Autor: Redakcja, 22/08/2014 football, GoldenSubmarine, hashtag, marketing społecznosciowy Mikrofon
6 sierpnia, około 23:00 – Kibice oglądający streaming internetowej telewizji Celtic TV już wiedzą –Legii Warszawa do wymarzonej Ligi Mistrzów został już tylko jeden krok! 7 sierpnia, godzina 19:32 – Klub potwierdza oficjalnie, że UEFA rozpoczyna „postępowanie wyjaśniające” w sprawie złamania jednego z przepisów. 8 sierpnia, godzina 10:51 – Na twitterowym koncie prezes stołecznego klubu Bogusław Leśnodorski pisze krótko – „Nie dla Nas LM w tym roku… Zawiodłem”. Z nieba do piekła w niecałe 36 h. Sytuacja aż się prosi o jakiegoś dobrego mema typu „Well, that escalated quickly”.
Ale to dopiero początek gdy o bardzo ciekawą stawkę.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 22/08/2014 Android, aplikacja mobilna, Facebook, marketing mobilny Mobile
Dla użytkowników urządzeń z systemem iOS to normalne, ale posiadacze sprzętu z Androidem mogą zostać zaskoczeni. Do tej pory linki zamieszczone na Facebooku i klikane z pozycji aplikacji Facebooka otwierane były w domyślnej przeglądarce. Teraz Facebook testuje wprowadzenie własnej, wbudowanej przeglądarki, dokładnie takiej, jak w wersji dla iPada i iPhone’a.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 22/08/2014 Dane demograficzne, GoldenLine, kariera, LinkedIn, praca, raport Raporty
GoldenLine i LinkedIn to bez wątpienia najpopularniejsze portale społecznościowe dotyczące pracy i kariery. W Polsce ten pierwszy notował 1,7 mln odwiedzin w maju bieżącego roku, natomiast LinkedIn przekroczył magiczną barierę 1 mln odwiedzin. Jaki jest profil demograficzny tych użytkowników?
Autor: Artur Kawik, 22/08/2014 edycja filmików, filmiki, importowanie filmików, mikrowideo, nowe funkcje, nowe funkcjonalności, Twitter, Vine, wideo, wideo w internecie W praktyce
Twitter z Vine, Facebook z Instagramem – rynek platform mikrowideo zapewne jeszcze przez dłuższą chwilę będzie zdominowany przez dwóch głównych graczy. Nie powinno w związku z tym dziwić, że każda informacja o nowych funkcjach którejś z tych aplikacji odbija się głośnym echem. Tym razem padło na Vine, który zaczyna umożliwiać swoim użytkownikom importowanie do aplikacji nagrań z telefonu, a także uprości funkcję edycji.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 22/08/2014 e-commerce, geolokalizacja, m-commerce, mobile, reklama mobilna, wyszukiwanie lokalne Mobile,Raporty
90% Polaków korzysta z wyszukiwania lokalnego, jednakże wiele przedsiębiorstw wciąż nie przywiązuje wagi do lokalnej reklamy. A jak pokazują wyniki badań na rynku amerykańskim – aż połowa internautów wraca w odnalezione w ten sposób miejsca, a prawie co piąty (18%) dokonuje zakupu.
Autor: Joanna Przyjałkowska, 21/08/2014 aplikacje, aplikacje/gry, mobile marketing, smartfony, taxi, uber Mobile
Wczoraj w Polsce wystartowała aplikacja mobilna Uber łącząca osoby szukające transportu z kierowcami, którzy znajdują się w okolicy. I nie byłoby może w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że jest to pierwsza aplikacja, która spowodowała uliczne protesty.
Autor: Artur Kawik, 21/08/2014 content, Facebook, HootSuite, planowanie publikacji, prowadzenie fan page, publikowanie, SproutSocial, treści, udostępnianie treści, zarządzanie fan page, zarządzanie treścią, zewnętrzne aplikacje Raporty,W praktyce
Prowadząc fanpejdże, administratorzy niejednokrotnie korzystają z zewnętrznych aplikacji, ułatwiających zarządzanie treściami. Z kolei mobilni facebookowicze coraz chętniej sięgają chociażby po Instagrama, który umożliwia publikowanie zdjęć bezpośrednio na Facebooku. Rynek zewnętrznych aplikacji jest więc coraz większy, jednakże w dalszym ciągu bezapelacyjnie największym powodzeniem cieszą się narzędzia, które oferuje sam Facebook.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 20/08/2014 Facebook, informacje, satyra, test, żart Ludzie
Część użytkowników Facebooka chce rozróżnienia wpisów poważnych od niepoważnych. Programiści portalu Marka Zuckerberga wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom i testują właśnie nowe oznaczenie przygotowane dla treści satyrycznych.
Autor: Redakcja, 19/08/2014 marketing społecznosciowy, social media, strategia marki, Twitter Mikrofon
Badania przeprowadzone przez Megapanel PBI/Gemius wykazały, że z Twittera w Polsce korzysta ponad 2,5 mln użytkowników, a liczba ta stale się powiększa. Oznacza to, że potencjał tego medium jest coraz większy, co daje szansę na sukces zarówno w sektorze B2B jak też B2C.
Autor: Redakcja, 19/08/2014 content marketing, IAB Polska, marketing treści, strategia marki Case study
Przewodnik Content Marketingu to pierwsza obszerna publikacja na polskim rynku, której celem jest usystematyzowanie wiedzy i terminologii związanej z tym dynamicznie rozwijającym się obszarem komunikacji.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 19/08/2014 emotikony, Facebook, naklejki, test W praktyce
Do tej pory naklejek i większych emotikon mogliśmy używać tylko na czacie, tymczasem jak czytamy na blogu AllFacebook, pojawiły się pierwsze przesłanki, by podejrzewać, iż wkrótce będzie można używać naklejek także w zwykłych komentarzach.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 19/08/2014 akcja, Bill Gates, Facebook, Mark Zuckerberg, Splash, wyzwanie Ludzie
Splash to nowy rodzaj wyzwania-łańcuszka robiącego furorę na Facebooku wśród gwiazd i zwykłych użytkowników. Od ponad miesiąca znane postacie oblewają się wodą, wskakują do basenu, morza. Do gry dołączyły całe firmy, a inicjatywa dotarła na sam szczyt do Marka Zuckerberga i Billa Gatesa, którzy… przyłączyli się do zabawy.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 19/08/2014 Facebook, Instagram, komunikacja marki, marketing, reklama Marketing
Instagram coraz szybciej dogania Facebooka na polu komunikacji social media marek. Jeżeli wziąć pod uwagę fakt, że istnieje on od niespełna czterech lat, to statystycznie osiągnął on już rewelacyjne wyniki w porównaniu z Facebookiem. W Polsce ma coraz lepsze notowania marketingowe i przekroczył już próg 2 milinów odwiedzin miesięcznie.
Autor: Artur Kawik, 18/08/2014 customer service, Facebook, interakcje, liczba fanów, marka na Facebooku, marketing społecznosciowy, marki na Twitterze, najbardziej angażujący fan page, najpopularniejsze, największy fan page, pomiar zaangażowania, ranking, response rate, responsywność, Samsung, socialbakers, Tajlandia, Twitter, wpisy, YouTube, zaangażowanie na Facebooku Marketing,Raporty
Wakacje nie obfitują w wielkie zmiany na Facebooku, Twitterze czy YouTube. Są jednak profile, dla których okres wakacyjny stanowi najaktywniejszy czas w toku. W szczególności dotyczy to stron związanych z szeroko pojętą turystyką, o czym przekonuje przykład oficjalnego polskiego profilu Tajlandii.
Autor: Joanna Przyjałkowska, 18/08/2014 blogerzy, blogi, blogosfera, Facebook, gotowanie w internecie, raporty, YouTube Raporty
W tym roku widać wzrost liczby poszczególnych kanałów z przepisami na YouTube oraz stabilizację liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych podczas gotowania.