X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 6000 osób!

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Home » Strony » Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy


Social media to narzędzie marketingowe, którego siła reklamowego oddziaływania zasadza się na wiarygodności przekazu. Promowanie produktów i marek w takich serwisach społecznościowych jak: Facebook, Twitter, Google+, NK, YouTube czy Blip, pozwalają wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do wzmacniania wizerunku firm. Użytkownicy mediów społecznościowych z chęcią polecają bowiem ciekawe treści swoim znajomym i dzielą się z marką opiniami na temat produktów, usług i akcji reklamowych.

Marketing społecznościowy pozwala na stworzenie bliskiej więzi konsumenta z marką także dzięki możliwości organizowania konkursów, dodawania aplikacji wizerunkowych i podtrzymywania bezpośredniej interakcji w czasie rzeczywistym. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest obecnie Facebook. Marketing na Facebooku polega przede wszystkim na koordynowaniu działań reklamowych i wizerunkowych zogniskowanych wokół oficjalnego profilu marki – tzw. fan page’a (zwanego też „like page”). Social media marketing, to jednak nie tylko kampanie na Facebooku, ale także prowadzenie blogów i mikroblogów firmowych czy zamieszczanie materiałów w serwisach wideo.

Twitter wprowadza wiadomości grupowe i natywne udostępnianie video

Twitter wprowadza długo oczekiwane nowe możliwości, które pozwalają na sprawniejsze i bardziej atrakcyjne komunikowanie.…

7 zasad skutecznej komunikacji na Facebooku – poradnik dla początkujących

Jest kilka podstawowych zasad, które pozwalają na tworzenie wyróżniających się treści na tym największym portalu społecznościowym.…

Tak zmienią się social media w 2015 roku – prognozy ekspertów

W 2015 roku w świecie social media będzie królował content.W jakiej formie? Więcej szczegółów i prognoz znajdziecie w poniższym zestawieniu.…

300 kliknięć wystarczy Facebookowi, żeby poznać Cię lepiej niż Twoja rodzina

300 dowolnych polubień na Facebook – dokładnie tyle potrzebuje maszyna, by określić naszą osobowość. Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Cambridge i Uniwersytetu Stanforda zrobi to nawet lepiej niż nasza…

Plague – nowe medium społecznościowe, w którym nie potrzebujesz znajomych

W pełni wirusowe treści. Im lepsze i im bardziej wartościowe, tym bardziej popularne. Niezależnie od tego kim jesteś i skąd jesteś, jeśli masz coś ważnego do powiedzenia bądź…

Blogerzy o blogosferze: „Rok 2014 był czasem profesjonalizacji”

Blogosfera wciąż rośnie w siłę. Blogów przybywa i stają się one coraz bardziej wartościowe i profesjonalne, a ich autorzy zaczynają być rozpoznawalni również poza siecią. Co jeszcze się…

Instagram angażuje prawie 50 razy bardziej niż Twitter

Portal społecznościowy Instagram zdecydowanie efektywniejszy niż Twitter. Użytkownicy chętniej reagują na posty zamieszczane przez marki właśnie na Instagramie. Tak wynika z danych zebranych przez firmę analityczną Socialbakers.…

Social media w 2014 roku. Czy Facebook jest ciągle marketingowym nr 1?

Zwiększenie udziału innych portali społecznościowych w torcie internetowym kosztem Facebooka, popularność hashtagów i content marketing - to najważniejsze zmiany i nowości w social media w 2014 roku. Co…

26 darmowych narzędzi do tworzenia grafik w social media

W pracy content managera, specjalisty social media i innego ninja są takie momenty, kiedy trzeba zakasać rękawy i samemu przygotować grafikę. Bo grafik nie ma czasu, bo trzeba…

Co marki mogą na YouTube?

SA Wardęga stworzył najchętniej oglądany film internetowy na świecie, polskie kanały na YouTube przekraczają miliony subskrybentów, zaś tysiące fanów bawiło się podczas Orange Video Fest – YouTube zdecydowanie…

Największe kryzysy i wpadki social media w 2014 roku

Sieć w roku 2014 "spływała" wylewanym Ciechanem, Internet kipiał od negatywnych emocji związanych z krakowskimi Igrzyskami, oberwało się także Empikowi, Reserved i Cropp, a o Smutnym Autobusie dyskutował…

Wardęga najpopularniejszym youtuberem na świecie

Jak co roku, Google opublikowało ranking filmów najczęściej oglądanych przez internautów na YouTube. Pierwszy raz w historii, na szczycie zestawienia znalazł się film nakręcony przez Polaka.…

Jak wzbogacić marketing w social mediach, czyli rich media na Facebooku

Wysoka efektywność, dopracowana strona wizualna oraz ekonomiczność samej kreacji powodują, że rich media na Facebooku są nie tylko coraz częściej wybieraną, ale i potencjalnie dominującą w przyszłości formą…

Milenialsi na zakupach. Jak walczyć o uwagę tych konsumentów?

W ostatnim czasie powstaje coraz więcej raportów badających potencjał biznesowy młodego pokolenia. Niedawno Havas Worldwide stworzył światowy portret milenialsów, zaś Odyseja Public Relations we współpracy z firmą badawczą…

Polskie partie polityczne w sieci. Dlaczego jej nie wykorzystują? [raport]

Polskie partie nie do końca jeszcze potrafią odnaleźć złoty środek i zdają się nie rozumieć, że umiejętne wykorzystanie internetu to jednak trudna sztuka, która – gdy już się…