X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak być złym PR-owcem? 5 grzechów specjalistów ds. public relations

Jakich błędów unikać w kontaktach z klientem i dziennikarzami będąc PR-owcem? W jaki sposób nie działać pracując na tym stanowisku? Oto 5 grzechów specjalisty ds. public relations.

Jak być złym PR-owcem? 5 grzechów specjalistów ds. public relationsfot. bank zdjęć pexels.com

reklama


Materiał stworzony przez Magdalenę Sosnę, specjalistkę ds. marketingu i komunikacji

Agencje PR-owe powstają jak grzyby po deszczu, a specjalistów jest na pęczki. Prawidłowo prowadzonych kampanii public relations jest jednak niewiele. Dbanie o wizerunek firmy lub klienta ciągle ogranicza się do informacji prasowych, follow-upów, na oślep tworzonych baz dziennikarzy, albo wysługiwania się stanowiskami juniorskimi. PR-owcy natomiast przeświadczeni o tym, że nie można zrobić nic więcej rujnują swoją reputację oraz co gorsze reputację marki, za którą odpowiadają.

Wierzysz w moc informacji prasowych

Wysyłasz raz na tydzień komunikat prasowy do dziesiątek redakcji, z którego płynie nudna pieśń pochwalna na cześć Twojego klienta i jesteś zdziwiony, że nie masz publikacji? Mało tego, jesteś poniekąd zadowolony, ponieważ odbębniłeś swój task na liście zadań, które obiecałeś klientowi? Żyjemy w erze, w której treści jest aż za nadto, lecz wciąż brakuje unikatowego i wyselekcjonowanego contentu, który zainteresuje dziennikarza.

Mnóstwo PR-owców buduje swoje “relacje” z mediami wyłącznie w oparciu o komunikaty prasowe, w których zawierane są powierzchowne informacje. Często nie zadają sobie nawet trudu, aby odkryć to, co firma może zaoferować otoczeniu zewnętrznemu, a jego wiedza o kliencie lub brandzie, dla którego pracuje ogranicza się do tego co sam naskrobał w boilerplate. Następnym razem zanim więc zaplanujesz cztery wysyłki informacji prasowych na miesiąc, zadaj sobie pytanie czy klient nie byłby bardziej zadowolony, gdyby zamiast tego uzyskał materiał na wyłączność dla jednego z medialnych tier-1 (przyp. red. – największych mediów).

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 84% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail