X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kogo obserwowaliśmy na Facebooku w 2023? Podsumowanie trendów

Które posty i profile na Facebooku cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku? Oto podsumowanie trendów Facebooka 2023.

Kogo obserwowaliśmy na Facebooku w 2023? Podsumowanie trendówźródło: shutterstock.com

reklama


Treści budzące emocje oraz profile ukazujące życie celebrytów zdobywały największe zaangażowanie na Facebooku w minionym roku. Największą niespodzianką okazał się najlepszy post roku, który został opublikowany na profilu łódzkiego ZOO. Wśród TOP profili 2023 roku znalazł się m.in. Goniec.pl, Siepomaga.pl, PLAY i TVN24.

Play niezmiennie największym profilem

Profil Play utrzymał się na pozycji lidera w zestawieniu największych profili na Facebooku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na profilu marki przybyło ponad 45 tys. nowych fanów.

Po raz kolejny jedynie marce Play i Allegro udało się również zgromadzić ponad dwumilionową społeczność.

W gronie 10 największych profili po raz pierwszy znalazł się profil TVN24 z liczbą 1,6 miliona fanów.

źródło: informacja prasowa

Party.pl z największym przyrostem fanów

Profile serwisów publikujących newsy rozrywkowe i plotkarskie rosły w minionym roku najszybciej. Na profilu Party.pl pojawiło się ponad 437 tys. nowych fanów, a na profilu Lelum.pl – 392 tys. Także w 2022 roku profile serwisów informacyjno-rozrywkowych rosły najszybciej.

źródło: informacja prasowa

Goniec.pl najbardziej angażującym profilem roku

Goniec.pl, profil, który w 2022 roku był drugim najbardziej angażującym profilem, w 2023 roku awansował na miejsce pierwsze.

W porównaniu do 2022 roku z TOP5 wypadły dwa profile serwisów sportowych – TVP Sport i Łączy nas piłka. Nie znalazł się w nim także profil TVN24.

W czołówce, na miejscu drugim i czwartym, zadebiutowały dwa profile: Siepomaga.pl i Przytulisko Głowno. Obecność Siepomaga.pl na tak wysokim miejscu nie powinna być zaskakująca, bowiem posty fundacji regularnie znajdują się wśród najlepszych postów miesiąca w raporcie Facebook Trends od Sotrendera.

źródło: informacja prasowa

Pomagam.pl z najlepszą obsługą klienta na Facebooku

Profil Pomagam.pl okazał się po raz pierwszy profilem z najskuteczniejszą obsługą klienta na Facebooku.

W TOP5 nie mogło zabraknąć firm telekomunikacyjnych (Orange, nju mobile, Play), które co roku plasują się na czołowych miejscach zestawienia.

źródło: informacja prasowa

TVN24 najbardziej aktywnym profilem

Podobnie jak na Instagramie, także na Facebooku najwięcej postów opublikowano na profilach czołowych polskich mediów.

Liderem był TVN24 z liczbą postów przekraczającą 25 tysięcy, co daje średnio 70 postów opublikowanych każdego dnia. W TOP3 znalazły się również profile NaTemat.pl i Onetu.

źródło: informacja prasowa

Spadające koszty reklamowe w Meta: CPM aż o 45% niższy

W 2023 roku średni CPC utrzymał się na niezmienionym poziomie w stosunku do roku 2022, jednak średni CPM spadł o niemal połowę. W 2023 roku marketerzy płacili średnio 4 zł za dotarcie do tysiąca użytkowników. Z kolei średnie dzienne wydatki oscylowały wokół 17 zł.

Co ciekawe, reklamodawcy najwięcej na reklamę wydawali w marcu 2023, a w grudniu wydawali o ponad połowę mniej.

źródło: informacja prasowa

Łódzkie ZOO z najlepszym postem roku

Prawdziwą niespodzianką okazał się najbardziej angażujący post 2023 roku. Został on opublikowany na profilu ZOO Łódź i przedstawia… pawia. Wideo ukazujące różnorodność i piękno pawiego pióropusza zachwyciło internautów, którzy polubili materiał niemal 320 tys. razy i udostępnili go ponad 63 tys. razy. Do tej pory materiał został obejrzany ponad 7 milionów razy.

Wśród 14 najlepszych postów roku aż połowa została opublikowana na profilu Siepomaga.pl. Nie zabrakło też innych treści chwytających za serca, m.in. związanych z pomocą zwierzętom.

Źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail