X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

TikTok – jak zaistnieć na tym serwisie społecznościowym?

Przygotowaliśmy krótki poradnik o tym, co należy zrobić, aby zaistnieć na TikToku. Oto nasze rady pomagające postawić Ci pierwszy krok w aplikacji.

TikTok – jak zaistnieć na tym serwisie społecznościowym?źródło: shutterstock.com

reklama


Temat TikToka bywa kontrowersyjny. Z jednej strony znajdują się bowiem jego zwolennicy, z drugiej – przeciwnicy, którzy na samą myśl o nim przewracają oczami. Dla tych pierwszych, przygotowaliśmy krótki poradnik jak mądrze zaistnieć na tym serwisie społecznościowym.

O co tyle hałasu?

TikTok to chińska aplikacja, którą może ściągnąć każdy, kto jest w posiadaniu smartfona. W praktyce oznacza to również możliwość stania się twórcą, bez zbędnych kosztów. Po jej zainstalowaniu, użytkownicy zazwyczaj tworzą lub oglądają krótkie filmy wideo. Najczęściej są to układy choreograficzne lub krótkie historie na różne tematy. Rezultat bywa w niektórych przypadkach imponujący, ponieważ sam TikTok daje różnorakie, specjalistyczne studio edytorskie, pozwalająca zmontować filmik dość profesjonalnie przy użyciu intuicyjnego interfejsu. I chociaż początkowo, zarówno pierwotna wersja Musically, jak i TikTok powstała z myślą o rozrywce i raczej młodszej grupie odbiorców, dziś zaczyna się to zmieniać. Aplikacja jest wskazywana jako ta, którą pobieramy najczęściej, a wśród jej użytkowników, coraz częściej pojawiają się osoby starsze.

TikTokerem być?

Marzysz o karierze TikTokera, niczym Mary czy Ewa Zawada? Powinieneś przede wszystkim zacząć od pomysłu na samego siebie. Oznacza to, że przez jakiś czas, powinieneś obserwować przyszłą konkurencję. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć funkcjonowanie serwisu, jak również odnaleźć tam swoje miejsce. Zawsze bowiem, gdy chcesz zostać internetowym twórcą, pomysł jest najważniejszy. To on ma przyciągnąć Twoją widownię i dać Ci możliwość gromadzenia rosnącej liczby osób obserwujących. Postaraj się jednak robić inne treści, wyróżniające się na tle pozostałych. Szukaj kreatywnych rozwiązań i nie kopiuj jedynie tego, co aktualnie jest w trendach. Znajdź sposób na własne konto na TikToku. Podobnie jak, np. Twinsstylee.

@twinsstyleeWhich app is your favorite?🤩🤪♬ Originalton – __agent_x

I nie, nie wystarczą tu jedynie krótkie filmy z tańcem. Od niedawna wręcz, nie są one nawet zbyt dobrze odbierane przez sam serwis. A jakby tego było mało, TikTok postawił również na walory edukacyjne i tym samym zachęcił, do spojrzenia na aplikację nie tylko jako rozrywkę, ale także możliwości jakie za sobą niesie. Może więc temat nauki jest dla Ciebie i przyłączysz się do NASA lub jesteś artystą i to właśnie tam chcesz zaprezentować efekty swoich prac?

Pomysł już mam. Co dalej?

Skoro masz już pomysł na siebie, przygotuj pomysły na co najmniej kilka treści na początek. Gdy i ten etap masz za sobą, weź się za kluczową kwestię, czyli nagranie i obróbkę filmu. I tu, do nagrania posłuży Ci Twój prywatny smartfon. Pamiętaj natomiast, aby nagrywać z odpowiednimi cięciami. Możesz oczywiście nagrywać ciągiem, natomiast wtedy dużo trudniej i dłużej montuje się całość. Jeżeli używasz gotowych utworów muzycznych, pamiętaj o zgodności ruchów, gestów czy słów z melodią. Niezbyt dobrze wyglądają wszelakie opóźnienia czy przyspieszenia – chyba, że są celowe. Ciekawe natomiast mogą wydawać się wszelakiego rodzaju przyspieszenia i filtry nakładane na nagranie. Co do samej edycji, na wiele pozwala już sama aplikacja, natomiast i tak, do wyboru w sklepach z aplikacjami mamy już wiele innych, zewnętrznych umożliwiających jeszcze większe wzbogacenie filmu wrzucanego na TikToka. Na pewno znajdzie się też miejsce na selfie sticka i statyw, który pomoże Ci utrzymać stabilizację obrazu.

Rozwijaj się

Z czasem sam ruch naszego ciała przestaje widzom wystarczać. Potrzebujemy zatem rekwizytów, zmiany miejsca kręcenia filmu, czy zaproszenia gościa do wideo gościnnego. Rekwizyty często pozwalają przekazać dużo więcej, niż jedynie sama nasza sylwetka. Oto jeden z dobrych przykładów, gdzie Ewa Zawadzka wykorzystuje rekwizyty, a przy tym pokazuje wartościowy content. Film powstał oczywiście na podstawie kampanii, o której niedawno było dość głośno.

@bbyewabe a lady they said… (credit @poskladana) @lgpolska ##lifesgood ##foryou ##fyp♬ Give credit – settina

Czy to wszystko?

Ostatnim krokiem jest ten, który również znamy z innych, popularnych mediów społecznościowych. Mamy tu oczywiście na myśli hashtagi oraz opisy. Wszystko po to, aby nasze wideo dotarło do jak największej liczby osób. Gdy nasz film będzie już hulał po TikToku, doceńmy również pracę innych TikTokerów, poprzez dodawanie komentarzy, polubienia i udostępnienia. Budujmy społeczność i nawiązujmy kontakty z innymi twórcami. Chcąc zostać w przyszłości prawdziwym TikTokerem, nie możemy bowiem skupiać się jedynie na swoich treściach, ale zwracać uwagę na inne, inspirować się nimi i obserwować co aktualnie znajduje się w trendach. Jednak przede wszystkim, dajmy znać innym twórcom, że ich filmy nam się podobają i pomóżmy im w ten sposób budować zasięgi.

Współpraca z markami

Jeżeli swoją pracę będziesz wykonywać solidnie, regularnie, a Twoje treści dotrą do dużej ilości odbiorców, masz ogromną szansę na współpracę z markami. A tych, z dnia na dzień przybywa. TikTok bowiem stał się jednym z tych miejsc, gdzie przebywa najwięcej osób z pokolenia Z i Y, a więc tej grupy generującej najwyższe środki na wydatki zakupowe. Idealnym przykładem jest tu Tymbark, mocno inwestujący w społeczność influencerów. Oto jeden z filmów z TikToka.

@tymbarkJakim typem osoby na wakacjach jesteście? 😃 @michal_sienkowski ##wakacje ##tymbark ##studiotymbark♬ dźwięk oryginalny – tymbark

Inną marką, której odbiorcami mogą stać się również użytkownicy starszych pokoleń, jest serwis eobuwie.pl. Ich filmy, to wręcz modelowy przykład tego, w jaki sposób odpowiednio i nowocześnie dotrzeć do nowych klientów. Marka robi to w sposób kreatywny lecz pozwalający uchwycić ciekawe detale prezentowanego obuwia, np. tak, jak w poniższym filmie.

@eobuwieJakie plany na weekend? 😎🥰 ##weekend ##transition ##fyp ##dlaciebie ##eobuwie♬ original sound – eobuwie

A to nie jedyne przykłady działań marketingowych na TikToku. Jeżeli więc jesteś wschodzącą gwiazdą tej chińskiej aplikacji powinieneś zainteresować się jakością swoich wideo, jak również pozostałymi działaniami opisanymi w naszym poradniku. Natomiast gdy jesteś marką, czerp przykład z najlepszych i dotrzyj w ten sposób do jak największej liczby odbiorców, a w przyszłości być może również klientów. My trzymamy kciuki i za jednych, i za drugich. ;)

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail