X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Coraz częściej i chętniej udostępniamy posty na Facebooku (raport)

Lajki rozdajemy na potęgę, a komentarze i udostępnienia są na wagę złota. Firma Rival IQ przeanalizowała ponad 11 miliardów interakcji aby zbadać ich tendencje. Okazało się, że użytkownicy Facebooka coraz częściej i chętniej udostępniają wpisy, dzięki czemu opcja "udostępnij" jako jedyna wykazała tendencję wzrostową.

Coraz częściej i chętniej udostępniamy posty na Facebooku (raport)fot. bank zdjęć shutterstock.com

Portal Marketing Land opublikował badanie, które zostało przeprowadzone przez firmę Rival IQ. Przeanalizowali oni ponad 9  tysięcy kont na Facebooku aby sprawdzić jakie są tendencję interakcji. Oznacza to, że analizie zostało poddanych około 8 milionów wpisów z 2015 roku oraz 11 miliardów związanych z nimi działań. Pośród wszystkich trzech interakcji na Facebooku – lajkowania, komentowania oraz udostępniania jedyną interakcją, która miała tendencję wzrostową była opcja podawania potów dalej.

http://marketingland.com/

http://marketingland.com/

Na powyższym wykresie wyraźnie widać, że krzywa, która opisuje dane dotyczące liczby udostępnień znacznie wzrosła na przestrzeni marca i kwietnia. Z liczbą lajków oraz komentarzy sytuacja miała się odwrotnie, bowiem w podobnym okresie czasu możemy zauważy tendencję spadkową krzywych, które je opisują.

http://marketingland.com/

http://marketingland.com/

Jak to możliwe? Jak podał portal Marketing Land pojawiło się kilka spekulacji. Facebook już od 2 lat stara się zwalczać wpisy, które żerują na interakcji użytkowników, „wymuszają” one działanie. Mark Zuckerberg podjął wszelkie starania aby spam przestał pojawiać się w naszym News Feedzie. Oczyszczenie osi czasu prawdopodobnie spowodowało, że obecnie możemy mówić o wysokiej jakości postach, które zasługują na to aby się nimi podzielić.

Drugim czynnikiem, który mógł wpłynąć na wzrost zainteresowania podawaniem interesujących postów dalej, mógł być wzrost świadomości użytkowników Facebooka. Zauważyli oni, że jeśli podadzą dalej lub skomentują wpis wówczas pojawią się w News Feedzie i prędzej zostaną zauważeni. Duży skok udostępnień, który miał miejsce w pierwszym kwartale mógł być również spowodowany z nową funkcją, która pojawiła się w Messengerze.

http://marketingland.com/

http://marketingland.com/

Trzeba jednak zaznaczyć, że pomimo spadku lajków, są one wciąż najczęściej używaną interakcją, spośród wszystkich dostępnych. Przycisk „lajk” jest prawie 7 razy częściej używany niż pozostałe przyciski. Niezależnie od tego co spowodowało wzrost liczby udostępnień, trzeba zaznaczyć, że ludzie dostosowują sposób w jaki się ze sobą komunikują. Należy monitorować – czy był to jednorazowy wzrost czy może szykuje się poważna zmiana.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail