X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook umożliwi bezpośrednią sprzedaż produktów. Sekcja Sklep w fazie testów

Minisklep internetowy dostępny na Facebooku to duża wygoda dla konsumentów oraz wiele możliwości dla marek. Facebook testuje nowe narzędzie, które może zrewolucjonizować e-handel.

Facebook umożliwi bezpośrednią sprzedaż produktów. Sekcja Sklep w fazie testówwww.facebook.com/business

Facebook robi wszystko, aby zatrzymać swoich użytkowników jak najdłużej u siebie. Stara się aktywnie odpowiadać na ich potrzeby, a jednocześnie samemu na tym skorzystać. Dzięki uruchomieniu usługi Instant Articles czytelnicy zyskali wygodę oraz czas, a Facebook większy ruch u siebie.  Teraz pragnie, aby konsumenci zaprzestali dokonywania zakupów w zewnętrznych sklepach internetowych, tylko u niego. Dlatego testuje narzędzie, które może namieszać w e-handlu. Facebook pracuje nad Sekcją Sklep.

Sekcja Sklep

ww.facebook.com/devlom

www.facebook.com/devlom

Jak możemy przeczytać na stronie Facebook For Business Sekcja Sklep to nowa funkcja, która obecnie jest poddawana testom. Nowe narzędzie ma być rodzajem minisklepu internetowego. Największą jego zaletą jest to, że konsument będzie mógł zrealizować zamówienie, nie opuszczając największego na świecie portalu społecznościowego, czyli szybko, prosto i wygodnie.

Działanie facebookowego sklepu

https://www.facebook.com/business/

https://www.facebook.com/business/

Kiedy funkcja będzie dostępna, wówczas na stronie pojawi się przycisk, za pomocą którego w zaledwie kilku krokach dodamy nasz facebookowy sklep internetowy. Po zaakceptowaniu regulaminu oraz wpisaniu danych firmy sekcja sklepu pojawi się obok takich buttonów jak oś czasu, informacje, menu, wydarzenia i więcej. W dalszej kolejności wystarczy dodać niezbędne informacje, takie jak cena produktu, opcje wysyłki, sposób płatności.

Sekcja Sklep to nowe możliwości

https://www.facebook.com/business/

https://www.facebook.com/business/

Sekcja Sklep pozwoli przede wszystkim sprzedać produkty bezpośrednio z poziomu Facebooka. Klienci będą mogli przeglądać i kupować dodane do sklepu produkty bez konieczności przenoszenia się do innej witryny, dzięki czemu proces zakupowy stanie się krótszy, prostszy oraz szybszy. Aby zachęcić marki do skorzystania z jego nowej funkcji, Facebook przygotował również szereg udogodnień:

  • Nowe narzędzie umożliwi dzielenie produktów na katalogi
  • Sekcja Sklep umożliwi również podział produktów ze względu na kolekcję
  • Administrator strony będzie mógł zarządzać zamówieniami z poziomu Facebooka. Oznaczać zamówienia jako wysłane, a także anulować i zwrócić za nie środki.
  • Facebook zadbał również o możliwość promowania produktów
  • W Sekcji Sklep wbudowany został panel analityczny za pomocą, którego marka sprawdzi ile razy dany produkt został wyświetlony oraz jaki przychód wygenerował

(Bez)płatnie

Jak możemy przeczytać na stronie Facebook For Business, Facebook nie planuje naliczać żadnych opłat za prowadzenie sklepu i dodawanie do niego produktów. Co więcej, deklaruje, ze nie będzie pobierał żadnej prowizji od środków, które marka zarobiła, za jego pośrednictwem. Facebook nie, ale współdziałająca z nim firma, która zajmie się obsługą płatności tak. Planowo firma Stripe będzie pobierać 2,9% ceny od sprzedawanego przedmiotu plus 30 centów od udanej transakcji.

Faza testów, czekamy na premierę

Nie wiadomo kiedy nowa sekcja zacznie być dostępna dla wszystkich. Z artykułu, który pojawił się na portalu Rappler możemy wywnioskować, że powoli zaczyna działać. Przykładowo 31 maja miała swoją premierę na Filipinach.

Rewolucja e-handlu?

Wraz z pojawieniem się tej informacji, pojawiło się również wiele pytań. Jedno podstawowe – czy Sekcja Sklep zrewolucjonizuje sprzedaż internetową? Czy klienci chętniej będą robili zakupy przez Facebooka oraz czy producenci odpowiedzą na nich potrzeby? Na razie nie jesteśmy w stanie udzieli jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytania. Facebook za pewno mocno wierzy, że tak się stanie, jednak my pozostaniemy ostrożni i będziemy obserwować sytuację.

  • Ciekawa opcja, ale to już chyba są takie sklepy w zakładkach które mogą zrobić deveoperzy

  • ryszardkowno

    Ciekawe rozwiązanie, które pozwoli zwiększyć sprzedaż leadów w zwykłych sklepach. Brawo Facebook!
    __
    https://viconti.pl/

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail