X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak długie powinno być wideo w mediach społecznościowych?

30, 45, a może 60 sekund? Ile powinno trwać idealne wideo w social mediach? HubSpot sprawdził optymalny czas trwania filmików na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz YouTubie. Przekonajcie się, jak długie treści angażują użytkowników.

Jak długie powinno być wideo w mediach społecznościowych?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Format wideo, niegdyś nieśmiało wykorzystywany, stał się obecnie na tyle popularny, że możemy dostrzec go na każdym kroku. Widzimy go w mediach społecznościowych, słyszymy o nim na konferencjach i coraz częściej mamy do czynienia z nim jako jednym z głównych narzędzi komunikacji treści marek. Jako użytkownicy podczas odtwarzania filmów zwracamy uwagę przede wszystkim na ich czas. Zanim podejmiemy decyzję o obejrzeniu materiału kalkulujemy, czy dysponujemy taką ilością czasu oraz czy warto wykorzystać go w taki sposób. Nierzadko długość filmu nas przestrasza, powoduje, że pobieżnie przewijamy go we fragmentach lub kończymy jego konsumpcję w połowie. Wielość komunikatów, jakie otrzymujemy na nasze urządzenia mobilne powoduje, że skupienie przez dłuższy czas uwagi na jednym elemencie nie jest łatwe. Dlatego też ważne jest, aby wiedzieć, jaki czas trwania wideo jest optymalny.

Każdy z najpopularniejszych serwisów społecznościowych ma odmienna charakterystykę, co powoduje, że czas odtwarzania wideo jest różny w przypadku poszczególnych mediów. HubSpot sprawdził, ile powinno trwać idealne wideo udostępniane na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTubie. Na podstawie zebranych danych powstała infografika, z której wynika, ile powinno trwać perfekcyjne wideo w social mediach.

Instagram

Instagram przez długi czas był kojarzony przede wszystkim z kwadratowymi zdjęciami, które podbiły serca użytkowników. Z biegiem czasu na profilach zaczęło pojawiać się coraz więcej contentu wideo, a wprowadzenie Instagram Stories spowodowało znaczny wzrost popularności krótkich filmików. Nasz mózg przetwarza treści wizualne 60 tysięcy razy szybciej niż tekst, dlatego zapoznanie się z wpisami na Instagramie zajmuje nam znacznie mniej czasu niż w przypadku innych aplikacji. Wedle ustaleń HubSpota, idealny czas wideo w serwisie to 30 sekund. Filmiki na Instagramie trwające średnio 26 sekund zdobyły najwięcej komentarzy, co oznacza, że taki czas prezentacji treści był wystarczający, aby zaangażować użytkowników.

Twitter

Twitter, ze swoim limitem 140 znaków, przyzwyczaił użytkowników do krótkich form informowania głównie o bieżących wydarzeniach i aktualnościach. Co ciekawe, mimo to optymalny czas trwania wideo jest dłuższy niż w przypadku Instagrama i wynosi 45 sekund. Przeciętne wideo dnia w serwisie trwa 43 sekundy.

Facebook

HubSpot sprawdził także, że najbardziej angażujące wideo na najpopularniejszym portalu społecznościowym trwają 1 minutę. Użytkownicy lubią oglądać krótkie treści, które mogą szybko udostępniać i reagować na nie m.in w postaci lajków zanim dotrą do kolejnych treści w swoich Aktualnościach.

YouTube

Na YouTube znajdziemy zarówno krótkie wideo, jak i filmy trwające kilkadziesiąt minut. Wedle twórców platformy optymalny czas trwania wideo, które utrzymuje uwagę użytkownika to 2 minuty. Użytkownicy lubią spędzać czas na oglądaniu treści w serwisie, bowiem mogą znaleźć tam z łatwością filmy odpowiadające ich zainteresowaniom oraz obejrzeć nagrania ulubionych twórców internetowych. Sprawdza się więc również tworzenie nieco dłuższych, ale pogłębionych treści.

fot. blog.hubspot.com

fot. blog.hubspot.com

Oczywiście sam czas trwania wideo jest jednym z czynników, które powodują zaangażowanie. Kluczową rolę odgrywa temat i sposób prezentacji informacji, czyli to, na ile potrafi ono przykuć naszą uwagę. Jednak warto wiedzieć, jaki czas trwania filmu jest optymalny, aby nie tracić czasu i energii na przygotowanie treści, które i tak nie zostaną obejrzane przez odbiorców, bowiem w zamian za to możemy skupić się na produkcji kilku krótszych form. Warto pamiętać, że nie istnieje jedna ponadczasowa reguła dla wideo contentu o różnych tematykach, a użytkownicy także decydują się na oglądanie dłuższych treści. Podane czasy stanowią średnią, którą pozyskał HubSpot i mogą stanowić pewnego rodzaju drogowskaz pokazujący jak różna jest konsumpcja na poszczególnych platformach. W dalszej perspektywie porównanie krótkiego czasu na Instagramie i blisko czterokrotnie dłuższego na YouTube może okazać się pomocne.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail