reklama
Facebook robi wszystko, aby zatrzymać swoich użytkowników jak najdłużej u siebie. Stara się aktywnie odpowiadać na ich potrzeby, a jednocześnie samemu na tym skorzystać. Dzięki uruchomieniu usługi Instant Articles czytelnicy zyskali wygodę oraz czas, a Facebook większy ruch u siebie. Teraz pragnie, aby konsumenci zaprzestali dokonywania zakupów w zewnętrznych sklepach internetowych, tylko u niego. Dlatego testuje narzędzie, które może namieszać w e-handlu. Facebook pracuje nad Sekcją Sklep.
Sekcja Sklep
Jak możemy przeczytać na stronie Facebook For Business Sekcja Sklep to nowa funkcja, która obecnie jest poddawana testom. Nowe narzędzie ma być rodzajem minisklepu internetowego. Największą jego zaletą jest to, że konsument będzie mógł zrealizować zamówienie, nie opuszczając największego na świecie portalu społecznościowego, czyli szybko, prosto i wygodnie.
Działanie facebookowego sklepu
Kiedy funkcja będzie dostępna, wówczas na stronie pojawi się przycisk, za pomocą którego w zaledwie kilku krokach dodamy nasz facebookowy sklep internetowy. Po zaakceptowaniu regulaminu oraz wpisaniu danych firmy sekcja sklepu pojawi się obok takich buttonów jak oś czasu, informacje, menu, wydarzenia i więcej. W dalszej kolejności wystarczy dodać niezbędne informacje, takie jak cena produktu, opcje wysyłki, sposób płatności.
Sekcja Sklep to nowe możliwości
Sekcja Sklep pozwoli przede wszystkim sprzedać produkty bezpośrednio z poziomu Facebooka. Klienci będą mogli przeglądać i kupować dodane do sklepu produkty bez konieczności przenoszenia się do innej witryny, dzięki czemu proces zakupowy stanie się krótszy, prostszy oraz szybszy. Aby zachęcić marki do skorzystania z jego nowej funkcji, Facebook przygotował również szereg udogodnień:
- Nowe narzędzie umożliwi dzielenie produktów na katalogi
- Sekcja Sklep umożliwi również podział produktów ze względu na kolekcję
- Administrator strony będzie mógł zarządzać zamówieniami z poziomu Facebooka. Oznaczać zamówienia jako wysłane, a także anulować i zwrócić za nie środki.
- Facebook zadbał również o możliwość promowania produktów
- W Sekcji Sklep wbudowany został panel analityczny za pomocą, którego marka sprawdzi ile razy dany produkt został wyświetlony oraz jaki przychód wygenerował
(Bez)płatnie
Jak możemy przeczytać na stronie Facebook For Business, Facebook nie planuje naliczać żadnych opłat za prowadzenie sklepu i dodawanie do niego produktów. Co więcej, deklaruje, ze nie będzie pobierał żadnej prowizji od środków, które marka zarobiła, za jego pośrednictwem. Facebook nie, ale współdziałająca z nim firma, która zajmie się obsługą płatności tak. Planowo firma Stripe będzie pobierać 2,9% ceny od sprzedawanego przedmiotu plus 30 centów od udanej transakcji.
Faza testów, czekamy na premierę
Nie wiadomo kiedy nowa sekcja zacznie być dostępna dla wszystkich. Z artykułu, który pojawił się na portalu Rappler możemy wywnioskować, że powoli zaczyna działać. Przykładowo 31 maja miała swoją premierę na Filipinach.
Rewolucja e-handlu?
Wraz z pojawieniem się tej informacji, pojawiło się również wiele pytań. Jedno podstawowe – czy Sekcja Sklep zrewolucjonizuje sprzedaż internetową? Czy klienci chętniej będą robili zakupy przez Facebooka oraz czy producenci odpowiedzą na nich potrzeby? Na razie nie jesteśmy w stanie udzieli jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytania. Facebook za pewno mocno wierzy, że tak się stanie, jednak my pozostaniemy ostrożni i będziemy obserwować sytuację.
- FazZi
- ryszardkowno