Groupon i Foursquare łączą siły
O rosnącej popularności geolokalizacji informowaliśmy już niejednokrotnie. Tym razem jej potencjał postanowił wykorzystać Groupon, zawierając współpracę z Foursquare.
O rosnącej popularności geolokalizacji informowaliśmy już niejednokrotnie. Tym razem jej potencjał postanowił wykorzystać Groupon, zawierając współpracę z Foursquare.
Jedną z większych zalet Google+ są Kręgi, pozwalające na zarządzanie grupami przyjaciół w łatwy, intuicyjny sposób i umożliwiające tworzenie relacji podobnych do tych występujących w realnym życiu. Teraz podobne rozwiązanie dostępne będzie również dla użytkowników Facebooka – wystarczy skorzystać z rozszerzenia przeglądarki Better Facebook.
Twitter udostępnił system oznaczający tweety jako „potencjalnie niepożądane”. W czwartek wieczorem poinformowano, że pojawi się nowy obszar w strumieniach API, którego będzie ostrzegał użytkowników przed klikaniem w łącza, które mogą być w jakiś sposób szkodliwe.
Po czterech dniach były Old Spice Guy odebrał koronę swemu naśladowcy. Pojedynek odbył się 26 lipca. Old Spice postawił na kolejną kampanię wirusową. Popularnego Old Spice Guya – Isaiaha Mustafę, zastąpiono włoskim aktorem i supermodelem – Fabio. Nowa twarz marki nie cieszyła się jednak takim uznaniem internatów, jak poprzednia.
Po szybkim starcie ruch w Google+ może trochę zwolnić. Raport Experian Hitwise pokazuje, jak zmniejszyła się ilość czasu poświęcanego przez przeciętnych użytkowników w USA na sieci społecznościowe.
72% użytkowników Facebooka loguje się na portalu codziennie nawet w trakcie podróżowania. W mediach społecznościowych znajduje się już ok. 50 mln recenzji różnych miejsc noclegowych. To tylko dwa z kilkunastu przykładów potwierdzających tezę, że social media i turystyka są ze sobą coraz silniej związane.
Dwie trzecie polskich blogów firmowych prowadzonych jest od ponad roku. Używanie takich blogów niesie ze sobą wiele korzyści. Kontakty z klientami na mniej formalnej płaszczyźnie budują zaufanie do marki, mogą również okazać się pomocne przy budowaniu wizerunku firmy.
Według raportu Kaspersky Lab poza Google+ ofiarą spamerów padły takie portale jak Facebook oraz Habbo awansując na trzecie i czwarte miejsce listy najczęściej atakowanych firm. Z kolei serwisy PayPal i eBay przyciągnęły największą liczbę phisherów.
Porównań między rywalami ciąg dalszy. Tym razem dotarliśmy do zestawień funkcji jakie oferują Google+, Facebook i Twitter. Nie dziwne, że wynika z nich, że najmłodszy z konkurentów oferuje najwięcej różnych kombinacji jeśli idzie o udostępnianie różnych treści różnym osobom.
Nowa strona Facebooka oferuje przedsiębiorstwom poradnik dotyczący marketingu i reklamy w portalach społecznościowych. “Facebook dla Biznesu” jest podstawową podstroną opisującą krok po kroku proces wprowadzania planu marketingowego.
Aplikacja konkursowa marki Cropp – “Doskonały MEM milordzie” – została zamknięta, a konkurs odwołany z powodu przekroczenia przez uczestników granic dobrego smaku. Cropp postanowił nie nagradzać nikogo.
Poszukiwanie pracy stanie się łatwiejsze dzięki wprowadzeniu nowego przycisku – Apply With LinkedIn. Nowa funkcja może stać się przyszłością podań o pracę. Celem, jaki stawia sobie LinkedIn, jest usprawnienie i ułatwienie procesu ubiegania się o posadę.
Wszystkie firmy zniecierpliwione brakiem na Google+ odpowiednika facebookowego fan page muszą się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Wprowadzenie kont firmowych planowane jest bowiem najwcześniej na wrzesień. Jak zapewnia Google, cierpliwość powinna się jednak opłacić.
Najważniejsze zmiany w serwisie dotyczyły będą Grup oraz zwiększenia limitu na miesięczny transfer zdjęć. Modyfikacje regulują również kwestie prywatności. Nowe ustalenia zaczną obowiązywać po siedmiu dniach od ich ogłoszenia.
Liczba kampanii prowadzonych przez marki na Facebooku tylko w trakcie 3-ech miesięcy wzrosła o ponad 100%! Biorąc pod uwagę fakt, że Google+ wciąż nie wprowadził kont firmowych, jego „starszy brat” powinien dalej rozwijać się na tym obszarze, pytanie czy w aż tak błyskawicznym tempie.