym razem ciężko jednak mówić o absolutnie nowych obszarach badawczych, skoro autorzy raportu zdecydowali się podzielić kilka dotychczasowych kategorii. Dotyczy to m.in. kategorii funkcjonującej do tej pory pod nazwą „Centra handlowe i supermarkety”, z której zrodziły się dwie odrębne kategorie. Wśród centrów handlowych na czele warszawska trójca – Arkadia, Galeria Mokotów oraz Złote Tarasy.

fot. Facebook.com/ArkadiaCH

fot. Facebook.com/ArkadiaCH

Z kolei wśród supermarketów bezkonkurencyjny jest Lidl. Zajmujący 2. pozycję Eksperci Tesco tracą do lidera blisko 330 tys. fanów, a okupujący najniższy stopień podium Carrefour – ponad 675 tysięcy!

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Branża spożywcza podzielona

Podziałowi uległa również kategoria „Żywność”, w której miejsce powstały aż trzy nowe: „Nabiał”, „Słodycze” oraz „Żywność-inne”. W pierwszej z nich bezapelacyjnym liderem jest Mały Głód, którego polubiło już 1,1 mln facebookowiczów. Drugą w zestawieniu Activię wyprzedza aż o ponad 800 tys. fanów (zaznaczmy, że polski fan page Activii jest częścią strony globalnej).

fot. Facebook.com/maly.glodek

fot. Facebook.com/maly.glodek

O wiele ciekawsza jest rywalizacja w kategorii „Słodycze”. Prowadzenie Tic Taców jest wprawdzie póki co niezagrożone (ponad 100 tys. fanów więcej niż mają Góralki), ale w czołówce jest bez wątpienia ciaśniej. Podobnie jest w przypadku kategorii „Żywność – inne”, przy czym tutaj przewaga lidera (przepisy.pl) nad wiceliderem (Lay’s pl) jest mniejsza.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Usunięto natomiast kategorię „Zakupy grupowe”. Powodem był trwający w niej od kilku miesięcy zastój.

Najlepsi w lipcu

Kilka profili zdaniem autorów raportu zasłużyło na osobne wyróżnienie. Utworzona z okazji 20-lecia Kasy Stefczyka strona „Miliony spełnionych marzeń” zaangażowała w lipcu liczbę użytkowników odpowiadającą 149% łącznej liczby fanów tego profilu. Awans aż o 83 miejsca (na 7.) pod względem zaangażowania wśród restauracji zanotowała sieć Jeff’s. Niewiele mniejszy wzrost (o 62 miejsca) odnotował fan page serialu Ranczo, który zajął w minionym miesiącu 4. miejsce wśród najbardziej angażujących programów telewizyjnych.

Warto również wymienić tych, którzy w lipcu najskuteczniej „polowali” na nowych fanów. Najwięcej fanów pozyskali: SA Wardęga – 148 tys. (wzrost o 22%), Cleo – 107 tys. (10%) oraz znany z serialu „Rodzinka.pl” młody aktor Adam Zdrójkowski – 97 tys. (48%).

Plus: szybko i skutecznie

Do najbardziej responsywnych marek tradycyjnie należały te z branży telekomunikacyjnej. Najwyższy współczynnik resposywności (response rate) zanotowały heyah, Plus oraz Orange. Z kolei zdecydowanie najszybsi byli moderatorzy profilu Plusa, którym udzielenie odpowiedzi pod postem użytkownika zajmowało średnio zaledwie 2 minuty i 34 sekundy! Drugie miejsce dla heyah, a trzecie dla T-Mobile.

Co ciekawe, najwięcej postów w lipcu użytkownicy Facebooka umieścili nie na profilu jednej z marek telekomunikacyjnych, a na fan page NIVEA – aż 4 521 (średnia aż 146 postów dziennie!). Z kolei najwięcej komentarzy pojawiło się na profilu Zapytaj.onet.pl – aż 199 tysięcy.

Lukas Podolski autorem sukcesu… Górnika Zabrze

Innym profilem, który sporo zyskał jest oficjalny fan page Górnika Zabrze. Klub ze Śląska sporo do zawdzięczenia ma jednak… Lukasowi Podolskiemu. Niemiecki piłkarz, urodzony w sąsiadujących z Zabrzem Gliwicach, to od lat zdeklarowany fan Górnika, który kiedy tylko jest w Polsce odwiedza stadion swojego ulubionego klubu. Nie inaczej było podczas tegorocznego urlopu, a tym razem przy okazji oglądanego przez niego inauguracyjnego spotkania nowego sezonu T-Mobile Ekstraklasy (Górnik Zabrze-Cracovia Kraków) spotkała go bardzo miła niespodzianka – wywieszony na trybunach budowanego stadionu transparent z napisem „Witamy Mistrza Świata”. Przypomnijmy, że Podolski był członkiem piłkarskiej Reprezentacji Niemiec, która niemal równo miesiąc temu wywalczyła tytuł mistrzów świata w Brazylii.

Piłkarz podzielił się zdjęciem transparentu za pośrednictwem swojego profilu na Facebooku, oznaczając jednocześnie w poście fan page Górnika. Wpis polubiło kilkadziesiąt tysięcy fanów, co i tak nie jest wielką liczbą, jeśli zestawić ją z łączną liczbą fanów profilu piłkarza, która wynosi ponad… 7 milionów (blisko 70 razy wyższa niż liczba fanów fanpejdża Górnika!). To jednak wystarczyło do tego, by profil śląskiego klubu awansował aż o 260 pozycji w rankingu najbardziej angażujących stron, osiągając odsetek zaangażowanych na poziomie 100%.

fot. Facebook.com/LukasPodolski

fot. Facebook.com/LukasPodolski

Więcej o najnowszych Fanpage Trends tutaj. Pełna treść raportu dostępna na stronach Sotrender.

Poniżej lipcowa infografika od Sotrender.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail