X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

7 przydatnych trików w Gmailu

Gmail to najpopularniejszy program pocztowy, którego korzystamy nie tylko prywatnie, ale także w pracy. Jego sukces polega na prostocie, szerokim wachlarzu opcji i fakcie stworzenia i prowadzenia go przez Google. Jak sprawić, aby obsługa Gmaila stała się jeszcze prostsza i ułatwiała nam pracę?

7 przydatnych trików w Gmailufot. bank zdjęć shutterstock.com

Według McKinsey Institute, przeciętny pracownik 28% czasu w pracy przeznacza na odbieranie i pisanie e-maili. Jest to naprawdę pokaźna ilość. Są jednak sposoby na to, aby choć trochę ułatwić sobie życie w pracy i poprawić to i owo w wydawałoby się prostej czynności, jaką jest obsługa poczty elektronicznej. Poniżej znajdziecie 7 prostych trików, które sprawią, że będzie trochę łatwiej, a i czasu spędzimy trochę mniej.

1. Włącz opcję „Cofnij wysyłanie”

Każdemu zdarzyło się zobaczyć błąd ortograficzny (oby tylko taki) zaraz po kliknięciu przycisku „wyślij”. Gmail pozwala nam wyjść z opresji dzięki opcji „cofnij wysyłanie”. Tę możliwość możemy włączyć w ustawieniach naszego konta. Przy okazji określamy czas opóźnienia, które może uratować naszą wiadomość.

undo-send

2. Tryb offline

Ciągłe sprawdzanie poczty zabiera nam cenne minuty, szczególnie wtedy, gdy musimy skupić się na szybkim wykonaniu zadania. Jednak wiele z potrzebnych informacji, materiałów czy kontaktów przechowujemy w swojej skrzynce pocztowej. Okazuje się, że można połączyć odwiedzanie skrzynki z zatrzymaniem zalewu świeżych maili. Gmail oferuje aplikację „Offline”, która pozwala działać poza zasięgiem sieci, umożliwiając jednocześnie korzystanie z pochowanych informacji. Aplikacja do zainstalowania w ustawieniach.

gmail-offline

3. Pauza w otrzymywaniu e-maili

Jest jeszcze inna metoda na zachowanie skupienia przy włączonej skrzynce pocztowej. Nazywa się Inbox Pause i pozwala nam na czasowe zatrzymanie napływu nowych wiadomości. Po skończeniu tak wymagającego skupienia zadania, klikamy „cofnij wstrzymanie” i znów możemy cieszyć się nowymi mailami.

inbox

4. Stworzenie gotowych odpowiedzi

Podobno ktoś kiedyś skorzystał z szablonów wiadomości w telefonie. Chociaż, jak pomyśleć, może to być świetna metoda na zaoszczędzenie czasu. Taką opcję daje nam Gmail. Wystarczy wejść w „ustawienia”, potem w „laboratorium” i włączyć opcję „odpwiedzi bazujące na szablonach”. Stworzenie kilku gotowych odpowiedzi nie zajmie nam dużo czasu, a może zaoszczędzić nam go w przyszłości. Jeśli więc, często wysyłamy podobne wiadomości, warto.

szablony

5. Informacja o odbiorcach

Wysyłając wiadomości na bieżąco lub gdy nasz e-mail jest bardzo ważny, często nie zwracamy uwagi na odbiorcę i jego spotkania, to czy jest w samolocie lub po prostu nie może odebrać poczty. Aby tego uniknąć, zainstaluj Sidekick, który zbierze nasze wiadomości, uszereguje je w odpowiedni sposób i na bieżąco nas o planach naszych odbiorców. Dzięki temu możemy w porę wysłać e-maila i znacznie zwiększyć szansę na szybką odpowiedź. Proste, a jakie użyteczne.

6. Odsubskrybowanie

Kto subskrybuje chociaż kilka dyskusji, programów, itp. wie, ile wiadomości przychodzi i jak wielki bałagan to tworzy. Korzystając z Unroll.me możemy w kilka minut pozbyć się zbędnych subskrubcji i uporządkować pozostałe. Bałagan z głowy.

7. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe

Korzystając z Gmaila (i jakiejkolwiek innej poczty) warto zadbać o bezpieczeństwo przechowywanych tam informacji, szczególnie, gdy przywykliśmy do korzystania z podobnych (lub identycznych) haseł w różnych usługach. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe tworzy dwa etapy, które musimy przejść, aby dostać się do naszej skrzynki (hasło + unikalny kod wysyłany SMS-em lub w specjalnej aplikacji). Jest kilka programów (choćby 1Password), które w prosty sposób stworzą nam taki dostęp. Bezpieczeństwo to podstawa, a czyhających na łatwo dostępne dane użytkowników internetu nie brakuje.

A może Wy macie jakieś sposoby na lepsze panowanie nad skrzynkami mailowymi?

  • Isabela Xela

    Boomerang – wysyła mejla później. Można go już napisać, ustawić wysyłkę w przyszłosci.

  • Sidekick bardzo dobre narzędzie, darmowa wersja w zupełności mi wystarcza. Porównując ją konkurencji gdzie za te same funkcjonalności, musimy zapłacić od kliku do kilkunastu dolarów, w SideKick otrzymujemy je za darmo. Warto wypróbować.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail