X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polska piłka nożna w social media

Polska piłka nożna w social media

reklama


Jak ważna jest rola mediów społecznościowych także w kreowaniu wizerunku sportowego, chyba nie trzeba nikomu wyjaśniać. Wystarczy przyjrzeć się profilom najbardziej lubianych klubów czy piłkarzy w social media. W pierwszej piątce przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” badania, obejmującego aktywność medialną klubów w październiku bieżącego roku, znalazły się następujące kluby: Legia Warszawa, Górnik Zabrze, Cracovia, Wisła Kraków, Śląsk Wrocław.

Legia posiada wyraźną przewagę nad swoimi konkurentami. Jest o niej nie tylko głośno w mediach, ale także w mediach społecznościowych, gdzie bez wątpienia sam klub wypracowuje sobie swoją wysoka pozycję i dba o kontakt z fanami. Na drugim miejscu znajduje Górnik Zabrze, który wyprzedza Cracovię i Wisłę Kraków.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Rekordowe zainteresowanie klubem z Zabrza w październiku 2013 wiąże się ze spektakularną zmianą szkoleniowca, spowodowaną wybraniem Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski. Łącznie w ciągu miesiąca nazwa Górnika Zabrze pojawiła się w 2,3 tys. tekstów.

Wyniki te nie idą jednak w parze z notowaniami w portalach społecznościowych, na których największy rozgłos uzyskały Legia Warszawa, Lech Poznań oraz Zawisza Bydgoszcz.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Jak podaje „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” Warszawska Legia utrzymuje się na prowadzeniu już parę miesięcy. W październiku opublikowano na jej temat aż 2,7 tys. materiałów – o niemal 400 więcej niż o wiceliderze. Prymat wynika głównie ze znacznie częstszego pojawiania się w internecie, a nie w prasie. Jeszcze większą przewagę klub uzyskał w social media (27 tys. postów), gdzie pojawiali się prawie trzykrotnie częściej w porównaniu do drugiego Lecha Poznań (10,7 tys.) i trzeciego Zawiszy Bydgoszcz (9,7 tys.). Ranking popularności w social media bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie.

Świat

Do największych klubów świata brakuje nam jeszcze sporo, co wynika naturalnie z rangi polskiej piłki w zestawieniu z ligami europejskimi. Najpopularniejszy klub piłkarski na Facebooku to FC Barcelona, która posiada ponad 47 miliony fanów, a tuż za nią plasuje się kolejny klub z ligi hiszpańskiej – Real Madryt z wynikiem ponad 45 milionów znaczników „Lubię to”. Tyle czołówka, ale gdyby Legia awansowała to rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA, to znalazłaby się na 22 miejscu w klasyfikacji największej ilości fanów na Facebooku, wyprzedzając np. Celtic Glasgow czy Bayer Leverkusen.

Piłkarze

W klasyfikacji medialności polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich (angielskiej, hiszpańskiej, francuskiej, niemieckiej i włoskiej) na czele z miażdżącą przewagą plasuje się fanpage Roberta Lewandowskiego, na kolejnych miejscach Jakub Błaszczykowski i Artur Boruc. Czwartą lokatę uzyskał Wojciech Szczęsny, a piątą – Kamil Glik.

  • Zdziwił mnie trochę niski wynik Korony Kielce, która ma naprawdę ogarnięty dział marketingu.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail