Autor: Artur Kawik, 20/07/2012 comScore, content marketing, Europa, Facebook, H&M, lubię to, marketerzy, marki, media społecznościowe, Zara, zasięg, znajomi na Facebooku Marketing,Raporty
Kolejny raport comScore powstały we współpracy z Facebookiem dowodzi jak wielkie korzyści przynosi markom każde pojedyncze kliknięcie w przycisk “Lubię to”. To nie tylko kolejna interakcja fana, ale również zwiększenie zasięgu marki. Tym razem pokazano to na przykładzie Europy, będącej w dalszym ciągu rynkiem o prawdopodobnie największym potencjale społecznościowym.
Autor: Artur Kawik, 19/07/2012 branża telekomunikacyjna, IAB Polska, marketing w wyszukiwarkach, motoryzacja w internecie, online marketing, PricewaterhouseCoopers, reklama graficzna, reklama mobilna, reklama online, SEM Marketing
W pierwszym kwartale 2012 r. na reklamę w Internecie wydano niemal 0,5 mld złotych, o kilkadziesiąt milionów więcej niż rok temu. Jeszcze dynamiczniej rosną wydatki na reklamę mobilną, bowiem tegoroczne stanowią trzykrotność zeszłorocznych! Najwięcej środków pochłania reklama graficzna i SEM.
Autor: Artur Kawik, 18/07/2012 Facebook, fan page, liczba odwiedzin, linkowanie, wyszukiwarka, zarządzanie fan page Marketing
Ruch na fan page w zdecydowanie mierze generowany jest przez źródła znajdujące się na samym portalu, a wpływ tych zewnętrznych jest bardzo znikomy. Dane opublikowane przez firmę PageLever pokazują, że właściciele stron powinni przede wszystkim zadbać o ich wyeksponowanie na samym Facebooku, a dopiero w dalszej kolejności o dobre pozycjonowanie i umieszczanie linków do fan page’a na innych stronach.
Autor: Artur Kawik, 17/07/2012 Europa, Europejczycy, internet mobilny, mobile, mobilne urządzenia, smartfony, wydatki, zakupy w internecie Biznes,Ludzie,Mobile
W zeszłym roku mobilne zakupy Europejczyków pochłonęły ok. 1,7 mld euro, co stanowiło zaledwie 1% wszystkich wydatków internetowych. Jednakże w ciągu pięciu najbliższych lat ten odsetek ma wzrosnąć do prawie 7%, a całkowita kwota wydatków może sięgnąć niemal 20 mld euro!
Autor: Artur Kawik, 17/07/2012 Android, aplikacja mobilna, Google Plus, iOS, iPad, iPhone, mobile, Twitter, urządzenia mobilne W praktyce
Po niedawnej premierze nowej wersji mobilnej Google+ dla systemu Android przyszedł czas na urządzenia firmy Apple. Aktualizacje dla wersji mobilnych i to zarówno tych przeznaczonych na Androida, jak i iOS, wprowadził również Twitter. Obydwa serwisy nie chcą pozostać w tyle za Facebookiem, który od kilku tygodni prowadzi mocną ofensywę na rynku mobilnym.
Autor: Artur Kawik, 16/07/2012 budżet, czas spędzany online, eMarketer, Facebook, inwestycje, marketerzy, Pinterest, ROI, social media, strategia social media, Tumblr, Twitter Marketing,Raporty
Marketerzy coraz częściej zwracają się ku innym niż Facebook platformom społecznościowym. Najwidoczniej przynosi to efekty, gdyż ich plany na nadchodzący rok zakładają podwyższenie budżetów na działania promocyjne na takich serwisach jak Twitter, Tumblr czy Pinterest. Ponadto więcej marketerów deklaruje, że zwrot z inwestycji w przypadku tych platform jest wyższy aniżeli w przypadku Facebooka. Nadchodzą zmiany?
Autor: Artur Kawik, 16/07/2012 e-mail, eMarketer, Facebook, korzystanie, mobile, smartfony, tablety, urządzenia mobilne Mobile,Raporty
Kobiety częściej niż mężczyźni wskazują urządzenia mobilne jako jedyne, na których sprawdzają pocztę elektroniczną, korzystają z Facebooka czy wyszukują informacje w Sieci. Mężczyźni zyskują przewagę w przypadku komunikatorów internetowych oraz bankowości internetowej. Różnice są znacznie mniejsze jeśli idzie o zwracanie uwagi na reklamy pojawiające się na wyświetlaczach mobilnych urządzeń.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 13/07/2012 aplikacje, deweloperzy, Nasza Klasa, NK, NKQuality, znak jakości Marketing
NK.pl wprowadza certyfikat NKQuality. To pierwszy tego typu znak, który od portalu mogą otrzymać rekomendowani deweloperzy. Jest on przyznawany na podstawie czterech głównych warunków dotyczących zasad dobrej współpracy.
Autor: Artur Kawik, 13/07/2012 aktywność, Facebook, grupy, kalendarz, nowe funkcjonalności, nowy design, posty, wydarzenie na Facebooku W praktyce
Facebook wprowadza kolejne zmiany. Bardziej znacząca z nich to zmiana sposobu wyświetlania wydarzeń. Serwis odświeżył format list i dodał jednocześnie całkowicie nowy kalendarz wydarzeń. Drugą ze zmian jest wprowadzenie funkcji sprawdzania aktywności członków grup.
Autor: Artur Kawik, 13/07/2012 IAB Polska, marketerzy, mobile, online marketing, online video, portal społecznościowy, reklama mobilna, reklama online, social media Raporty
IAB Polska już po raz dziewiąty podsumowało kondycję rynku internetowego w Polsce. Z raportu płyną dla nas bardzo pozytywne wnioski. Polski rynek rozwija się bardzo dynamicznie, szybciej nawet niż rynek francuski. Jednocześnie raport jasno wskazuje na systematyczny rozwój sektora mobile. Widać to zarówno po rosnącym współczynniku penetracji smartfonów w Polsce, jak i chociażby coraz większej popularności telewizji internetowej.
Autor: Redakcja, 12/07/2012 Elle, faceADDICTED, Heineken Open'er Festival, QR, synergia komunikacji Case study
Czy możliwe jest wykorzystanie Facebooka jako podstawy do tworzenia nie tylko rozpoznawalności marki, ale również działań mających bezpośredni wpływ na sprzedaż, do angażowania innych kanałów komunikacji? Tak, ale bardzo pomaga wykorzystanie innych kanałów komunikacji marketingowej.
Autor: Artur Kawik, 12/07/2012 Demotywatory, Euro 2012, Facebook, fan page, FanPage Trends, Kwejk, liczba fanów, pomiar zaangażowania, SoTrender, zaangażowanie na Facebooku Raporty
W czerwcu do grona milionowych fanpejdży dołączyły kolejne dwa: Kwejk i Play. Tym samym polski Facebook ma już cztery takie strony. Najnowszy raport Fanpage Trends potwierdza jednocześnie, że poprzedni miesiąc upłynął pod znakiem piłkarskich Mistrzostw Europy, również na Facebooku, bowiem najbardziej angażowały właśnie strony sportowe. Turniej stanowił zarazem dobrą okazję do promocji dla oficjalnych sponsorów imprezy, co ci skrzętnie wykorzystali.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 12/07/2012 bezpieczeństwo danych, bezpieczeństwo w internecie, Kroll Ontrack, mobile marketing, Paweł Odor, smartfony, urządzenia mobilne Mobile
Mimo iż 41 proc. polskich przedsiębiorców uważa urządzenia przenośne za jedno z trzech największych zagrożeń IT, zdecydowana większość planuje w najbliższym czasie wdrożenie rozwiązań mobilnych.
Autor: Artur Kawik, 11/07/2012 cover photo, Facebook, fan page, mobile, Oś czasu, posty, Timeline Marketing
Od zmiany designu fan page minęło już kilka tygodni. Na nowy wygląd stron firmowych w wersji mobilnej musieliśmy jednak poczekać aż do teraz. Serwis upodobnił je do znanej nam Osi czasu.
Autor: Artur Kawik, 10/07/2012 hashtag, tweety, Twitter, wyszukiwarka W praktyce
Nareszcie! Wyszukiwarka, która dotychczas była jednym z większych anachronizmów na Twitterze, została usprawniona. Funkcje autouzupełniania i poprawiania błędów to tylko niektóre z kilku udoskonaleń jakie wprowadzono na mikroblogu.