X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Personalizacja i opowieści, czyli wokół czego kręci się e-mail marketing? Relacja z MMD

Czy e-mail marketing wciąż ma się dobrze? Jakie zabiegi warto zastosować, aby był efektywny? W jaki sposób zaangażować odbiorcę? Przedstawiamy relację z konferencji Mail My Day.

Personalizacja i opowieści, czyli wokół czego kręci się e-mail marketing? Relacja z MMDfot. facebook.com/MailMyDay

reklama


Tegoroczna edycja konferencji o e-mail marketingu zgromadzała ponad 500 uczestników, którzy mogli wysłuchać piętnastu prelegentów i uczestniczyć w warsztatach. Mail My Day co roku gromadzi rzeszę osób związanych z marketingiem – zarówno po stronie agencji, jak i klienta. Dlatego ta konferencja to nie tylko całodzienna dawka praktycznej wiedzy i inspiracji, ale sposób na poznanie ważnych osób z branży. Udowadnia, że e-mail marketing ma się wciąż bardzo dobrze, a może nawet lepiej dzięki coraz lepszym narzędziom i wiedzy z zakresu marketingu, ale i psychologii czy kreacji.

Jak zwiększyć konwersję, czyli poruszyć serce odbiorcy?

Paweł Sala, CEO narzędzia do e-mail marketingu Freshmail, podczas swojego wystąpienia zabrał słuchaczy w świat pułapek umysłu. Każdy kto myśli, że podejmując decyzję używamy do tego rozumu, niestety może się rozczarować. W większości przypadków kierujemy się sercem. I to właśnie jego stronę twórcy mailingów powinni kierować swój przekaz. Sala pokazał, jak to zrobić w siedmiu krokach. Pierwszym z nich jest zwrócenie uwagi – zadbaj o tytuł, pre-header i nadawcę. Jak udowadnia na podstawie swoich analizach w newsletterach lepiej pokazać mniej produktów, bo jak wiadomo, im mniejszy wybór tym szybsza decyzja. Niesamowicie ważne w e-mail marketingu są kontekst i przejrzystość, w tym kreacja. O kreacji wiele mówił Kamil Kozieł, który zwrócił uwagę, że e-mail może być również świetnym nośnikiem dla storytellingu.

Kolejne cechy, które pomogą budować konwersję to wiarygodność (np. dzięki użyciu w komunikacie wypowiedzi i danych), jasny cel kampanii marketingowej, ciągłość oraz spójność w komunikacji. W tym przypadku CEO Freshmail zwrócił szczególną uwagę na personalizację w e-mailach.

fot. facebook.com/MailMyDay

Paweł Sala/ fot. facebook.com/MailMyDay

Personalizacja – jak angażować doświadczenie użytkownika?

O personalizacji najwięcej opowiedziała Kath Pay z Holistic Email Marketing. Czym jest personalizacja było pierwszym pytaniem, jakie postawiła sobie Kath podczas swojej prezentacji. Według niej to połączenie strategii, narzędzi marketingowych i sztuki, co w efekcie ma zaowocować najlepszym doświadczeniem jakie możemy dać użytkownikowi.

Aż 74% użytkowników odczuwa frustrację, gdy na strona internetowa nie pokrywa się z jego zainteresowaniami. Aby takich osób było jak najmniej, skuteczny e-mail należy rozpocząć od poznania konsumenta, jego potrzeb i ścieżki zakupowej. „Człowiek chce być poznany jak indywiduum” – mówiła podczas konferencji Pay. Analiza odwiedzin strony internetowej (dane), stworzenie interesującego contentu, odpowiednio dobrana pora wysyłki (technologia) oraz oczywiście strategia to według Kath Pay plan na spersonalizowaną skuteczną kampanię e-mail marketingową. Kath przedstawiała również pięć sposobów na personalizację w e-mail marketingu: nagródź (reward me), przypomnij (remind me), wesprzyj (suport me), poznaj (recognize me), zaproponuj (recomended me).

Storytelling jako trend w e-mail marketingu

Podczas 5. edycji Mail My Day wiele mówiono o umiejętności opowiadania historii nawet w e-mailach. Krzysztof Sobieszek z Publicis Media rozpoczął swoją prezentację od stwierdzenia, że „Żyjemy w czasach narracji”. Wskazał również na fakt, że marketerzy powinni „skupić się na budowaniu precyzyjnych profili konsumenta”. Dlatego już teraz rozwijanie takich umiejętność, jak sprawne poruszania się po narzędziach m.in. do analityki, umiejętność zarządzania doświadczeniem klienta wokół marki oraz tworzenie treści na podstawie potrzeb klienta jest koniecznością.

Do prezentacji o istocie opowiadania historii zaproszony został również Paweł Tkaczyk, który podpowiedział za co konsument sprzeda swoją duszę. Jeżeli e-mailem kieruje pewna nadrzędna myśl lub historia staje się on od razu ciekawszy w ogromie spamu i ofert (czy wiesz, że w ciągu jeden minuty wysyłanych jest ok. 35 tysięcy e-maili?). Najważniejsza misją wysyłki powinna być wartość dodana dla użytkownika i (p)obudzenie emocji. Jak dowiedzieć się, czy mailing spełnia te cechy? Wyobraź sobie, co by się stało, gdyby Twój newsletter został wyłączony? Co straciliby Twoi odbiorcy? Czy byłoby to cenne?

fot. facebook.com/MailMyDay

Paweł Tkaczyk/ fot. facebook.com/MailMyDay

Mark Zuckberg przewidywał, że e-mail zginie i wszyscy będziemy korzystać i komunikować się za pomocą social media. Konferencja Mail My Day udowadnia, że właściciel Facebooka jest w błędzie.

Kolejna edycja Mail My Day odbędzie się już 21-22 marca 2018 roku. Zapisy już trwają.

Portal Social Press był patronem medialnym wydarzenia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail