reklama
Wiedzieliście, że na Facebooku istnieje ponad 45 milionów stron firmowych? To z kolei oznacza, że miesiąc w miesiąc, ponad miliard ludzi na całym świecie szuka informacji o firmach właśnie na Facebooku. Idąc tym tropem, w stajni Facebooka postanowiono nieco ułatwić życie przedsiębiorcom obecnym na Facebooku (czy kogoś jeszcze tam nie ma?) i pomóc w sprawniejszym osiąganiu założonych celów biznesowych.
Nowości w call-to-action
Pierwsza zmiana z jaką możemy się zapoznać, to przede wszystkim nowe i lepiej widoczne przyciski call-to-action. Oczywiście sama zmiana wyglądu niesie za sobą wiele pozytywów, bo dzięki nowemu umiejscowieniu przycisku, czyli tuż pod zdjęciem w tle, firmy będą mogły w łatwiejszy i na pewno dużo szybszy sposób dotrzeć do swoich klientów. Na pewno zaciekawi Was fakt, że obecnie testowanych jest już kilka nowych przycisków jak np. “Contact us” czy “Send Message”, które w zamierzeniu mają jeszcze bardziej ułatwić kontakt na linii konsument – firma. Pożyjemy, zobaczymy.
Zmiany w sekcjach stron
Do tej pory większość stron firmowych na Facebooku wyglądało bardzo podobnie, bez względu na branżę czy typ konsumentów. Dlatego też postanowiono i ten element ulepszyć. W zapowiedzianych zmianach, przedsiębiorcy poszczególnych branż będą mogli skorzystać z nowych sekcji, bardziej dopasowanych do ich typu biznesu. W praktyce, oznacza to nową sekcję Shop oraz Services, w których odpowiednio, będzie można pokazać swoje produkty, a także dodać listę oferowanych usług czy zabiegów. Służyć ma to przede wszystkim konsumentom, którzy w bardzo łatwy sposób zorientują się w działalności danej firmy.
Nowy układ stron i nowe reklamy
Ulepszony układ stron, którego będziemy świadkami w najbliższych tygodniach, dotyczy głównie urządzeń mobilnych, a polega przede wszystkim na możliwości przypisania zakładki do każdej z sekcji, które są obecne na stronie. Będąc w temacie urządzeń mobilnych, nie sposób nie wspomnieć o nowych reklamach mobilnych na Facebooku, z których skorzystało już kilka wielkich firm, takich jak Michael Kors czy Carrefour Spain. Nowe reklamy będą wyświetlane jako zwykłe posty, a dopiero po kliknięciu rozwiną się na cały ekran. I choć jak na razie nie jest znana ani nazwa ani cena nowej formy reklamowania się, wiadomo, że ze względu na zdecydowanie mocniejsze angażowanie i lepiej trafiające do klientów treści, będzie ona na pewno dużo droższa od zwykłej reklamy.
Zapowiada się całkiem ciekawie, zwłaszcza, że jak możemy się wszyscy domyślać, to na pewno nie koniec działań Facebooka związanych z usprawnianiem naszego życia i czynieniem tego świata lepszym miejscem. Co myślicie o najnowszych funkcjach zaprezentowanych przez Facebooka?