X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

O której publikować posty na Facebooku i Twitterze, aby zaangażować jak najwięcej użytkowników?

O której publikować posty na Facebooku i Twitterze, aby zaangażować jak najwięcej użytkowników?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Zaangażowanie jak największej ilości użytkowników w mediach społecznościowych jest obecnie jednym z ważniejszych punktów całej strategii marketingowej firm. Nie ma co się oszukiwać, Facebook, Twitter, a nawet Instagram to narzędzia, dzięki którym można nie tylko dać się poznać jako marka, z innej, nieco „ludzkiej” strony, ale również narzędzia czysto sprzedające. Produkty, usługi, wizerunek – jednym słowem, to na Facebooku teraz „kręci się” biznes, a jak to w życiu bywa, żeby nie było za łatwo, trzeba wiedzieć kiedy sprzedaży dokonać. No właśnie, kiedy?

Kiedy na Facebooku?

Co robicie w środę o 15? Właśnie wtedy Facebook przeżywa swoje „godziny szczytu”, w których najlepiej jest publikować swoje treści, co potwierdzają badania. Warto się jednak liczyć z tym, że w tym czasie jest również największa konkurencja wśród firm walczących o zaangażowanie użytkowników i największą klikalność, jednak jak się okazuje, w ciągu tygodnia, dobry czas na publikację postów, to godziny: 11:00, a także od 13:00 do 16:00. Nie zapominajmy o wieczorach, zwłaszcza teraz, kiedy pora jesienno- zimowa, a co za tym idzie dłuższe i zimniejsze popołudnia niemalże wymuszają na użytkownikach surfowanie po sieci i portalach społecznościowych. Warto je wykorzystać i o godz. 20 opublikować posta, który „zgarnie” lawinę lajków i pojawi się w news feedzie zdecydowanie większej niż zazwyczaj liczbie osób.

Senior Content Manager z agencji Insignia, Anna Żurek, doskonale wie, że godziny postów muszą być jednak dopasowane do konkretnej marki i charakteru branży: „Każda marka powinna dostosować pory publikacji wpisów zarówno do charakteru branży, jak i zachowań swoich fanów/ konsumentów. Pory i dni ulegają stałej zmianie, warto zatem monitorować aktywność fanów i dostosowywać się do niej. Niestety wciąż pokutuje u nas nawyk postowania w godzinach pracy, czyli między 9 a 17, tymczasem wielu konsumentów ma możliwość przejrzenia facebookowej tablicy dopiero wieczorem. „

fot. www.socialmediatoday.com

fot. www.socialmediatoday.com

Podobnego zdania jest Hubert Tworkowski, Head of Sales w Sotrender: „Administratorzy zapominają, że fani mogą być aktywni na Facebooku po poracy, nawet w godzinach późnowieczornych.”

http://blog.sotrender.com/

http://blog.sotrender.com/

Jak się okazuje, branża alkoholowa, przebadana przez Sotrendera nieco różni się od wszystkich innych i zaskakuje swoimi statystykami. „Największa ilość działań administracyjnych stron, zaobserwowana została pomiędzy 15 a 17, jednakże to dopiero około 20 fani byli najbardziej aktywni. Wzmożona aktywność na fanpejdżach związanych z alkoholem trwała zazwyczaj do późnych godzin nocnych (1-2 w nocy), co mogło stanowić problem dla obsługujących fanpejdże, którzy prawdopodobnie o tej godzinie już spali.” dodaje Tworkowski.

Co z Twitterem?

Okazuje się, że na Twitterze sporą wagę odgrywa nie tylko godzina publikacji tweeta, ale i dzień. Najbardziej angażują posty opublikowane od poniedziałku do czwartku w godzinach od 13:00 do 15:00. Unikajcie tweetowania w piątki po 15:00, chyba, że jest to naprawdę gorący news, z którego publikacją nie można czekać. Sprawa ma się podobnie do Facebooka. Jeśli piątek i godzina 15:00, to tylko „łamiąca” informacja. Twitterowy ruch tak naprawdę zaczyna się od godziny 9:00, ale należy się liczyć  tym, że konkurencja wtedy nie śpi i również publikuje swoje tweety.

fot. www.socialmediatoday.com/

http://www.socialmediatoday.com/

Przy publikowaniu postów, warto pamiętać o tym, że najważniejszy jest sam monitoring mediów. Firmowe profile są poniekąd „uzależnione” od polityki Facebooka i tego, jak szeroka grupa odbiorców zobaczy dany content. Owszem, statystyki są pomocne, ale to nasze obserwacje mogą tak naprawdę zdziałać najwięcej.  „Jeśli marka nie stawia na płatną promocję wpisu, pora publikacji i także sama tematyka ma ogromne znaczenie dla zasięgu organicznego. Facebook w tej kwestii wciąż nie jest łaskawy dla firmowych profili. Najlepszym rozwiązaniem jest monitoring i publikacja wpisów o różnych porach, tak by dotrzeć do różnych odbiorców, w końcu każdy z nas ma swoje ulubione pory na Fejsa” – dodaje Anna Żurek.

  • ciekawe czemu godzina 15 przeżywa taki szturm na fb? to jest jakaś konkretna grupa wiekowa czy ogólna statystyka?

    • Kasia

      To chyba wynika z tego, że a. ludzie są mniej więcej o tej porze przed wyjściem z pracy, b. młodzież wraca do domów ze szkół/zajęć :)
      Ale tak jak jest wspomniane w tekście – godzina publikacji jest ściśle związana z marką.

  • Na chłopski rozum – bez sensu te pory. Między 13 a 15 to ja raczej pracuję. A dzieciaki siedzą w szkole.
    Do tej pory myślałem, że największy ruch jest po 17-18 i w weekendy.

  • Trochę się to pokrywa z najbardziej skutecznymi godzinami do mailingów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail