X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Przyszłość Facebooka, czyli co zaprezentowano podczas konferencji F8?

Aplikacja do wirtualnej rzeczywistości, nowości w Messengerze, wsparcie dla deweloperów i nowy mechanizm w Facebook Analytics - co jeszcze zaprezentowano podczas konferencji F8?

Przyszłość Facebooka, czyli co zaprezentowano podczas konferencji F8?fot. newsroom.fb.com

reklama


Wczoraj wieczorem wystartowała konferencja F8 2017, największe wydarzenie organizowane przez Facebooka. W spotkaniu w kalifornijskim San Jose wzięło udział ponad 4000 uczestników, a kolejne miliony śledziły jego przebieg za pomocą Facebook Live. Mark Zuckerberg otworzył konferencję wystąpieniem na temat tego, jak technologia może pomóc w budowie silniejszych społeczności. Wśród pozostałych prelegentów znaleźli się Mike Schroepfer (Chief Technology Officer), Deb Liu (VP of Platform & Marketplace), Rachel Franklin (Head of Social VR), Ime Archibong (VP of Product Partnerships) oraz David Marcus (VP of Messaging Products). Podczas  spotkania ogłoszono kilka istotnych nowości, między innym nowe narzędzia i wykorzystania technologii, które sprawią, że korzystanie z portalu będzie jeszcze łatwiejsze. Oto 8 obszarów w których wprowadzono zmiany i innowacje.

Social VR

Wirtualna rzeczywistość to temat będący na tapecie. Nic dziwnego więc, że światowy gigant postanowił wykorzystać tę technologię w swoich działaniach. Owocem jego pracy jest Facebook Spaces – nowa aplikacja do wirtualnej rzeczywistości, której wersja beta jest od dziś dostępna na platformę Oculus Rift. Dzięki niej można kontaktować się w VR z rodziną oraz przyjaciółmi i spędząć z nimi czas, bez względu na to gdzie przebywają w rzeczywistości. Zobaczymy także zdjecia i filmy 360, a za pomocą wirtualnego markera narysujemy w formacie 3D wszystko, o czym tylko marzymy. W łatwy sposób zadzwonimy z wirtualnego świata do przyjaciela, a odebranie przez niego rozmowy otworzy mu okno do VR. Co ciekawe, znajdziemy w nim nawet selfie sticka, dzięki czemu utrwalimy nasze wspomienia oraz wspólne chwile ze znajomymi i podzielimy się na Facebooku.


Camera Effects Platform

Zaprezentowano także dwa otwarte narzędzia – edytor online Frames Studio oraz środowisko AR Studio, dzięki którym artyści i deweloperzy mogą tworzyć ramki oraz elementy rozszerzonej rzeczywistości dostępne później w Facebook Camera i transmisjach Live. Frame Studio to dostępny na całym świecie edytor, który pozwala na tworzenie nakładek na zdjęcia profilowe, zaś AR Studio oferuje wszechstronne narzędzia do tworzenia grafiki 3D i aplikacji umożliwiających tworzenie masek, animacji i zaawanowanych efektów wykorzystująć skrypty.

Nowości w Messengerze

Od swojego startu rok temu, Messenger stała się kluczowym kanałem dla marek, deweloperów oraz korzystających z niego ludzi, przekształcając się w dobrze funkcjonujący ekosystem. Obecnie korzysta z niego ponad 1,2 miliarda użytkowników, 100 tysięcy deweloperów oraz 100 aktywnych botów miesięcznie. Każdego miesiąca wysyłamy ponad 2 miliardy wiadomości. Nowe narzędzia i funkcje zaprezentowane na konferencji F8 są skierowane zarówno do użytkowników, jak i programistów. Ogłoszono wprowadzenie nowej sekcji Discover umożliwiającej odnajdowanie botów na Messengerze, które są intuicyjne. Rozszerzono także możliwości czatu – od teraz porozmawiamy z kontem firmowym w kilka osób. Dodano także możliwość zamawiania jedzenia przy wykorzystaniu delivery.com, za pomocą asystenta AI w Messengerze. Podczas rozmowy o obiadzie z przyjacielem bot M zaproponuje nam złożenie zamówienia. Zarówno sam proces zamawiania jak i płatność będą zrealizowane w obrębie Messengera.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Dodano także nowe gry zawierające właśnie boty oraz Smart Replies, czyli inteligentne odpowiedzi, które pomogą szybko reagować na otrzymywane zapytania takie jak godziny otwarcia firmy, lokalizacji lub danych kontaktowe.

Boty w Workplace

Workplace, czyli wersja Facebooka dla firm, jest aktualnie używana przez 14 tysięcy organizacji działających na wszystkich kontynentach, z Antarktydą włącznie. Lepsza integracja z zewnętrznymi narzędziami i usługami usprawni ich codzienną pracę, zapewni zgodność z regulacjami i umożliwi lepszą komunikację za pomocą wideo na żywo. Dodano auto-tłumacza, filtry wyszukwania oraz reakcje. Stworzono również ponad 100 botów, które ulepszą codzienne kontakty biznesową za pomocą platformy, np. bota przypominącego o rozmowie rekrutacyjnej, która ma odbyć się za 30 minut, informujacego o przybyciu naszego gościa na podstawie zalogowania się czy też wspominanie za pomocą @ o botach w konwersacji, by powołać je do działania.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Nowy mechanizm w Facebook Analitycs

Facebook wciąż rozbudowuje swoje narzędzia analityczne. Facebook Analytics znany dotąd jako Facebook Analytics for Apps, to potężne narzędzie do pozyskiwania informacji na temat demografii i mierzenia zachowań konumentów na różnych kanałach. Automated insights, nowy mechanizm oparty na zaawansowanym uczeniu maszynowym pozwoli partnerom automatycznie uzyskać wartościowe insighty, oszczędzając w ten sposób czas i przyspieszając reakcje.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Identity tools

Nowości w narzędziach Facebook Login oraz Account Kit poprawiają możliwości komunikacji firm z ludźmi. Osoby z 19 regionów zyskają możliwość głosowej weryfikacji konta. Stworzono także łatwiejszy sposób na dostosowanie interfejsu użytkownika tak, by był spójny z naszą marką. Możemy zacząć od wyboru skórki i podstawowych kolorów. Dostępne jest kilka metod projektowania, które znajdziemy w najnowszych pakietach SDK dla iOS, Androida oraz webu. Wprowadzono także tzw. Delegated Account Recovery, czyli możliwość zaoferowania klientowi odzyskania konta, w przypadku zapomnienia hasła przy sprawdzeniu tożsamości. Funkcja ta jest jednak testowna tylko w wersji beta.

Program Developers Circles

Developers Circles to nowy program rozwoju lokalnych społeczności deweloperów, którzy stworzy dla nich przestrzeń do wymiany wiedzy, dyskusji na tematy istotne dla poszczególnych rynków oraz umożliwi lepsze poszukiwania nowych pomysłów i rozwiązań dla Facebooka.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Dostosowanie gier

Z gier na Facebooku korzytsa miesięcznie ponad 800 milionów użytkowników. Aby wspierać proce ich powstawania zaprezentowano także narzędzia dające deweloperom większą kontrolę nad tworzonymi grami. Mogą oni dostosowywać ekrany początkowe i końcowe, integrować oraz udostępniać akcje w grze oraz wykorzystywać boty do angażowania graczy. Planowane jest rozwinięcie nowej kart gier tak, aby fani gier mogli z łatwością je odkrywać. Wprowadzono również, choć narazie w zamkniętej wersji beta, platformę Gameroom SDK. Celem portalu jest także umożliwienie transmisji gier na żywo i łączenie osób, które kochają gry.

Przyszłość Facebooka

Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości i rozszerzonej rzeczywistości na szerszą skalę to ruch, którego mogliśmy spodziewać się ze stony portalu. Poza umożliwieniem przbywania wirtualnej przestrzeni ze znajomymi, udostępnieniu narzędzi do tworzenia materiałów w AR oraz wprowadzeniu nowości do Messengera i Workplace’a, Facebook pokazał podczas konferencji, że wspiera deweloperów i stara się ułatwiać ich pracę. A zarówno podążanie za nowymi technologiami, jak i otwartość na różnego typu rozwiązania usprawniające komunikację biznesową i pracę  specjalistów IT dobrze wróżą portalowi.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail