X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 6000 osób!

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Home » Strony » Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy


Social media to narzędzie marketingowe, którego siła reklamowego oddziaływania zasadza się na wiarygodności przekazu. Promowanie produktów i marek w takich serwisach społecznościowych jak: Facebook, Twitter, Google+, NK, YouTube czy Blip, pozwalają wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do wzmacniania wizerunku firm. Użytkownicy mediów społecznościowych z chęcią polecają bowiem ciekawe treści swoim znajomym i dzielą się z marką opiniami na temat produktów, usług i akcji reklamowych.

Marketing społecznościowy pozwala na stworzenie bliskiej więzi konsumenta z marką także dzięki możliwości organizowania konkursów, dodawania aplikacji wizerunkowych i podtrzymywania bezpośredniej interakcji w czasie rzeczywistym. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest obecnie Facebook. Marketing na Facebooku polega przede wszystkim na koordynowaniu działań reklamowych i wizerunkowych zogniskowanych wokół oficjalnego profilu marki – tzw. fan page’a (zwanego też „like page”). Social media marketing, to jednak nie tylko kampanie na Facebooku, ale także prowadzenie blogów i mikroblogów firmowych czy zamieszczanie materiałów w serwisach wideo.

II tura wyborów prezydenckich w social media – analiza

Andrzej Duda zyskał więcej nowych sympatyków na swoich oficjalnych profilach w mediach społecznościowych podczas drugiej tury wyborów prezydenckich niż Bronisław Komorowski. Na kanałach urzędującego prezydenta toczy się więcej…

Twitter na boisku podczas Ligi Mistrzów. Kto celniej strzelał Tweetami?

Niedawno emocjonowaliśmy się pojedynkiem europejskich gigantów w Lidze Mistrzów: Barcelona vs. Bayern Monachium. Okazuje się, że starcie zaczęło się jeszcze przed wejściem gwiazd światowej piłki na murawę...…

Agresywne przypomnienia o urodzinach. Facebook ma w nich swój cel

Przypomnienia o urodzinach naszych znajomych. Ostatnio użytkownicy Facebooka są bombardowani przez te komunikaty w dosyć agresywny sposób. Co się nagle stało i dlaczego Facebook tak dba o naszą…

Marketing dla milenialsów – Facebook liderem odkrywania treści rozrywkowych

Dokładne określenie targetu, do którego ma trafić kampania reklamowa jest najważniejszym elementem w początkowej fazie jej tworzenia. Wiedzą o tym wszyscy marketerzy i stosują różne metody odpowiednie dla…

Instant Articles – od teraz szybsze i prostsze publikowanie artykułów na Facebooku

Facebook przedstawił funkcję Instant Articles, dzięki której publikowanie interaktywnych artykułów ma być prostsze, szybsze i wzbogacone o sporo przydatnych opcji.…

6 działań w internecie, których warto uczyć się od świata mody

Promocje, eventy, współpraca z innymi – te i inne czynniki mają ogromny wpływ na efekt końcowy, który często zapiera dech w piersiach i niesamowicie zwiększa obroty marki.…

Meerkat i Periscope przenoszą się na własne śmieci?

Twitterowe aplikacje umożliwiające transmisję w czasie rzeczywistym, wychodzą na szersze wody społecznościowego, wirtualnego świata. Twórcy aplikacji postanowili porzucić swój bezpieczny port i zacząć działać na własny rachunek...…

Snapchat rośnie w siłę. Dlaczego warto go używać?

Dlaczego warto używać Snapchata? Jakie efekty można osiągnąć korzystając z tego narzędzia? Na co zwrócić uwagę? Odpowiadamy na wszystkie te pytania!…

Pinterest uruchamia platformę dla deweloperów. „Piny” mają być jeszcze ważniejsze

Na czym polega nowy program wprowadzony przez twórców Pinteresta? Komu pomoże i czym się charakteryzuje?…

Pinterest najlepszy dla e-commerce? Sprawdzamy, jak robić tam skuteczny marketing

W najbliższym czasie Pinterest może stać się "kopalnią złota" i najpopularniejszym narzędziem e-commerce. W jaki sposób w związku z tym prowadzić tutaj skuteczne działania marketingowe? …

5 podpowiedzi, jak skutecznie promować swój blog

Aż dziw, że w dobie portali społecznościowych, krótkich newsów i video contentu, blogi trzymają się tak mocno, a niektóre ciągle zdobywają coraz większą popularność. Jak więc wypromować swój…

Nowy algorytm Facebooka – Twoi przyjaciele ważniejsi od firm

Facebook wciąż się zmienia i zaskakuje. Najnowsza aktualizacja dotyczy zmian w algorytmie. Prywatnym użytkownikom zmiana się spodoba, firmom już trochę mniej...…

Facebook Messenger stanie się narzędziem dla biznesu

Już od dawna w niektórych kręgach można usłyszeć, że w niedalekiej przyszłości podstawowymi użytkownikami Facebooka będą firmy. Jak na razie nic nie zwiastuje tak radykalnej zmiany, ale narzędzia…

7 napopularniejszych błędów na Twitterze

Korzystasz z Twittera i czasami masz wrażenie, że niektórzy nie do końca wiedzą do czego służy to narzędzie? A może nawet o tym nie wiesz i należysz do…

15 lat udostępniania treści – co sobie przesyłaliśmy w tym czasie?

Zobaczcie, jak zmieniały się sposoby udostępnienia treści przez internautów. Cofamy się aż do 2000 roku i podążamy ścieżką "share'owania" do czasów obecnych. …