reklama
Marzec w Złotych Tarasach w Warszawie tradycyjnie należy już do konferencji M@il My Day. Zielone i żółte kolory towarzyszące konferencji, przypominają nam nie tylko o zbliżającej się wiośnie, ale również odświeżonym podejściu do e-mail marketingu.
Tegoroczna szósta już edycja wydarzenia, która odbyła się w dniach 20-21 marca 2018 roku, podobnie jak poprzednie zgromadziła kilkaset osób zainteresowanych zmianami i nowinkami z tego segmentu branży marketingowej. Dzień pierwszy to wiedza i inspiracja z dużej sceny w wykonaniu najlepszych prelegentów.
Wyzwania e-mail marketingu i gość specjalny
Konferencję otworzył CEO FreshMail, Paweł Sala z najświeższymi danymi z e-mail marketingu. Rok 2018 dla branży jest okresem przełomowym, ponieważ już w maju wchodzi w życie RODO – nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa gromadzenia i przechowywania danych osobowych klientów. Największe wyzwanie stoi oczywiście przed firmami, które gromadzą kontakty e-mail i wykorzystują je do wysyłanie newsletterów. Paweł Sala przekonywał jednak, że wbrew obiegowej opinii, po pierwsze, branża marketingowa oraz inne podmioty są gotowe na RODO, po drugie, nowe przepisy wcale nie są takie straszne, a wręcz przeciwnie – wiele aspektów uleganie poprawie, w tym również bezpieczeństwo i komfort użytkownika.
Wyjątkowym gościem konferencji był Maciej Orłoś – dziennikarz i prezenter telewizyjny. Podzielił się on z słuchaczami pięcioma najczęstszymi błędami popełniamy podczas prezentacji na scenie. Inspirujące rady od człowieka, który na mówieniu do ludzi zjadł zęby w czasach, gdy wideo jest jednym z wiodących trendów w marketingu od kilku lat, to rzecz warta odnotowania.
Przydatne wskazówki
Z Michałem Madurą ze studia EDISONDA wróciliśmy już mocniej na marketingowe poletko, gdzie (w obliczu nadchodzącego RODO) rozmawialiśmy o projektowaniu formularzy. Niezwykle przydatnym tipem, który znacząco wpływa na UX jest dostosowanie klawiatury do poszczególnych pól formularza w mobile. Przykład? W polu „Numer telefonu” automatycznie pokazuje się klawiatura numeryczna. Proste, a takie rzadkie w mobilnym świecie.
Z Maciejem Lewińskim podążyliśmy dalej w świat mobile. Zwany Tkaczykiem SEO, Lewiński podsumował działania w mobile, które niestety pokazują, że nadal mamy w tym zakresie lekcję do odrobienia. Maciej wsadził kił w mrowisko twierdząc, że mimo iż mamy rok mobile, a w smartfonach spędzamy większość czasu, nadal nie jest to miejsce, gdzie dokonujemy kupna. Jednak to wyśmienity kanał wspierający i pierwsze miejsce styku z marką. W podobnym tonie wypowiadał się Grzegorz Nowak, który zaprosił nas do świata omnichannel. Według niego firmy wykorzystują tylko 10% zebranych danych do kreowania ścieżki zakupowej klienta. Reszta to chaotyczne informacje nie wykorzystywane wcale.
Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, radca prawny z kancelarii MyLo rozwiała najczęstsze mity, które zdążyły narosnąć wokół RODO. Skupiła się m.in. na profilowaniu, które wcale nie będzie zakazane, o ile zebrane dane nie wpływają znacząco na życie (i decyzje) użytkownika.
Dzielnie się doświadczeniami i case study
Artur Kurasiński, również obecny na scenie Mail My Day, podzielił się swoim doświadczeniem z organizowania wydarzeń Aula Polska. W dobie social media, zwrócił uwagę, że nadal najważniejsza rolę w eventach odgrywa dobrze zaprojektowania strona internetowa oraz dobra i miła komunikacja z naszymi gośćmi, którzy na konferencję lub meeting zdecydowali się przyjść. Case study przedstawił również Maciej Budzich, który zaangażowany jest w ogromny projekt BIBLIA AUDIO.
W praktyce
Łukasz Chwiszczuk zdradził, jak e-mail marketing może wspierać reklamę w sieci wyszukiwania Google. Przede wszystkim, swoją bazę mailingową można wykorzystać jako podstawę do lepszego targetowania reklam AdWords. Mailingi to również doskonałe miejsce do umieszczenia kodu śledzenia, dzięki czemu można kierować kampanię do bardzo konkretnych odbiorców! Z rzeczy, które warto odnotować jest również prelekcja Szymona Słowika, który wspominała o połączeniu e-mail marketingu, generowaniu leadów oraz SEO od strony praktycznej. Szymon podkreślił, by w dotarciu do klienta nie skupiać się na jednym kanale, ale stawiać na wszystkie możliwe ścieżki dotarcia. Konferencję zamykał Artur Jabłoński, który skupił się na generowaniu leadów z Facebooka.
Drugi dzień wypełniony był warsztatami m.in. z RODO, Google Analytics, kampanii reklamowych na Facebooku czy content marketingu.
SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.