X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Animowane zdjęcia profilowe? Facebook ożywi nasze fotografie

Pamiętacie ruchome obrazy z Harrego Pottera? Naukowcy z Facebooka i Uniwersytetu w Tel Awiwie pracują na metodą, która sprawi, że nasze zdjęcia profilowe również zostaną ożywione i wyrażą emocje.

Animowane zdjęcia profilowe? Facebook ożywi nasze fotografiefot. research.fb.com

Badacze Facebooka prowadzą coraz to nowe badania, które mają na celu nie tylko rozwój portalu, ale i wszelkich innych, nowych rozwiązań. Tym razem opublikowano wyniki badań, w ramach których naukowcy przekształcają nieruchome fotografie i dostarczają zupełnie nowych doświadczeń konsumentom. Sprawiają oni bowiem, że obrazy przestają być statyczne, a trójwymiarowe i ukazując przy tym emocje.

Pamiętacie ożywające okładki gazetek i obrazy z Harrego Pottera, które nawet reagowały na odbiorcę? Zainspirowani tym badacze z Facebooka Michael F. Cohen i Johannes Kopf, a także Hadar Averbuch-Elor i Daniel Cohen-Or z Uniwersytecie w Tel Awiwie zaprezentowali publikację  „Bringing Portraits to Life”.

Ruchome zdjęcia

Zaprezentowana przez nich metoda automatycznie generuje fotorealistyczne filmy, które pokazują różne emocje. Przy wykorzystaniu wideo o innej tematyce możliwe jest naśladowanie ekspresyjności i mimiki człowieka oraz przeniesienie jej na fotografię. Badania prezentują więc technikę automatycznego animowania nieruchomego portretu, który budzi się do życia i pokazuje różne ludzkie zachowania.

Interakcja z oglądającym

W przeciwieństwie do poprzednich prac, potrzebne jest tylko pojedyncze zdjęcie, które w dalszym etapie jest animowane za pomocą osnów 2D. Dzięki temu możliwe jest dodanie dynamiki detalom kojarzonym z wyrazem twarzy jak zmarszczki czy fałdki sugerujące zmianę odczuwanych emocji. Podstawą aplikacji jest tworzenie „reaktywnych profili”, w ramach których osoby widoczne na fotografiach będą mogły wchodzić w interakcję z widzami i wyrażać emocje.

fot. research.fb.com

fot. research.fb.com

Co ciekawe, podobną metodą opracowywane są anonimowane emoji, z których chętnie korzystają użytkownicy mediów społecznościowych.

fot. socialmediatoday.com

fot. socialmediatoday.com

W przyszłości zespół rozważy połączenie tych technik z 3D i używanie obracanych, trójwymiarowych modeli, aby otrzymać szerszy widok twarzy, także z profilu. Wykorzystanie tych możliwości może urozmaicić nasze zdjęcia profilowe i avatary, ale i odnaleźć kolejne zastosowania. Szczególnie, jeśli użyto by do tego także sztucznej inteligencji. Dotąd mieliśmy możliwość zamieszczania gifów w ramach zdjęć profilowych i reagowania za pomocą emotikon pod wpisami, ale czy wyobrażacie sobie, że portal ożywia Wasze zdjęcie np. gdy ktoś zostawia lajka pod Waszym postem?


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail