Autor: Artur Kawik, 12/11/2014 decyzje zakupowe, e-sklep, e-zakupy, Facebook, handel online, konsumenci, media społecznościowe, Pinterest, sklepy internetowe, social media, Visual Website Optimizer, zachowania użytkowników, zakupy, zakupy online, zakupy w internecie Biznes,E-commerce,Ludzie,Marketing
Media społecznościowe to dla wielu użytkowników doskonałe narzędzia do dzielenia się ze światem swoimi przeżyciami czy przemyśleniami. W tym kontekście nieco zaskakująca może być informacja, że „społecznościowcy” nie są zbyt skorzy do tego, by ujawniać informacje o kupowanych przez siebie produktach. Pondato nie są specjalnie podatni na społecznościowe rekomendacje.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 12/11/2014 Oś czasu, sortowanie treści, Twitter, użytkownik Biznes
To na razie tylko spekulacje, ale wiadomo na pewno, że Dick Costolo, CEO Twittera przyznał, że Twitter poważnie zastanawia się nad wprowadzeniem rozwiązania, które pozwoli użytkownikom śledzić innych tylko pod kątem wybranego tematu, który ich interesuje.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 12/11/2014 Aktualności, Facebook, firma na Facebooku, marketing społecznosciowy, news, News Feed Ludzie,W praktyce
Chociaż zmiany nie są jeszcze duże, to widać, że twórcy Facebooka wykonują rozsądny gest w stronę użytkownika, pozwalając mu wreszcie dopasować News Feed do jego potrzeb i zainteresowań. W końcu to nie maszyna będzie wiedzieć lepiej od człowieka, co ten tak naprawdę chce oglądać.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 12/11/2014 Facebook, Google, prawo, prawo w internecie, prywatność w Internecie, sąd, śledzenie Prawo
W minionym roku zaobserwowano lawinowy wzrost liczby wniosków rządowych skierowanych do Facebooka z nakazem wydania informacji o użytkownikach. W stosunku do minionego roku statystyka wzrosła o 24%, co przełożyło się na 35 tysięcy tego typu próśb tylko w pierwszych sześciu miesiącach 2014 roku.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 10/11/2014 branded content, content marketing, Danuta Krzemień-Syrek, Jurajska, woda mineralna Mikrofon
Z Danutą Krzemień-Syrek, szefową marketingu w firmie Jurajska, rozmawiamy o nowym pozycjonowaniu wody na rynku, strategii komunikacyjnej wykorzystującej niestandardowe narzędzia oraz o content marketingu, który dla Jurajskiej stał się podstawą dialogu z konsumentem.
Autor: Redakcja, 10/11/2014 Facebook, firma na Facebooku, marketing społecznosciowy Marketing
Pojawiające się kolejne dane i prognozy dotyczące Facebooka nie napawają optymizmem… Nie jest jednak rozwiązaniem narzekanie na spadające zasięgi profili i coraz mniejsze zaangażowanie ich fanów. Dobrze, że dostrzegamy problemy, ale czas zacząć wyciągać wnioski. Niekoniecznie wieszczące koniec Facebooka, albo wskazujące na zwiększanie budżetów reklamowych jako jedyny sposób na utrzymanie pozycji, bo na te jeszcze za wcześnie.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 07/11/2014 Axel Springer, Google, Google News, wydawnictwa, wyniki wyszukiwania Biznes
Największy niemiecki wydawca prasy, koncern Axel Springer, odnotował drastyczny spadek wyświetleń swoich artykułów w sieci. A wszystko przez rozpoczęcie wojny z koncernem Google. Zaczęło się od oficjalnego wydrukowania tekstu autorstwa prezesa koncernu Axel Sprigner o skrajnej monopolizacji internetu przez Google. Skończyło na zmianach w prawie niemieckim i wojnie, której ten największy wydawca prasy niemieckiej już zdążył pożałować.
Autor: Redakcja, 07/11/2014 meetup, startup, startup fest Wydarzenia
We wtorek, 18 listopada br. odbędzie się drugie spotkanie z cyklu Startup Fest MeetUp, które jest doskonałą okazją dla osób z pomysłami na biznes na poznanie potencjalnych inwestorów oraz autorytetów z branży. Tematami przewodnimi wydarzenia będą sport, rekreacja oraz aktywne formy spędzania czasu wolnego. Zgłoszenia startupów przyjmowane są do piątku, 7 listopada. Projekt realizowany jest wspólnie z funduszem Innovation Nest. Partnerem wspierającym imprezę jest Benefit Systems.
Autor: Redakcja, 06/11/2014 marketing społecznosciowy, mobile marketing, selfie Case study
Selfie jest wszędzie. Zdjęcie można zrobić w toalecie, w czasie koncertu, imprezy, czy podczas rozdania Oskarów. Modę na autoportrety dostrzegł oczywiście rynek reklamy.
Autor: Redakcja, 06/11/2014 digital mobility, digital think tank, konferencja digital mobility, marketing mobilny Wydarzenia
Digital mobility jest istotną częścią strategii marketingowych oraz podstawą nowoczesnego biznesu. Urządzenia mobilne stają się pomostem między światem realnym i wirtualnym. Rynek mobilny jest największą platformą dystrybucyjną na Świecie, a coraz więcej konsumentów jest stale online. Aby dotrzymać kroku konkurencji, trzeba nauczyć się poruszać w mobilnej rzeczywistości. Wygrywają tylko ci, którzy potrafią się zmienić i są otwarci na innowacje.
Autor: Bartłomiej Juszczak, 05/11/2014 mobile marketing, mobilna firma, strategia marki Mobile,Raporty
Dominującą formą kontaktu z klientem jest wciąż kontakt osobisty lub telefoniczny, mimo to rola aplikacji mobilnej i kontaktu za pośrednictwem urządzeń mobilnych wciąż jest niedoceniana. Skoro jednak szacunkowo blisko 12 mln Polaków posiada już smartfon, to niewątpliwie warto inwestować w ten kanał komunikacji.
Autor: Artur Kawik, 04/11/2014 filmiki, kanał na YouTube, liczba odsłon, liczba wyświetleń, popularność, SA Wardęga, SoTrender, Sotrender Research Insight, wideo, wideo w internecie, YouTube Marketing,Raporty
Zaraz po publikacji popularność filmików newsowych rośnie w błyskawicznym tempie, ale równie szybko – w kolejnych dniach – przyrost wyświetleń wyhamowuje, co odróżnia tego typu content od np. piosenek udostępnianych na YouTube. W ciągu miesiąca statystyczny filmik generuje prawie połowę łącznej liczby wyświetleń. Te i inne wnioski płyną z wyników najnowszego badania Sotrender.
Autor: Mateusz Marchwicki, 03/11/2014 Facebook, Mark Zuckerberg Ludzie
Facebookowy świat obiegła wiadomość o kolejnym spotkaniu użytkowników z jego twórcą. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że pytania mogą zadawać wszyscy użytkownicy Facebooka, a spotkanie odbędzie się poprzez specjalną sesję online.
Autor: Artur Kawik, 03/11/2014 CPC, CPM, CTR, efektywność, Facebook, marka na Facebooku, marketerzy, marketing społecznosciowy, marki na Facebooku, Nanigans, reklama na Facebooku, reklama społecznościowa, reklamy na facebooku, współczynnik klikalności Marketing,Raporty
Jedno z ostatnich badań dotyczących efektywności reklam publikowanych na Facebooku wskazuje, że marketerzy upatrzyli sobie trzy ulubione formaty, w które inwestują niemal wszystkie środki. Jednocześnie stale rosną koszty dotarcia do facebookowych konsumentów. Potwierdza się również, że reklama mobilna stała się głównym źródłem przychodów reklamowych Facebooka.
Autor: Redakcja, 03/11/2014 innowacyjny marketing, konferencja rzeszów, kongres innowacyjnego marketingu Wydarzenia
Czy eksperci od wizerunku i marketingu właściwie interpretują potrzeby komunikacyjne oraz promocyjne miast i regionów? Czy rezultaty prowadzonych kampanii są zawsze zgodne z założeniami ich twórców? Jakie korzyści z takiej promocji może czerpać przeciętny mieszkaniec? Okazją do dyskusji na te tematy będzie IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.