X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

„Czego szukasz w Święta?” – wzruszająca kampania od Allegro

Spot reklamowy od Allegro pt. "Czego szukasz w Święta? - Angielski" to od wczoraj temat numer jeden w sieci. Wyciskające łzy wideo rozpoczyna świąteczną kampanię serwisu. Jaką historią tym razem wzrusza marka i jak powstała produkcja?

Allegro słynie z doskonałych kampanii – seria „Czego szukasz?” to kilka filmów, które wzruszają i łapią za serce. Zeszłoroczna reklama „Czego szukasz w te Święta? – Mikołaj” cieszyła się dużą popularnością, a wideo zatytułowane „Czego szukasz w swoich marzeniach? – Pies” obejrzano ponad 2,5 miliona razy. Rok temu Allegro zapytało także Polaków: „Co w życiu jest najważniejsze?”. Odpowiedzi pokazały, że liczą się dla nas wartości nieprzemijające i niematerialne: szczęście, miłość, bliskość, zdrowie, cel, sens życia. Inne aspekty takie jak sukces zawodowy, pozycja społeczna, przygody zeszły na plan dalszy. Dla większości z nas to bliscy są najważniejsi i w tym duchu powstała nowa kampania Allegro. Bohaterem nowego spotu reklamowego jest starszy Pan, który dzięki zakupom przez internet pokonuje własne ograniczenia. Zakupu materiałów do nauki języka angielskiego pozwala na wyjazd do rodziny mieszkającej za granicą i zbudowanie międzypokoleniowej więzi.

Jak czytamy w Magazynie Allegro, zdjęcia zostały nakręcone już w kwietniu tego roku. Z racji tego realizatorzy mieli utrudnione zadanie – byli zmuszeni ukryć zielone liście drzew i stworzyć zimowy klimat. Dom, w którym mieszka główny bohater to ponad 100-letni drewniany dom w warszawskim Aninie, a lotnisko zostało zaaranżowane na Stadionie Narodowym w Warszawie. Ujęcia z zagranicznej taksówki zostały nakręcone na ul. Grójeckiej, jeżdżąc lewym pasem,  sceny w tramwaju nagrano podczas szarawego sobotniego poranka warszawskich Alejach Jerozolimskich.

Jak tłumaczy Adam Szałamacha, brand manager Allegro, cała trudność polegała jednak na czymś innym:

– Najtrudniejsze w całym procesie było utrzymanie w tajemnicy tego filmu od kwietnia aż do teraz. Jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Po sukcesie ubiegłorocznej produkcji „Mikołaj” wierzymy, że ten film jest jeszcze bardziej świąteczny i opowiada jeszcze bardziej świąteczną historię. Od dłuższego już czasu nasze wizerunkowe kampanie reklamowe opowiadają o sprawach istotnych dla nas wszystkich: miłości, byciu razem, spełnieniu. Tak jest i tym razem. Spot ten niesie też inny komunikat: zakupy na Allegro, choć traktujemy je jako powszechne lecz przyziemne działania, mogą być pomocne w budowaniu dobrych relacji z ludźmi, czyli dawać szczęście, którego wszyscy szukamy. Takie właśnie jest Allegro: od lat ułatwiamy życie milionów Polaków tworząc dla nich platformę handlową Allegro. Przy okazji towarzyszymy ich codziennemu życiu, a więc także emocjom każdego z nas.

Reżyserem wideo jest Jesper Ericstam, Szwed, który jest także odpowiedzialny za wcześniejszy film z serii „Czego szukasz na codzień? – Gitara”. Film został wyprodukowany przez dom produkcyjny CutCut. Za koncept odpowiada agencja Bardzo, tworząca całą platformę „Czego szukasz?”. Całość prac nad tym filmem koordynowała Joanna Kobylińska-Andrzejak z zespołu brand management w dziale marketingu Allegro.

fot. magazyn.allegro.pl

fot. magazyn.allegro.pl

Wideo pojawi się w telewizji – zobaczymy je na kanałach TVP, TVN, Polsat, jak i w mniejszych. Od 2 do 15 grudnia reklamę będzie można oglądać także w kinach Helios, Multikino, Cinema-City i KinAds. W sieci spot będzie widoczny na Facebooku, w YouTubie, a także w portalach: Onet, WP, Interia oraz w serwisie player.pl.

W kampanii zostaną także wykorzystani youtuberzy oraz instagramerzy związani z DDOB. Co więcej, serwis, jako jeden z pierwszych, uruchomi bota – automatyczny program do rozmów z klientami w imieniu Allegro na facebookowym Messengerze. Będzie on uzupełniał historię Dziadka z reklamy i pomagał znaleźć prezenty na Allegro dla najbliższych w podziale dla niej, dla niego, dla dziecka, dla domu w serwisie świątecznym.

Nowy spot od Allego spotkał się z bardzo dobrym odbiorem, także wśród specjalistów z branży marketingowej oraz młodych influencerów:

„Reklama wzbudzająca głębokie emocje. To nie jest reklama produktu czy zniżki w sklepie. Ta krótka i piękna opowieść promuje odpowiednie decyzje, prawidłowe wybory (…)”. – Julia Janulewicz, autorka bloga juliajanulewicz.pl

„Zdecydowanie reklama chwyta za serce, a o to właśnie chodzi w tych świątecznych reklamach. Ukazuje fajną magię świąt i to, jak powinniśmy się poświeęcać dla innych. Urzekła mnie ta krótka historia i nienachalny przekaz, brak chamskiej reklamy, za to wszystko zrobione z gustem i smakiem. Jestem pewna, że wielu ludziom się spodoba” – Lila Janowska, autorka bloga lilajanowska.com

„Świetnym pomysłem było skojarzenie języka obcego ze starszą osobą, odwołując się do nowej rzeczywistości dotykajaącej coraz większą liczbę osób w dzisiejszym świecie. Reklama, w uroczy i zabawny sposób, prezentuje też najskuteczniejsze sposoby nauki języka. Miło jest ją obejrzeć i wzruszyć się na chwilę.”  – Weronika Szymańska, vlogerka z kanału Vroobelek.

Zamysł spotu przypomina nieco kampanię Bells Whisky z 2014 roku, która została obejrzana na YouTube ponad 2,7 miliona razy:

Wideo od Allegro zostało od wczoraj obejrzane na YouTube ponad 300 tysięcy razy. Post na Facebooku ze spotem i informacją o nowej kampanii wyświetlono ponad 350 tysięcy razy i udostępniło ponad 4,6 tysięcy osób.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail