X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 6000 osób!

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Home » Strony » Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy


Social media to narzędzie marketingowe, którego siła reklamowego oddziaływania zasadza się na wiarygodności przekazu. Promowanie produktów i marek w takich serwisach społecznościowych jak: Facebook, Twitter, Google+, NK, YouTube czy Blip, pozwalają wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do wzmacniania wizerunku firm. Użytkownicy mediów społecznościowych z chęcią polecają bowiem ciekawe treści swoim znajomym i dzielą się z marką opiniami na temat produktów, usług i akcji reklamowych.

Marketing społecznościowy pozwala na stworzenie bliskiej więzi konsumenta z marką także dzięki możliwości organizowania konkursów, dodawania aplikacji wizerunkowych i podtrzymywania bezpośredniej interakcji w czasie rzeczywistym. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest obecnie Facebook. Marketing na Facebooku polega przede wszystkim na koordynowaniu działań reklamowych i wizerunkowych zogniskowanych wokół oficjalnego profilu marki – tzw. fan page’a (zwanego też „like page”). Social media marketing, to jednak nie tylko kampanie na Facebooku, ale także prowadzenie blogów i mikroblogów firmowych czy zamieszczanie materiałów w serwisach wideo.

…i obsmaruję was na fejsbuczku!

W social media robimy dziś wszystko: używamy ich do kontaktu ze znajomymi, poznawania nowych, zapisujemy się na ciekawe eventy, zdobywamy informacje z dziedzin, które nas interesują. Dlaczego zatem…

NapoleonCat uruchamia moduł analityczny dla Instagrama

Wychodząc naprzeciw rosnącej popularności Instagrama i potrzebie analizowania efektów działań prowadzonych w serwisie, NapoleonCat udostępnił moduł analityczny profili na tymże portalu. Dzięki temu narzędziu sprawdzimy m.in. ilość obserwujących,…

Wrześniowe trendy na Facebooku: siatkomania i… Kwiatkomania

Sukcesy siatkarzy i kolarza Michała Kwiatkowskiego – to pierwszoplanowe wydarzenia, które generowały zaangażowanie facebookowiczów we wrześniu. Poza tym polskim profilom przybyło aż 11 mln nowych fanów. Skorzystały na…

Lubisz biegać? Twój wysiłek (dosłownie) zaprocentuje

Jak połączyć przyjemne z pożytecznym? Najlepszym tego przykładem może być nowatorska na polskim rynku akcja IDEA Banku i Endomondo, która promuje zdrowy tryb życia i jednocześnie nagradza tych,…

5 dobrych praktyk dla początkujących firm w mediach społecznościowych

Mimo wszystkich swoich wad, media społecznościowe są świetnym narzędziem dla firm i organizacji. Właściwie wykorzystane wpływają na pozycjonowanie w wyszukiwarce, budują świadomość marki i relację z klientami oraz…

Facebook żyje nie tylko w godzinach pracy, czyli kiedy najlepiej publikować posty

Eksperci z Sotrender po raz drugi przeprowadzili analizę godzin publikowanych postów na Facebooku. Jak pracują polscy administratorzy fanpage'y? Która godzina jest najlepsza do publikowania postów? Zapraszamy do zapoznania…

Akademia Marketingu i Sprzedaży – program warsztatów

Już 23 września w ramach IV Europejskiego Kongresu MŚP, startuje cykl warsztatów "Akademia Marketingu i Sprzedaży", w trakcie których, uczestnicy dowiedzieć się będą mogli m.in: jak…

Współpraca z blogerem – hot or not?

Marki coraz częściej chcą współpracować z blogerami. Duże firmy nie mają z tym specjalnego problemu. Dysponują doświadczonym zespołem marketingowym, sporymi budżetami reklamowymi i związaną z tym odwagą oraz…

Radwańska tryumfuje na korcie i na Facebooku

Wielki awans Agnieszki Radwańskiej, kontrowersje wywołane przez Platformę Obywatelską, coraz silniejsza pozycja marek whisky i whiskey w branży alkoholowej – w sierpniu na Facebooku nie zabrakło interesujących trendów…

Ko(L)orowe dni

6 sierpnia, około 23:00 – Kibice oglądający streaming internetowej telewizji Celtic TV już wiedzą –Legii Warszawa do wymarzonej Ligi Mistrzów został już tylko jeden krok! 7 sierpnia, godzina…

Jak skutecznie prowadzić profil na Twitterze?

Badania przeprowadzone przez Megapanel PBI/Gemius wykazały, że z Twittera w Polsce korzysta ponad 2,5 mln użytkowników, a liczba ta stale się powiększa. Oznacza to, że potencjał tego medium…

Polscy facebookowicze pokochali Tajlandię

Wakacje nie obfitują w wielkie zmiany na Facebooku, Twitterze czy YouTube. Są jednak profile, dla których okres wakacyjny stanowi najaktywniejszy czas w toku. W szczególności dotyczy to stron…

Jak minął lipiec na polskim Facebooku? Urlopowo

Lipiec to bezapelacyjnie miesiąc wakacji, co było widoczne również w tematach dyskusji na Facebooku. Niemniej dla kilku profili miniony miesiąc nie był leniwy, a wręcz przeciwnie - w…

Real time marketing, część 5: Analiza zwiększa korzyści z działań RTM

Ze względu na złożony charakter działań reklamowych badanie konwersji w real time marketingu może odbywać się tylko przy zastosowaniu zbioru kilku standardowych narzędzi internetowych. Chociaż reakcja internautów czasami…

Jak real time marketing wpływa na siłę marki?

Działania RTM to często odroczony w czasie zysk. Musimy pamiętać, że to długofalowy proces i musimy istnieć stale w głowach rozchwytywanych dziś klientów. …