X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 6000 osób!

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Home » Strony » Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy


Social media to narzędzie marketingowe, którego siła reklamowego oddziaływania zasadza się na wiarygodności przekazu. Promowanie produktów i marek w takich serwisach społecznościowych jak: Facebook, Twitter, Google+, NK, YouTube czy Blip, pozwalają wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do wzmacniania wizerunku firm. Użytkownicy mediów społecznościowych z chęcią polecają bowiem ciekawe treści swoim znajomym i dzielą się z marką opiniami na temat produktów, usług i akcji reklamowych.

Marketing społecznościowy pozwala na stworzenie bliskiej więzi konsumenta z marką także dzięki możliwości organizowania konkursów, dodawania aplikacji wizerunkowych i podtrzymywania bezpośredniej interakcji w czasie rzeczywistym. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest obecnie Facebook. Marketing na Facebooku polega przede wszystkim na koordynowaniu działań reklamowych i wizerunkowych zogniskowanych wokół oficjalnego profilu marki – tzw. fan page’a (zwanego też „like page”). Social media marketing, to jednak nie tylko kampanie na Facebooku, ale także prowadzenie blogów i mikroblogów firmowych czy zamieszczanie materiałów w serwisach wideo.

Uważaj na Tinderze, bo na randkę może zaprosić cię bot

Ostatni bezreklamowy bastion upadł. Do tej pory swobodny i czysty Tinder wchodzi na arenę narzędzi marketingowych. I to w dodatku bardzo inteligentnych... …

Lutowe trendy w social media: Walentynki popularniejsze od Oscarów

Sotrender opublikował informacje o lutowych trendach w social media. Pod lupę wzięto Facebooka, Twittera i YouTube. Co było najpopularniejszym tematem w sieci?…

Facebookowi przybyło w Polsce ponad 1 mln użytkowników

Aż o 1,14 miliona nowych użytkowników powiększył się w ciągu roku Facebook w Polsce. Obecnie korzysta z niego 13,4 miliona osób - wynika z analizy przeprowadzonej przez Catvertiser.com,…

Co wyróżnia Twittera?

O tym, jak zachowujemy się na Twitterze, decydują w większości inne wyróżniki, nie tylko 140 znaków. Poniżej krótka instrukcja Twittera oraz praktyczne porady, jak usprawnić komunikację w tym…

Babcie i mamy odkrywają Twittera i Facebooka

Media społecznościowe były domeną młodych, którzy komunikowali się między sobą i dzielili się wydarzeniami ze swojego życia. Potem z social media zaczęły korzystać firmy i instytucje. Teraz przyszedł…

Jaki będzie rok 2015 w mediach społecznościowych?

Firma badawcza IRCenter opublikowała infografikę towarzyszącą kolejnej edycji badania mediów społecznościowych w Polsce. Raport z badania przedstawia dane dotyczące korzystania przez internautów z mediów takich jak: Facebook, Twitter,…

Czytający przystojniacy – świetna akcja czy naruszenie prawa?

„Hotdudesreading” to profil, którego nazwa mówi sama za siebie. Administratorzy umieszczają na nim zdjęcia przystojnych mężczyzn czytających książki – w metrze, parku, na ulicy. Ale oprócz towarzyszącego akcji…

10 najbardziej pamiętnych filmów na 10 lat YouTube’a

W ten weekend minęło 10 lat od rejestracji domeny YouTube.com. Na tę okrągłą rocznicę przedstawiamy eden film z każdego roku istnienia serwisu, który wywarł największe wrażenie na…

#SMEARFORSMEAR. Nadciąga nowy Ice Bucket Challenge?

Social media nie raz już pokazywały nam, jak ogromna drzemie w nich siła i jak można zbudować na ich fundamencie kampanię, która odniesie międzynarodowy sukces. Na horyzoncie pojawił…

Milenialsi w mediach społecznościowych. Dlaczego chcą obserwować marki w internecie?

Zniżki, udzielenie wsparcia marce, a może śledzenie najnowszych trendów? Badacze sprawdzili, czym kieruje się pokolenie przełomu, obserwując marki w kanałach społecznościowych.…

Tylko 18% blogerów jest zadowolonych ze współpracy reklamowej. „Problem zaczyna się, kiedy klient narzuca swoją wizję”

Raport HASH|FM pokazuje marketerom, czego we współpracy oczekują twórcy internetowi.…

Młodzi internauci porzucają tradycyjne platformy społecznościowe

Młodzi deklarują wzrost częstotliwości korzystania z internetu mobilnego (20%). Jednocześnie na przestrzeni ostatnich trzech lat obserwujemy dynamiczny wzrost zainteresowania serwisem Snapchat, a także Whatsapp i Vine - podaje…

This. – nowy, tajemniczy serwis społecznościowy

Niewielu jeszcze o nim słyszało. A jeszcze mniej widziało. W świat portali społecznościowych wchodzi nowy gracz - This.…

Twitter wprowadza wiadomości grupowe i natywne udostępnianie video

Twitter wprowadza długo oczekiwane nowe możliwości, które pozwalają na sprawniejsze i bardziej atrakcyjne komunikowanie.…

Co czwarty mieszkaniec Ziemi korzysta z Facebooka

Aż 1,4 mld ludzi miesięcznie korzysta z Facebooka. Dodatkowo, codziennie ten portal społecznościowy odwiedza ponad 890 mln osób. Gigant ciągle rośnie...…