X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak marki wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość w marketingu? Raport „Augmented Advertising & Sales”

Zapraszamy do lektury naszego najnowszego raportu pt. "Augmented Advertising & Sales", w którym piszemy o możliwościach wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w reklamie, marketingu oraz e-commerce.

Jak marki wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość w marketingu? Raport „Augmented Advertising & Sales”Augmented Advertising & Sales - raport

reklama

Rozszerzona rzeczywistość znajduje swoje zastosowanie już nie tylko w obszarach takich jak medycyna, rozrywka czy motoryzacja, ale i marketing, reklama i e-commerce. Wedle danych eMarketera, liczba użytkowników AR w Stanach Zjednoczonych wyniesie w tym roku 51,2 milionów. W ciągu kolejnych lat będzie to już 67,5 miliona mieszkańców. Co więcej, w 2018 roku co piąty respondent wskazał marketing jako sektor, w którym w ciągu kolejnych 12 miesięcy widoczny będzie wzrost inwestycji w AR/VR.

Rosnąca popularność rozszerzonej rzeczywistości sprawia, że może ona wpływać na decyzje zakupowe i wizerunek marki. Wymaga to także od firm rozszerzonego myślenia o komunikacji. W najbliższych latach technologia ta może być okazać się znaczącym wsparciem i uzupełnieniem na obszarze styku technologii oraz marketingu.

SOCIALPRESS - Augmentet Advertising and Sales - raportZ najnowszego raportu „Augmented Advertising & Sales” dowiesz się m.in.:

  • w jaki sposób rozszerzyć reklamę angażując w synergię AR i VR
  • jak marki wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość w marketingu
  • jakie korzyści daje zastosowanie tej technologii w branży reklamowej
  • jak skutecznie wykorzystać AR w reklamach na Facebooku
  • jak sklepy internetowe mogą zwiększać dzięki niej sprzedaż
  • jaką rolę dla e-commerce pełni rozszerzona rzeczywistość
  • jak prowadzić użytkownika po ścieżce doświadczeń
  • w jaki sposób przygotować swojego odbiorcę na kontakt z AR
  • jak serwować mu odpowiednie impulsy podczas interakcji
  • czym AR różni się od innych form opowiadania historii (marketingowych i nie tylko)
  • jakie dane na temat technologii warto znać.

O czym jeszcze przeczytasz w publikacji?

AR w marketingu i reklamie

Bez wątpienia momentem przełomowym dla popularyzacji rozszerzonej rzeczywistości był powrót Pokemon Go.  Fenomen aplikacji spowodował efekt domina, a AR przeniosła się na kolejne obszary. Może być ona bowiem wykorzystana do angażowania i zaskakiwania odbiorców w reklamach. Wedle danych New Gen Apps, do 2020 roku z AR będzie korzystał miliard użytkowników. Nic więc dziwnego, że marki rozważają, jak mogą wykorzystać tę technologię w działaniach marketingowych. Już teraz mamy do czynienia z dedykowanymi aplikacjami, kodami QR, wirtualnymi przymierzalniami oraz wirtualnymi sprzedawcami. Zapewniają one nietypowe doświadczenia i kontakt z marką.

O tym, w jaki sposób marki dbają, aby dzięki nowym technologiom być bliżej swoich konsumentów oraz jak wykorzystują AR w swoich działaniach przeczytacie w artykule Justyny Bakalarskiej „Od Pokemon Go do marketingu z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości”.

źródło: shutterstock.com

Z kolei z artykułu Katarzyny Gałki dowiecie się, jak wykorzystać AR w kampaniach. Poznacie również przykłady marek, które zdecydowały się na takie działania. Zalet takiego rozwiązania jest wiele. Są to m.in. możliwość wchodzenia w interakcję z produktem, zbadania oferty w nowy sposób, zaciekawienie odbiorcy, wpływanie na jego emocje i wciąganie go w zabawę. Zenith prognozuje, że na koniec 2018 roku wartość rynku reklamy w Polsce ma wynieść 7,4 miliarda złotych netto. 

AR na Facebooku

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że prekursorem wykorzystania AR w social media jest Snapchat. Dostępne w aplikacji filtry były w pewien sposób rewolucyjne. Pokazały, że istnieje kolejny sposób wykorzystania tego rozwiązania w serwisach społecznościowych. Od lipca tego roku na Facebooku testowane są reklamy w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych trzech lat staną się one czymś naturalnym dla portalu. Światowy gigant coraz mocniej inwestuje w technologie związane z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością, co odbierane jest jako szansa dla rozwoju reklamy w wielu branżach, o czym w raporcie „Augmented Advertising & Sales” pisze Marcelina Burzec.

AR w służbie sklepom internetowym

Rozszerzona rzeczywistość staje się jednym z ważniejszych trendów także dla rynku e-commerce. Już 98% internautów podejmują aktywności związane z zakupami za pomocą urządzeń mobilnych. Dołączenie do aplikacji mobilnych rozwiązań AR może zapewnić lepsze doświadczenia i pełniejsze zaangażowanie. W celu umożliwienia jeszcze lepszego poznania produktu przed zakupem, marki mogą skorzystać z takich rozwiązań jak wirtualne lustra, DOOH czy grywalizacja. Aspektem, który podkreślamy w raporcie, a który często bywa pomijany jest to, jak istotną rolę AR odgrywa w procesie zakupowym dla osób niepełnosprawnych lub borykających się z różnymi chorobami. Możliwość poznania produktu w rozszerzonej rzeczywistości jest dla nich dużą szansą. Piszemy o tym więcej w artykule „Rozszerzona sprzedaż, czyli jak sklepy internetowe mogą zwiększać sprzedaż dzięki rozszerzonej rzeczywistości”.

Aplikacja Ikea Place

W naszym raporcie znajdziecie wypowiedzi takich ekspertów jak Rafał Kudriacew, Karolina Nowicka, Sebastian Żywiecki, Szymon Lisowski, Franciszek Georgiew, Adrian Łapczyński, Norbert Biedrzycki, Rafał Kosidło, Michał Grzebyk, Małgorzata Świerczewska, Paweł Ruszlewski, Tomasz Jakub Sysło, Patrycja Sass-Staniszewska oraz Tomasz Michalik. Poznacie także Krzysztofa Tkaczyka – autora pierwszego na świecie komiksu, w którego fabułę można również zagłębić się dzięki wirtualnej rzeczywistości.

Grzegorz Miłkowski, redaktor naczelny SOCIALPRESS, o publikacji „Augmented Advertising & Sales”:

Zapraszam do lektury raportu „Augmented Advertising & Sales”, który jest pierwszą w Polsce publikacją badającą możliwości rozszerzonej reklamy oraz jej wpływu na sprzedaż. Analizujemy, w jaki sposób technologie poszerzające możliwości interakcji z produktem, szczególnie AR i VR, wpływają na decyzje zakupowe oraz wizerunek marki.

W naszej publikacji pokazujemy, jak budować spójną ścieżkę doświadczeń użytkownika najważniejszych obecnie polach: digital, social media, content marketing, AR, VR, DOOH.

W najbliższych miesiącach i latach najprawdopodobniej to technologie AR i VR zaczną najskuteczniej wspierać sprzedaż produktów, o czym piszemy w części raportu poświęconej e-commerce. Nie zapominajmy też o content marketingu, dla którego przede wszystkim VR będzie stanowił doskonałe narzędzie budowania niezapomnianej narracji. Odcięty od rzeczywistości i pochłonięty przez wirtualny świat konsument, będzie zdany tylko na bodźce, które zaplanuje dla niego content marketer. Bez rozpraszaczy i ślepoty bannerowej. Pełna immersja.


Zostań partnerem raportów SOCIALPRESS


Monika Kuchta

Monika Kuchta

Redaktor prowadząca

Zobacz wszystkie artykuły autora


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail