X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Nowa wtyczka od Facebooka pozwoli zintegrować Messengera ze stroną firmową

Customer Chat, czyli nowa wtyczka od Facebooka może przenieść Twoją komunikację z klientem na nowym poziom. Dzięki niej porozmawiasz z nim za pomocą Messengera nie tylko bezpośrednio na platformie, ale i na swojej stronie www.

Nowa wtyczka od Facebooka pozwoli zintegrować Messengera ze stroną firmowąfot. Facebook

Specjaliści Facebooka mają świadomość tego, że Messenger jest obecnie wykorzystywany w budowaniu lepszych doświadczeń w obsłudze klienta. Pisaliśmy o wprowadzeniu płatności przez komunikator w Wielkiej Brytanii, jednak to nie koniec nowości od światowego giganta. Aby usprawnić interakcje z odbiorcami, pomóc firmom dotrzeć w angażujący sposób do klientów i udoskonalić sposób przesyłania wiadomości, opracowano nowe rozwiązanie. Jakie?

Wtyczka na stronę internetową

Jak czytamy na blogu Messengera, stworzono specjalną wtyczkę dla komunikatora, którą zamieścimy na stronie internetowej. Dzięki niej użytkownicy będą mogli rozmawiać z przedstawicielem marki zarówno w aplikacji Messenger, jak i na własnej stronie www, przechodząc pomiędzy nimi płynnie i nie tracąc przy tym historii oraz kontekstu rozmowy. Pozwoli to firmom i klientom na kontynuowanie rozmowy w dowolnym miejscu i czasie. Obecnie jest ona testowana przez zamkniętą grupę osób.

Poza rozszerzeniem możliwości rozmów na wielu płaszczyznach wtyczka posiada również inne funkcje charakterystyczne dla Messengera takie jak multimedia, NLP czy płatności. Przedstawiciele serwisu zapewniają jednak, że będą pojawiały się nowe funkcje i rozszerzenia komunikatora.

Początek testów

Wśród partnerów, którzy w tym tygodniu skorzystają z wtyczki w wersji beta znajdują się m.in. AdoreMe, Air France, Argos, Aviva (Eurofil), Bodeaz, Elves, Goibibo, Keto Mojo, KLM, Mermaid Pillow, Spoqa, Total Activation, Volaris czy Zalando. Zainteresowane firmy mogą zapisać się na listę oczekujących i zostaną poinformowani, gdy tylko wtyczka będzie dla nich dostępna.

Niewiadomą jest kiedy zostanie ona wprowadzona na szeroką skalę i po jakim czasie moglibyśmy spodziewać się owej wtyczki w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę popularność chatbotów i coraz więcej ich wykorzystań przez mniejsze i większe marki, możemy przypuszczać, że rozwiązanie będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem i ma szansę uczynić komunikację z klientem jeszcze bardziej płynną.

Co nowego w wersji 2.2?

Informacja o nowej wtyczce pojawiła się z racji nowej wersji komunikatora. Poza tym w najnowszej wersji aplikacji pojawiły się inne nowości. Należą do nich szablony umożliwiające dodanie przycisku CTA podczas wysyłania zdjęć, filmów czy GIFów, które zachęcą np. do dalszego udostępnienia tego typu treści, Broadcast API w wersji beta, czyli funkcja wysyłania wiadomości do wielu subskrybentów za pomocą jednego żądania, łatwiejsze przeglądanie opinii użytkowników, automatyzacja w większej liczbie języków, tj. wbudowany NLP m.in. w języku polskim czy wysyłka wiadomości sponsorowanych.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail