X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kocham Spać: Postanowiłem zebrać ludzi, którzy spędzaliby większość doby na spaniu

Kocham Spać: Postanowiłem zebrać ludzi, którzy spędzaliby większość doby na spaniu

reklama


Czy zgłosili się do Ciebie już jacyś reklamodawcy z propozycjami przeprowadzenia działań marketingowych na “Kocham Spać”?

Oczywiście. Marketerzy szybko dostrzegli potencjał tego rodzaju reklamy i otrzymuję regularnie propozycje emisji treści reklamowych. Niestety większość z nich to propozycje reklamowania produktów i usług w żaden sposób nie związanych z tematyką Kocham Spać i w takich przypadkach jestem zmuszony stanowczo odmówić. Czasem mam wrażenie, że fan page jest traktowany jako kolejne miejsce do emitowania bannerów, a to nie przynosi korzyści nikomu.

Czy w związku z tym traktujesz swój fan page, jako narzędzie komercyjne, na którym w jakiś sposób zarabiasz?

Nie traktuję Kocham Spać jako źródła utrzymania, choć faktycznie zdarza mi się opublikować treści sponsorowane i osiągnąć w ten sposób dochód. Staram się jednak, aby stanowiły one znikomą część aktywności na fan page’u. Nikt nie zostaje fanem strony typu Kocham Spać, aby oglądać reklamy. Z drugiej jednak strony administrowanie i wymyślanie nowych wpisów pochłaniają coraz więcej czasu i gdy pojawia się okazja otrzymania gratyfikacji za poświęcenie tego czasu – korzystam z niej.

Jakich efektów promocji w społeczności “Kocham Spać” mogą spodziewać się reklamodawcy? Obecnie to ponad pół miliona osób – jak odnoszą się oni do działań marketingowych prowadzonych na fan page?

Klucz do sukcesu działań marketingowych na fan page’u jest taki sam, jak w przypadku innych kanałów. Ten, kto sformułuje niebanalny przekaz związany z zainteresowaniami grupy docelowej, może liczyć na rzeczywiste zaangażowanie i pozytywny feedback. Facebook to specyficzny kanał komunikacji – nie dość, że oferuje możliwość nawiązania błyskawicznego dialogu, co bardzo skraca dystans pomiędzy reklamodawcą a grupą docelową, to dodatkowo ciekawe treści zdobywają naprawdę wielką popularność. Pomimo tego, że są reklamą i nikt tego nie ukrywa.

Wielu administratorów fan page’y ma problem w momencie zgłoszenia się do nich reklamodawcy. Nie wiedzą np. jak właściwie wycenić powierzchnię reklamową u siebie. Czy właściciel największego niezależnego fan page w Polsce może im poradzić, jak powinni się do tego zabrać?

Przede wszystkim każdy administrator musi sobie zadać pytanie – czy i jakie treści reklamowe warto publikować. Doświadczenie pokazuje, że przekaz oderwany od tematyki fan page’a, ani nie zainteresuje fanów, ani nie da wymiernych efektów reklamodawcy. Co więcej, emitowanie reklam w naturalny sposób może spowodować odpływ fanów lub ukrycie wyświetlania wpisów pochodzących z fan page’a. Ten, kto raz ukrył fan page ze swojej tablicy, raczej tej decyzji nie cofnie.

A jak wycenić powierzchnię reklamową na swoim fan page?

W mojej ocenie ten rynek jest zbyt młody, by powstały jakieś “cenniki”. Wartość trzeba odnieść zarówno do liczby fanów otrzymujących przekaz, jak również typu reklamy i spodziewanego efektu po stronie reklamodawcy. Bardzo pomocny jest model CPA, który oferuje reklamodawcom kreowanie kosztów w oparciu o efekt prowadzonych działań.

Odradzam wiązanie się z jedną marką lub produktem (chyba, że stanowi naturalne dopełnienie tematyki fan page’a). Taki przekaz szybko się nudzi, daje efekty tylko w początkowej fazie, a później staje się “kulą u nogi”, gdy jesteśmy zobligowani do publikowania kolejnych wpisów wiedząc, że ich efekt szybko zmierza do zera.

Pages: 1 2 3

  • Świetny wywiad, społeczność FB lubi gromadzić się w tego typu grupach. Największym problemem dla każdego fanpage’a jest sam start, gdy trzeba zdobyć pierwszych fanów. Potem zostaje kwestia zatrzymania użytkownika, tak by nie uznał naszych treści za kolejny spam.. Autorowi gratuluję zgromadzonej populacji, budzi respekt :)

    Artur Smolicki
    http://www.blog.newcreative.pl

  • Kamila

    A proposs marnowania czasu na sen…Fajnie jest czasem poobcowac z natura I zamiast spac posluchac odglosow ptakow budzacych sie o 3 nad ranem.Polecam!(zaprzyjazniony slowik bedzie wiedzial o czym mowie)

  • A proposs marnowania czasu na sen…Fajnie jest czasem poobcować z naturą i zamiast spać posłuchać odgłosów ptaków budzących się o 3 nad ranem.Polecam!(zaprzyjaźniony słowik będzie wiedział o czym mówię)

  • Świetny wywiad. Ale wynika z tego że żeby móc się wyspać według idei “Kocham spać” trzeba się przed tym nieźle napracować no i wiele nie przespać;-)

  • Janusz

    Co to za laptop?

  • Samsung, jeśli mnie pamięć nie myli. Ale o dokładny model trzeba pytać Piotra, który na nim spał ;)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail