Autor: Artur Kawik, 10/07/2012 Facebook, integracja z Facebookiem, prawa patentowe, prawo w internecie, reklamy, social reading, Yahoo! Biznes
Jedna z głośniejszych w ostatnim czasie “wojen patentowych” dobiegła najprawdopodobniej końca. Yahoo! i Facebook zawarły ugodę i jednocześnie zadeklarowały zacieśnienie współpracy w obszarze reklamy i dalej idącą integrację usług obydwu spółek. Problem z patentami rozwiązano poprzez zobowiązanie się obydwu firm do wzajemnego udzielania licencji.
Autor: Artur Kawik, 09/07/2012 deweloperzy, Facebook, mobile, mobile marketing, prywatność na facebooku, reklama mobilna, reklamy na facebooku Marketing,Mobile
Po mobilnych zdarzeniach sponsorowanych czas na reklamy targetowane. To kolejny dowód na to, że spółka będąca właścicielem portalu po debiucie giełdowym czuje silną presję ze strony inwestorów na to, by zwiększać przychody. Nowe reklamy wzbudzają jednak pewne wątpliwości z punktu widzenia prywatności użytkowników.
Autor: Artur Kawik, 09/07/2012 aplikacje, Chcę to, deweloperzy, e-commerce, Facebook, marketing społecznosciowy, Open Graph, reklamy na facebooku Marketing
Zapowiadane kilka dni temu wprowadzenie przycisku “Chcę to” jest już w zasadzie przesądzone, poznaliśmy nawet jego aktualny design. To jednak nie jedyny prezent jaki dla całej branży e-commerce przygotował Facebook. Jeszcze większym hitem może być wprowadzenie aplikacji Open Graph informujących znajomych użytkownika o tym, że dokonał zakupu produktu czy usługi.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 07/07/2012 Nasza Klasa, NK, oznaczanie zdjęć, Pinezki Ludzie
NK.pl uruchomiło funkcję, za pomocą której sugeruje swoim użytkownikom, kogo powinni oznaczyć na zdjęciach.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 06/07/2012 branża telekomunikacyjna, Heyah, Orange, Play, Serce i Rozum, T-Mobile, telekomunikacja, TP SA Marketing
Branża telekomunikacyjna jest jedną z największych na polskim Facebooku – w TOP 10 marek pod względem liczby fanów, aż 4 to brandy z tej kategorii. Największy fan page – Serce i Rozum, spośród wszystkich stron na Facebooku ustępuje już tylko Demotywatorom, a w maju zanotował aż 15 procentowy wzrost (294 tysięcy nowych fanów).
Autor: Artur Kawik, 06/07/2012 IAB Polska, marki na Twitterze, media społecznościowe, social media, strategia social media Marketing,Raporty
Pomimo tego, że zaskakująco wielu internautów deklaruje, że pozytywnie odbiera wpływ marek na swoje życie, odsetek tych, którzy ufają treściom publikowanych na firmowych profilach jest stosunkowo niewielki.
Autor: Artur Kawik, 06/07/2012 biuro podróży, buzz, dyskusje, internauci, marka, opinie w internecie, Sky Club Biznes
Kilkadziesiąt godzin temu gruchnęła wieść o upadłości biur podróży Sky Club i Triada. Zaskoczenie było powszechne, ale okazuje się, że gdyby śledzić uważnie Internet w poszukiwaniu opinii na temat przedsiębiorstw, upadłość można byłoby przewidzieć. Tak przynajmniej wynika z raportu przygotowanego przez Brand24 dotyczącego marki SkyClub.
Autor: Artur Kawik, 05/07/2012 content, Facebook, fan page, pomiar zaangażowania, posty, zaangażowanie na Facebooku Marketing
Zasięg na Facebooku to nic innego jak liczba użytkowników, którzy zobaczyli danego posta. Portal wprowadził dwie zmiany, dzięki którym statystyki zasięgu powinny być bardziej precyzyjne. Doliczanie do sumy wyświetleń tych, które wygenerowano na urządzeniach mobilnych to dowód na rosnącą popularność mobilnej wersji serwisu, z kolei nowy sposób naliczania wyświetleń jest bardziej adekwatny do tego w jaki sposób z Facebooka korzystają jego użytkownicy.
Autor: Artur Kawik, 04/07/2012 aktywni użytkownicy, Google, Google Analytics, pomiar zaangażowania, statystyki, strony internetowe W praktyce
Właściciele serwisów internetowych otrzymali właśnie od Google kolejne ułatwienie. Dzięki uruchomieniu wersji Analytics przeznaczonej dla Androida będą mieli dostęp do statystyk swoich stron z urządzeń mobilnych.
Autor: Artur Kawik, 03/07/2012 branded content, content marketing, Facebook, marketerzy, online marketing, reklama mobilna, reklama na Facebooku Marketing,Raporty
Jedynie niewiele ponad połowa marketerów decyduje się na wykupywanie produktów reklamowych Facebooka. Co więcej, niewielu z nich jest zdania, że użyteczność serwisu z punktu widzenia celów marketingowych jest bardzo wysoka. Spore nadzieje są z kolei pokładane w reklamie mobilnej.
Autor: Artur Kawik, 02/07/2012 e-commerce, Facebook, lubię to, przycisk subskrypcji, wtyczka społecznościowa Marketing
Czy wkrótce przyciskowi “Lubię to” przybędzie mu nowy kompan w postaci „Chcę to”? Dzięki niemu facebookowicze mieliby informować znajomych o produktach, które wzbudzają ich zainteresowanie.
Autor: Artur Kawik, 29/06/2012 Facebook, fan page, komentarze, zarządzanie fan page W praktyce
Facebook nie ustaje w próbach ulepszania funkcjonalności swych usług. Tym razem beneficjentami nowych rozwiązań są osoby administrujące fan page’ami. Ułatwiono przełączanie między trybem komentowania jako użytkownik i jako fan page, a dodatkowo znacznie uproszczono procedurę zmiany nazwy strony.
Autor: Artur Kawik, 29/06/2012 aktywni użytkownicy, aktywność, Google Plus, liczba użytkowników, nowe funkcje, pomiar zaangażowania, tablety, wydarzenia Google+, zaangażowanie, zmiany w Google Plus Biznes
28 czerwca 2011 roku – w ten dzień ruszyła wersja beta Google+, czyli google’owej odpowiedzi na Facebooka. Jak widać z perspektywy minionych 12 miesięcy, póki co nie ma mowy o jakimkolwiek zagrożeniu ze strony Plusa dla lidera na rynku społecznościowym. Mimo to, Google utrzymuje, że serwis posiada już 250 milionów zarejestrowanych użytkowników i z okazji pierwszych urodzin wprowadza funkcję tworzenia „wydarzeń”. Swoją premierę miała również wersja serwisu przeznaczona na tablety.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 28/06/2012 historia marketingu, marketing Marketing
Hubspot zaprezentował bardzo ciekawą infografikę, która w zgrabny sposób ilustruje, jak zmieniało się pojęcie marketingu na przestrzeni ostatnich wieków.
Autor: Artur Kawik, 28/06/2012 agencje reklamowe, Creative Council, Facebook, Facebook Studio, marketerzy, online marketing, reklama na Facebooku Marketing
Czternastu przedstawicieli agencji reklamowych weszło w skład Creative Council – działa doradczego utworzonego przez Facebooka. Jego głównym zadaniem ma być udzielanie wskazówek agencjom prowadzącym działania promocyjne w serwisie. To jednak nie wszystko, bowiem uruchomiono również platformę z poradnikami dla marketerów.