X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak telewizja dzieli internautów

Jak telewizja dzieli internautówfot. IR Center/mat. prasowy

Każdy (no może prawie każdy użytkownik internetu jest jednocześnie odbiorcą innych mediów. Telewizja, choć wyraźnie traci na znaczeniu, pozostaje nadal bardzo ważnym medium. Firma IR Center zbadała grupę internautów (801 osób) pod względem konsumpcji mediów.Jak się okazuje, wśród badanych internautów najpopularniejszymi portalami są YouTube (92%) i Facebook (85%), a dopiero na kolejnym miejscu są dwie największe komercyjne stacje telewizyjne (po 66%) – Polsat i TVN.

źródło: IRCenter. Badanie współkonsumpcji mediów wśród internautów, październik – listopad 2014, reprezentatywna próba n=801 aktywnych internautów.

źródło: IRCenter. Badanie współkonsumpcji mediów wśród internautów, październik – listopad 2014, reprezentatywna próba n=801 aktywnych internautów.

Z tradycyjnych mediów popularne są także telewizja kablowa i satelitarna (76%). W internecie królują treści przekazywane poprzez platformy VoD (92%), radia internetowe (66%) i płatne serwisy VoD (15%).

Internauci, którzy świadomie rezygnują z telewizji przenoszą się z oglądaniem video contentu do sieci – głównie na Youtube’a, Zalukaj.pl czy Ipla.tv. Osoby te bardzo chętnie korzystają z Facebook i internetu mobilnego.

Na przeciwnym biegunie jest grupa osób, która korzysta z video contentu na wszystkich możliwych nośnikach (telewizorze, komputerze i urządzeniach mobilnych) i w dodatku jest skłonna za dostęp do takich treści płacić. Są to osoby oglądające kanały telewizji publicznej, a do tego korzystają z Cyfrowego Polsatu, Ipli, serwisu TVP VoD oraz oczywiście Youtube’a. Z punktu widzenia marketingu, najatrakcyjniejszą grupą są osoby właśnie z tej grupy (w wieku 25-34 lata).

Wśród aktywnych internautów są także osoby które traktują internet jako medium o charakterze dodatkowym. Podstawowym nośnikiem video contentu jest telewizja, a internet spełnia dla nich rolę uzupełniającą.

Obecnie bardzo ważną tendencją, która dominuje w przypadku wszystkich mediów jest zjawisko konwergencji. Widać to także w przypadku telewizji i internetu. Co raz większą popularność zdobywa smart TV, stopniowo pojawiają się telewizje hybrydowe. Na zmiany wskazuje także ciągły wzrost popularności serwisów video on demand. Jednak jeszcze przez długi czas, telewizja pozostanie bardzo ważnym medium, z którym będzie musiał się liczyć rynek marketingowo – reklamowy.

Więcej informacji i cały raport można przeczytać tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail